Ειδήσεις

Πανελλήνιες: Ενας στους τρεις θα μείνει εκτος ΑΕΙ και ΤΕΙ

Συνολικά 103.366 υποψήφιοι θα συμμετάσχουν φέτος στην μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων διεκδικώντας μία από τις 69.985 θέσεις που ορίσθηκαν στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

Δηλαδή, 33.381 υποψήφιοι δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ πριν την ανάληψη της εξουσίας τον Ιανουάριο του 2015 μιλούσε για ελεύθερη πρόσβαση και λαϊκίστικα επέκρινε τις προηγούμενες κυβερνήσεις γιατί δεν «άνοιγαν» τα ΑΕΙ, παριστάνοντας ότι δεν κατανοεί τόσο τις δυνατότητες των ΑΕΙ (σε προσωπικό και σε υποδομές), όσο και την οργάνωση της ελληνικής οικονομίας.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια του, αρμόδια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Σία Αναγνωστοπούλου ανακοινώνουν ότι το ένας στους τρεις (το 32,2% το ακριβές ποσοστό) δεν έχει θέση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, χωρίς ωστόσο να εξηγούν γιατί δεν αποφασίζουν την ελεύθερη πρόσβαση.

Ειδικότερα, το γενικό ποσοστό επιτυχίας είναι 67,7% (69.985 θέσεις για 103.366 υποψηφίους). Αυτό αναμένεται να βελτιωθεί με δεδομένο ότι πάντα, δεν μετέχουν στις εξετάσεις όσοι δήλωσαν συμμετοχή λιγότεροι υποψήφιοι μετέχουν στις εξετάσεις και ακόμη λιγότεροι υποψήφιοι, σε σχέση με όσους δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις, που μηχανογραφικό δελτίο τον Ιούνιο.

Η μεγαλύτερη κατηγορία υποψηφίων είναι των Γενικών Λυκείων, ημερήσιων και εσπερινών: συνολικά 85.313 υποψήφιοι, και εξ αυτών οι περισσότεροι – 83.318 – είναι τελειόφοιτοι και απόφοιτοι ημερήσιου λυκείου.

Από αυτούς οι 79.923 θα εξετασθούν με το νέο σύστημα (4+1 μαθήματα) και οι 3.395 με το παλαιό (6 μαθήματα). Άρα, το 4% των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ επέλεξε το παλαιό σύστημα.

 

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου