Καθώς διανύουμε τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, τα πράγματα έχουν αλλάξει στο μυαλό του καταναλωτή, στη συμπεριφορά του πριν και μετά από μια αγορά ενός προϊόντος.Όλο και περισσότερα εργαλεία εμφανίζονται βοηθώντας την έρευνα των καταναλωτών,και αλλάζουν συνεχώς τον τρόπο που ολοκληρώνεται η αγορά αυτή.Η διείσδυση του Διαδικτύου και ο “διασυνδεδεμένος” κόσμος, παράλληλα με τη μαζική χρήση των κινητών συσκευών με πρόσβαση στο internet, όπως smartphones και tablets, έχουν αλλάξει γρήγορα τη συμπεριφορά του καταναλωτή.
Η εξέλιξη αυτή επηρεάζει αναπόφευκτα την τουριστική βιομηχανία, για καλούς λόγους. Η ευρεία διάδοση των κοινωνικών δικτύων και το, ώριμο πλέον οικοσύστημα των εφαρμογών για έξυπνες συσκευές, μπορεί να λειτουργήσει υπέρ ή εναντίον οποιασδήποτε επιχείρησης στον κλάδο.
TRIPADVISOR: “Ο κριτικός”
Το TripAdvisor προσομοιώνει τη λεγόμενη “από στόμα σε στόμα” διαδικασία. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι ένας αλγόριθμος που βασίζεται στη κατάταξη των ξενοδοχείων, εστιατόρια, αξιοθέατα κλπ, χρησιμοποιώντας αξιολόγησης της εμπειρίας του επισκέπτη με την εν λόγω επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης, της καθαριότητα, το προσωπικό καθώς και άλλα πεδία αξιολόγησης.
Το Κέντρο Τύπου του Tripadvisor έχει δημοσιεύσει τα παρακάτω στατιστικά:
•Υπάρχουν περισσότερα από 290 εκατομμύρια κριτικές και απόψεις από ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο.
•Υπάρχουν περισσότεροι από 5,3 εκατομμύρια επιχειρήσεις και ακίνητα σε 126,000+ προορισμούς, μεταξύ των οποίων:
•950,000+ Ξενοδοχεία, B&Bs, and εξειδικευμένα καταλύματα
•740,000+ επιχειρήσεις ενοικίασης
•3 εκατομμύριαεστιατόρια
•590,000+ Αξιοθέατα
•230 εκατομμύρια λήψεις εφαρμογών για κινητά, συμπεριλαμβανομένων 215 εκατομμυρίων downloads της βασικής εφαρμογής του TripAdvisor.
•Σχεδόν το 50% των χρηστών επισκέπτονται το TripAdvisor μέσω tablet και τηλέφωνου, και η εταιρεία συνεχίζει να βλέπει άνοδο της βιομηχανίας και της συμμετοχής σε κινητές συσκευές.
Μελέτη #1
Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη για λογαριασμό της TripAdvisor , οι“Millennials” θα έχουν κατά μέσο όρο 2.915 δολάρια προϋπολογισμό για το ταξίδι τους και ένας βασικός παράγοντας της επιλογής διαμονής τους είναι η εγγύτητα σε ένα ή περισσότερα βασικά αξιοθέατα (88%). Ένα κρίσιμο στοιχείο για την τελική επιλογή τους όμως, θα είναι η παροχή δωρεάν wi-fi στο δωμάτιο (55%). Τέλος, το 87% από αυτούς θα φροντίσει να έχει μαζί του ένα smartphone!
Τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά για τους GenX , που έχουνκατά μέσο όρο 5.700 δολάριαωςπροϋπολογισμό για τα ταξίδια τους και είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα “γιατί εγώ / η οικογένειά μου το αξίζει” (50%). Το 86% των Generation X βασίζεται σε σχόλια από το internet για την επιλογή ενός καταλύματος και ένα άλλο 40% θεωρεί το “πρωινό” ένα κρίσιμο παράγοντα για την τελική κράτηση. Τέλος, το 73% από αυτούς θα έχει ένα smartphone στις διακοπές τους!
Εντελώς διαφορετικά είναι τα στατιστικά στοιχεία για τουςBaby Boomers . Έχουν κατά μέσο όρο 8.736 δολάρια προϋπολογισμό για τα ταξίδια τους. Το 41% από αυτούς είναι πρόθυμο να δαπανήσει περισσότερα, απλά για να επισκεφθεί ένα μέρος από τη λίστα επιθυμιών του. Το 76% των ερωτηθέντων θεωρούν τα σχόλια από τις εμπειρίες άλλων χρηστών ως σημείο κλειδί για την επιλογή ενός καταλύματος και το 52% από αυτούς θέλουν να επισκεφθούν μια χώρα μόνο και μόνο επειδή θέλουν να δουν τον πολιτισμό της. Επίσης, το 34% από αυτούς θα λάβει υπ’ όψη το wi-fi δωμάτιο ως σημαντικό παράγοντα διαπραγμάτευσης.
Σύνοψη
Το χάσμα των γενεών είναι εμφανές μεταξύ των διαφόρων ηλικιακών ομάδων. Εκτός από τις διαφορές σε αρκετά σημεία, μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα την ευρεία χρήση των κινητών συσκευών και του διαδικτύου. Γιατί θα θέλατε μια υπηρεσία Wi-Fi, αν δεν έχετε σκοπό να συνδεθείτε στο internet; Γιατί να έχετε ένα smartphone, αν δεν συνδεθείτε στο internet;
Google: “Ο νέος “rep”;
Μετά την εξέταση των αποτελεσμάτων της έρευνας του TripAdvisor, θα εστιάσουμε την έρευνά μας στη χρήση των κινητών συσκευών και πώς αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ιδίως στην Τουριστική Βιομηχανία. Ενα πολύ κατατοπιστικό άρθρο σχετικά με το θέμα αυτό είναι αυτό των Lisa Gevelber, Marketing VPτης Google, και Oliver Heckmann
Η κ Gevelber χωρίζει το “ταξίδι”για την τελική αγορά σε τέσσερα στάδια ή τα λεγόμενα «Micro-moments” . Τα τέσσερα micro-moments στιγμές σύμφωνα με τη Google είναι τα εξής:
1. Η στιγμή “θέλω να ξέρω”
2. Η στιγμή “θέλω να πάω”
3. Η στιγμή “θέλω να αγοράσω”
Τα micro-moments μπορούν να συμβούν πριν ή και κατά τη διάρκεια της ταξιδιωτικής εμπειρίας και να επηρεάσουν την τελική απόφαση του καταναλωτή. Στο προηγούμενο έτος, το μερίδιο των επισκέψεων σε ταξιδιωτικές ιστοσελίδες από κινητά τηλέφωνα έχει αυξηθεί κατά 48% , ενώ το ποσοστό μετατροπής σε πελάτεςαπό επισκέπτες με κινητά αυξήθηκε κατά 88% .
Οι αναζητήσεις της Google μέσω κινητών τηλεφώνων στην κατηγορία ταξίδια έχουν αυξηθεί περισσότερο από 50%. Τα δεδομένα αυτά πρακτικά σημαίνουν: Ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα κινητά τους τηλέφωνα για να προγραμματίσουν το ταξίδι τους, αλλά σε μικρότερες “στιγμές”και με περισσότερη συχνότητα. Η περσινή αλλαγή στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google, αποκαλύπτειτο ευρύτερο πλαίσιοστη χρήση του διαδικτύου και επιβεβαιώνει τόσο τα στατιστικά όσο και την παραδοχή ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις συσκευές τους ως προσωπικό του “βοηθό” σε όλες τις πτυχές της καθημερινής τους ζωής.Αυτό “φωνάζει”στους μάνατζερ των επιχειρήσεων ότι οι άνθρωποι είναι online και θέλουν να αγοράσουν!
Η Google συνεργάστηκε με τη Luth Research σε μια προσπάθεια να αποκαλύψει αυτές τις miro-στιγμές και τα αποτελέσματα .
Όπως φαίνεται παραπάνω, ο χρήστης “Amy” στην “αναζήτηση”της για να προγραμματίσει ένα ταξίδι, είχε συνολικά 419 “ψηφιακές στιγμές” σε μόλις δύο μήνες. Έκανε 34 αναζητήσεις, παρακολούθησε 5 βίντεο, και έκανε 380 επισκέψεις σε ιστοσελίδες. Και το 87% από αυτές τις στιγμές συνέβη από κινητό τηλέφωνο .
Σύνοψη
Οι ταξιδιώτες της εποχής μας, δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, αλλά και για να πάρουν έμπνευση αλλά και για να ολοκληρώσουν μια κράτηση. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να πάρουν μια γεύση από τιςμελλοντικές τους εμπειρίεςκαι δημιουργούν οι ίδιοι προσδοκίες για το ταξίδι τους. Τέλος, χρησιμοποιούν τις συνδεδεμένες συσκευές τους όταν βρίσκονται στον προορισμό τους για να βρουν πράγματα να κάνουν, όπως να επισκεφθούν εστιατόρια, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, εκδηλώσεις και αξιοθέατα, εκδρομές και κοκτέιλ μπαρ. Το συναρπαστικό είναι ότι όλα τα απαραίτητα μέσα ενημέρωσης είναι διαθέσιμα για αυτούς και τα περισσότερα από αυτά είναι εντελώς δωρεάν! Το marketing που είναι προσανατολισμένο στα micro-moments μπορεί να τοποθετήσει στρατηγικά την επιχείρησή σας στο σωστό micro-moment και να εκπληρώσει το αίτημα του καταναλωτή, όταναυτό προκύψει. Μπορείτε να είστε εσείς μια από τις πέντε προβολές βίντεο, η δική σας ιστοσελίδα σας να αποθηκευτεί ως μιααπό τις 380 και να εμφανίζεστε ως το πιο σχετικό αποτέλεσμα σε μία από τις 34 αναζητήσεις που η Amy θα θα κάνει στη μηχανή αναζήτησης της Google. Φυσικά, αν δεν έχετε μια φιλική σε κινητέςσυσκευές παρουσία, θα χάσετε κατά πάσα πιθανότητα το 87% των καταναλωτών.
Dingo marketing team
www.dingo.gr