Γράφει ο κ. Κ. Παλιούρης
Μια λέξη που επανήλθε στο προσκήνιο τις τελευταίες ημέρες, άρχισε να χάνει τη σημασία της λόγω της αδράνειας στον τομέα αυτό από όλες ανεξαιρέτως τις δημοτικές αρχές,και επειδή ο όρος αυτός είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη το Α και το Ω της ζωής των πολιτών κάθε δήμου ή κοινότητος, θα μου επιτρέψετε να απαριθμήσω τα κατά τη γνώμη μου σπουδαιότερα σημεία της , μήπως οι δημοτικοί μας άρχοντες ενσκήψουν αυτή τη φορά στα ΑΠΛΑ αλλά και τόσο σημαντικά προβλήματα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών αυτού του τόπου με τα τόσα προσόντα που του χάρισε ο Παντοδύναμος.
1.Κυκλοφοριακό. Είχα την ευκαιρία προ ημερών να απαριθμήσω τα κακώς κείμενα, τα οποία παραμένουν. Κυκλοφοριακό κονφούζιο, πνιγηρή ατμόσφαιρα, γενικά κατάσταση εκτός ελέγχου. 2.Καθαριότητα. Παντελής έλλειψη, συνοικίες πνιγμένες στη βρωμιά,κάδοι ξεχειλισμένοι και βρώμικοι, ελλιπέστατη σάρωση. Αφισορύπανση σε όλη της το μεγαλείο χωρίς καμία πρόνοια κατασκευής και τοποθέτησης ταμπλό σε διάφορα σημεία της πόλης για την αποφυγή της.
3.Πράσινο. Είναι παρήγορο ότι θα ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία κατόπιν διακανονισμού, γιατί η κατάσταση είναι επιεικώς απαράδεκτη. 4.Συντήρηση οδικού δικτύου. Μήπως είδατε τον τρόπο που σκεπάζουν τις λακκούβες ? Γεμίζουν τις τρύπες με άσφαλτο χωρίς να την πιέσουν, με αποτέλεσμα το πρώτο αμάξι που θα περάσει από πάνω, να απομακρύνει την άσφαλτο πριν προλάβει να κρυώσει.. Αν θυμάμαι καλά επί δημαρχίας Χατζή, είχε έλθει μηχάνημα ανακατασκευής του οδοστρώματος χωρίς την χρησιμοποίηση πρόσθετης ασφάλτου. Μήπως είναι καταχωνιασμένο και ξεχασμένο κάπου ? Μήπως δεν βλέπουν ότι το οδικό δίκτυο της πόλης είναι σε πολλά σημεία σε κάκιστη κατάσταση 5.Δημοτικός φωτισμός. Είναι ένα άλλο σημείο το οποίο πρέπει να προσεχθεί, διότι σε πολλά σημεία της πόλης, ο φωτισμός είναι ελλιπής λόγω της παλαιότητας των φωτιστικών σωμάτων. 6.Συνεργασία με αρχιτέκτονα περιβάλλοντος. Για πολλούς αυτή η κατηγορία επιστημόνων είναι άγνωστη. Στη σημερινή μας όμως εποχή είναι απαραίτητοι για την ανάδειξη των μνημείων μας και την ανάδειξη της ομορφιάς τόσο της πόλης όσο και ολόκληρου του νησιού. 7.Τοπική δημοτική συγκοινωνία. Είναι απαραίτητο κατά τη γνώμη μου ο ΡΟΔΑ να αλλάξει ρότα τουλάχιστο όσον αφορά τη συγκοινωνία της πόλης. Η οργάνωση των δρομολογίων πρέπει να αλλάξει. Η συγκοινωνία εντός πόλεως πρέπει να εκτελείται με λεωφορεία όχι μεγαλύτερα των 30 ατόμων.Να υπάρχουν πιο συχνά δρομολόγια, στις στάσεις πρέπει να υπάρχουν πινακίδες της διαδρομής του λεωφορείου και της ακριβής ώρας διέλευσης όπως γίνεται στο εξωτερικό. Αυτό θα συντελέσει και στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.
8.Δ.Ε.Η. Διερωτήθηκα πολλές φορές γιατί αυτή η ασχήμια της Δ.Ε.Η. με τους εκατοντάδες στύλους (μαύρους χάρους τους έχω ονομάσει) δεν καταργούνται και δεν υπογειοποιούνται τα δίκτυα ώστε να εξαφανιστεί η ασχήμια στους δρόμους της πόλης. Ρώτησα σχετικά ένα καλό φίλο συνταξιούχο μηχανικό της Δ.Ε.Η. Μου απάντησε ότι πήραμε κονδύλια από την Ευρωπαική Ενωση για το σκοπό αυτό «αλλά τα φάγαμε».Τα συμπεράσματα δικά σας
9. Ελεγχος. Όλα τα παραπάνω όμως έστω και αν πραγματοποιηθούν, πράγμα πολύ αμφίβολο λόγω της νοοτροπίας που επικρατεί γενικότερα, πρέπει απαραίτητα να συνδυάζονται με συνεχή έλεγχο εφαρμογής των όσων αποφασίζονται …από τους καθ’ύλην αρμόδιους.
Τότε μόνο θα μπορέσουμε να ατενίσουμε με αισιοδοξία το μέλλον της ιδιαίτερης μας πατρίδας που τίποτε δε έχει να ζηλέψει από άλλες περιοχές, αντίθετα μάλιστα έχει τη δυνατότητα να υπερκεράσει γνωστά θέρετρα παγκόσμιας ακτινοβολίας. Εύχομαι ολόψυχα αυτό σύντομα να πραγματοποιηθεί γιατί αξίζει ένα τέτοιο μέλλον για τη Ρόδο μας.
Τα παραπάνω κατά τη γνώμη μου στοιχειοθετούν την καθημερινότητα στην οποία όλοι οι κατά καιρούς δημοτικοί άρχοντες αναφέρονται για να γίνει απλώς ….κουβέντα.
Κώστας Παλιούρης