Μία ακόμη χρονιά ανόδου αναμένεται να είναι η φετινή για τον ελληνικό τουρισμό, με τις κρατήσεις από τη γερμανική αγορά να σημειώνουν νέα, έστω και περιορισμένη μέχρι στιγμής, άνοδο και τους κορυφαίους γερμανικούς τουριστικούς πράκτορες να αυξάνουν τη διαθεσιμότητά τους, προσθέτοντας νέους ελληνικούς προορισμούς στα προγράμματά τους για το καλοκαίρι του 2016.
Το 2015, η Ελλάδα κατέρριψε τις ανησυχίες σχετικά με την οικονομική κρίση και μια πιθανή έξοδό της από την Ευρωζώνη, ενώ ακόμη και η ένταση των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα δεν κατάφερε να ανακόψει την ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού και έτσι η χώρα έζησε μία ακόμη χρονιά ρεκόρ. Περίπου 2,6 εκατομμύρια Γερμανοί επισκέφθηκαν την Ελλάδα πέρυσι, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Φέτος η χώρα παρουσιάζει, μέχρι στιγμής, μια μικρή αύξηση της τάξης του 1-2% στις γερμανικές κρατήσεις, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Ε., Ανδρέας Ανδρεάδης στο πρακτορείο ειδήσεων DPA, και θα μπορούσε να καλωσορίσει περίπου 2,8 εκατομμύρια Γερμανούς συνολικά λόγω της αναμενόμενης αύξησης των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής και της χωρητικότητας των αεροπορικών εταιριών.
Ο κ. Ανδρεάδης τόνισε ότι η Ελλάδα θεωρείται ασφαλής προορισμός, όπως η Ισπανία ή η Ιταλία, παρά τις απεργίες, την πολιτική αναταραχή και τον μεγάλο αριθμό προσφύγων. «Μόνο τα νησιά κοντά στην Τουρκία, όπως η Λέσβος ή η Κως επηρεάζονται από τους πρόσφυγες, και το πρόβλημα αναμένεται να λυθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες με την καθιέρωση των λεγόμενων hotspots για την καταγραφή των προσφύγων», είπε ο κ. Ανδρεάδης.
Όπως γράφει το fvw την αύξηση των κρατήσεων επιβεβαίωσε και ο κ. Μ. Καραβάς, ιδιοκτήτης του εξειδικευμένου για την Ελλάδα τουριστικού πράκτορα Attika Reisen, ο οποίος είπε πως οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες μετά από μια επιβράδυνση το περασμένο φθινόπωρο, δηλώνοντας ότι «υπάρχει αισιοδοξία».
Εν τω μεταξύ, κορυφαίοι γερμανικοί τουριστικοί πράκτορες έχουν αυξημένη διαθεσιμότητα για την Ελλάδα το τρέχον έτος, με την προσδοκία της αύξησης των κρατήσεων, καθώς οι πελάτες τους στρέφονται μακριά από ανασφαλείς προορισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, η TUI έχει επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της κατά 30%, εγκαινιάζει το brand «Family Life» με τέσσερα ξενοδοχεία στην Κω, τη Ρόδο και την Κρήτη και έχει προσθέσει μικρότερα νησιά όπως η Σάμος, η Κάρπαθος και η Ζάκυνθος στο πρόγραμμά της.
Tις διαθεσιμότητές της προς την Ελλάδα έχει αυξήσει κατά 15% και η FTI, δημιουργώντας το μεγαλύτερο πρόγραμμα που είχε ποτέ για τη χώρα μας, συμπεριλαμβάνοντας το πρώτο Labranda ξενοδοχείο της εδώ.
Η Alltours έχει προσθέσει 40 περισσότερα ξενοδοχεία με τη Ζάκυνθο και τη Λευκάδα ως νέους προορισμούς, ενώ η Attika Reisen έχει 37 νέες επιλογές διαμονής, προσθέτει παράλληλα τη Σκύρο και τη Λήμνο.
Επώνυμα ξενοδοχεία είναι επίσης μέρος της επέκτασης του χαρτοφυλακίου των προϊόντων. Ο Thomas Cook, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του «Casa Cook» στη Ρόδο φέτος, ενώ η DER Touristik έχει δύο νέα ξενοδοχεία Cooee στην Κρήτη.
Την ίδια στιγμή, οι τιμές πακέτου έχουν αυξηθεί κατά περίπου 3-4%, καθώς υπήρξαν φορολογικές αυξήσεις σε ορισμένα νησιά. Μιλώντας σχετικά η διευθύντρια προϊόντων της Thomas Cook, Daniela Köhler τόνισε: «Μέσα από εντατικές συζητήσεις με τους ξενοδόχους αντισταθμίσαμε τις επιπτώσεις της αύξησης του φόρου. Έτσι, οι τιμές αυξάνονται μόνο κατά 2%».
Υπενθυμίζεται ότι, το 2015, η TUI αύξησε τις κρατήσεις για την Ελλάδα κατά 6% και η Alltours κατά 10%, ο Thomas Cook είχε καλές πωλήσεις, ενώ η DER Touristik και η FTI είχαν χαμηλή ανάπτυξη.
money-tourism.gr