Ξεπερνούν 26,5 δισ. δολ. οι προγραμματισμένες επενδύσεις για νεότευκτα κρουαζιερόπλοια μέχρι και το 2022, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου.
Τουλάχιστον 56 κρουαζιερόπλοια διαφόρων τύπων και μεγέθους αναμένεται να «χτιστούν» στα ναυπηγεία για να εξυπηρετήσουν μία αυξημένη ζήτηση.
Σημειώνεται ότι χρόνο με το χρόνο τα έσοδα παγκοσμίως από τον κλάδο της κρουαζιέρας αυξάνουν. Η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ευρώπη, έφθασε στο νέο ρεκόρ των 40,2 δισ. ευρώ το 2014, έως και 2,2% αύξηση από το 2013. Οι άμεσες δαπάνες που δημιουργούνται από την κρουαζιέρα ανέρχονται σε 16,6 δισ. ευρώ, από 16,2 δισ. ευρώ το 2013.
Το 2014, η κρουαζιέρα έχει δημιουργήσει περίπου 10.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη με συνολικά 349.000 εργαζομένους στον κλάδο και τους σχετικούς με αυτόν τομείς, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 82.000 θέσεων να αντιστοιχούν αποκλειστικά στην κρουαζιέρα. Οι μισθοί και άλλα οφέλη για τους Ευρωπαίους εργαζομένους έφτασαν τα 10,75 δισ. ευρώ.
Σε ότι αφορά την χώρα μας, το 2016 αναμένεται μία μικρή μείωση σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και επιβάτες λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ολόκληρη η Ανατολική Μεσόγειος εξαιτίας των πολεμικών συγκρούσεων, της τρομοκρατίας αλλά και του προσφυγικού. Στα ελληνικά λιμάνια οι προσεγγίσεις εφέτος αναμένεται να είναι 490 λιγότερες, με 260.465 λιγότερους επιβάτες σε σχέση με πέρυσι. Η αρχική εκτίμηση για το 2016 προέβλεπε 4.044 προσεγγίσεις, όμως έχουν περιοριστεί σε 3.791 πλοία και 4.697.278 επιβάτες. Το 2015 τα λιμάνια της χώρας υποδέχθηκαν 4.957.743 επιβάτες, με 4.281 προσεγγίσεις, το 2014 4.932.373 επιβάτες, με 3.826 προσεγγίσεις και το 2013 5.661.889 επιβάτες με 4.288 αφίξεις πλοίων.
Ορισμένες εταιρείες παραμένουν στην Ανατολική Μεσόγειο, επιλέγοντας άλλα λιμάνια που θεωρούν πιο ασφαλή. Άλλες όμως αποσύρονται, επηρεασμένες από την κρίση και το μεταναστευτικό.
Πηγή: reporter.gr