Ειδήσεις

Στηρίζει την ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων η Επίτροπος Μεταφορών

Την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στηρίζει η Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Violeta Bulc με αποκλειστικές δηλώσεις της στο Capital.gr. Όπως σημειώνει, χωρίς να σχολιάζει αυτή καθ’αυτή την παραχώρηση των ελληνικών αερολιμένων, έναντι εφάπαξ τιμήματος 1,23 δισ. ευρώ, στην κοινοπραξία Fraport-Slentel, η μεγάλη δυναμική που εμφανίζει ο κλάδος των αερομεταφορών αποδίδεται και στις αποκρατικοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια.
“Οι αερομεταφορές είναι, μετά βεβαιότητας, ο πιο δυναμικός και προηγμένος τομέας όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο. Πιστεύω ότι ένας από τους λόγους γι’αυτό είναι ότι εδώ και χρόνια ήταν ανοικτός σε ιδιωτικοποιήσεις. Βέβαια δεν είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που θα υποδείξει τι θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί. Η Κομισιόν δεν σχετίζεται με την ιδιοκτησία αλλά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε τις συνθήκες υπό τις οποίες η ιδιωτική πρωτοβουλία θα καρποφορήσει. Επομένως, η ελληνική κυβέρνηση, που έχει υπό την ιδιοκτησία της τα αεροδρόμια, θα αποφασίσει για την υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης. Και εν γένει τα κράτη μέλη αποφασίζουν εάν θα προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις (σ.σ.: μεταξύ των παικτών στις αεροπορικές μεταφορές) ή σε ιδιωτικοποιήσεις. Σε κάθε περίπτωση, εμείς ενθαρρύνουμε ο τομέας της αερομεταφορών να παραμένει κερδοφόρος” αναφέρει σε ερώτηση του Capital.gr σχετικά με την εν εξελίξει ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων.
Το έργο
Αυτές τις ημέρες οι επικεφαλής της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας πραγματοποιούν επισκέψεις στις εγκαταστάσεις των αεροδρομίων, ενώ από, χθες, βρίσκονται στη Ζάκυνθο. Ήδη έχουν επισκεφθεί, μεταξύ άλλων νησιών, τη Σκιάθο, την Κεφαλλονιά, τη Σαντορίνη, την Μύκονο, την Κω και την Κέρκυρα.
Παράλληλα, με στόχο τις τελικές υπογραφές μεταξύ του αναδόχου και του ΤΑΙΠΕΔ, τον προσεχή Νοέμβριο μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα πρέπει να λάβει χώρα σειρά αναβλητικών αιρέσεων με πιο σημαντικές τις εξής:
– Θα πρέπει η Βουλή να ψηφίσει τον νόμο που επικυρώνει τη σύμβαση παραχώρησης βάσει της οποίας θα πραγματοποιηθούν έργα αναβάθμισης ύψους 330 εκατ. ευρώ.
– Να εγκρίνουν τη σύμβαση παραχώρησης η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
– Το Δημόσιο να αποδώσει στον παραχωρησιούχο το σύνολο των περιοχών παραχώρησης, δηλαδή τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
– Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να εγκρίνει το ανώτατο όριο χρεώσεων για τη μέγιστη μέση απόδοση ανά αναχωρούντα επιβάτη που δεν θα υπερβαίνει τα 13 ευρώ.
– Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας παραχώρησης θα πρέπει να αυξηθεί μέσα σε τέσσερις μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης κατά 5 εκατ. ευρώ.
– Η εταιρεία παραχώρησης θα παραδώσει στο Δημόσιο εγγυητικές επιστολές δεσμευτικής επένδυσης, καλής εκτέλεσης έργων και καλής λειτουργίας.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου