«Εμβαλωματικές» λύσεις προκειμένου να σώσει ό,τι μπορεί μετά τις δραματικές εξελίξεις με το θέμα της ανάθεσης του έργου της καθαριότητας σε ιδιώτη, αναζητεί η δημοτική αρχή Ρόδου.
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βρεθεί λύση έστω και την τελευταία στιγμή λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, προχωρούν σε προσλήψεις και σε αγορά απορριμματοφόρων, ενώ εξετάζονται και άλλα «σενάρια».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος συγκάλεσε εκτάκτως την Εκτελεστική Επιτροπή (Περδίκης, Χατζηλαζάρου, Παλαιολόγου, Λ.Κρεμαστινού, Πόκκιας, Κακούλης, Μανδρακός, Δ. Κωνσταντίνου) στην οποία συζητήθηκε διεξοδικά το θέμα που προέκυψε με την καθαριότητα καθώς δημιουργείται σοβαρή εμπλοκή με την αποκομιδή των απορριμμάτων σε όλο το νησί της Ρόδου.
Στην επιτροπή, εκφράστηκε έντονος προβληματισμός αφού οι συνεργάτες του δημάρχου, δεν κρύβουν την ανησυχία τους για τις εξελίξεις και κυρίως για τη νομική διάσταση που τείνει να προσλάβει η όλη υπόθεση.
Στον απόηχο των προσπαθειών της δημοτικής αρχής, προκειμένου να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Μιχάλης Παλαιολόγου έδωσε χτες συνέντευξη Τύπου στην οποία κατέθεσε, αφενός τον προβληματισμό του και αφετέρου, παρουσίασε την πρόταση της δημοτικής αρχής για να μπορέσει να δοθεί λύση –έστω και προσωρινή.
«Συνεδρίασε χθες η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου, η οποία απέρριψε τις προσφορές και των τριών εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Οι διευκρινιστικές εξηγήσεις που δόθηκαν από τις εταιρείες δεν έπεισαν την Οικονομική Επιτροπή. Επειδή το θέμα ήταν πολύ σύνθετο, απορρίφθηκαν και οι τρεις. Επειδή αυτές τις ημέρες ακούγονται πάρα πολλά και επειδή κάποιοι επενδύουν ‘πολιτικά’, χρησιμοποιώντας το κομμάτι της καθαριότητας, θέλω να πω ότι ειδικά αυτό το κομμάτι είναι υπόθεση όλων μας και δεν χωράνε ούτε πειραματισμοί, ούτε λαϊκισμοί, ούτε εντυπώσεις. Η διαδικασία προχώρησε κανονικά με διαγωνισμό για 12εκ. ευρώ για τρία χρόνια να μισθωθεί το έργο της καθαριότητας. Εμείς δεν δεχόμαστε τέτοια παιχνίδια. Η καθαριότητα έχει να κάνει με την δημόσια υγεία και με την εικόνα του νησιού μας στους επισκέπτες» είπε ο κ. Παλαιολόγου και κάλεσε την αντιπολίτευση να ρίξει τους τόνους της αντιπαράθεσης.
Όπως τόνισε, η μειοψηφία δεν έχει λειτουργήσει καθόλου παραγωγικά μέχρι τώρα σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα της καθαριότητας και δεν βοηθά την προσπάθεια της δημοτικής αρχής.
«Γνωρίζαμε ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι δύσκολος, το ποσόν είναι πολύ μεγάλο και θέλαμε τα χρήματα αυτά να πιάσουν τόπο. Η δικαστική οδός θα μας καθυστερήσει πολύ. Προφανώς, ο σχεδιασμός μας που θα μπορούσε να καλύπτει άρτια τα ξενοδοχεία, τις επιχειρήσεις και την κάθε γειτονιά, ενόχλησε κάποιους. Και αυτό φαίνεται από τις αντιδράσεις που σημειώθηκαν. Όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα με την έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό και στον στόλο της υπηρεσίας μας, και γνωρίζουμε επίσης πόσο δύσκολο είναι να καλυφθούν όλα αυτά» είπε ο αντιδήμαρχος.
Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα βρεθεί λύση καθώς εξετάζονται παράλληλες προτάσεις και εναλλακτικές λύσεις, ξεκινώντας από προσλήψεις εποχικού προσωπικού.
Ο προϋπολογισμός του εγχειρήματος ανέρχεται στο 1εκ. ευρώ για προσλήψεις 92 ατόμων, ενώ υπάρχουν μελέτες που αφορούν στην προμήθεια 1,4 εκ. ευρώ πέντε απορριμματοφόρων και ενός μεγάλου σαρώθρου για να συμπληρωθεί ο υπάρχον στόλος. Εξετάζεται ακόμη, το ενδεχόμενο μετακινήσεων υπαλλήλων για να καλυφθούν οι ανάγκες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία η διεύθυνση καθαριότητας διαθέτει 258 άτομα ως προσωπικό -εκ των οποίων 42 ήταν οι καθαρίστριες του υπουργείου Παιδείας που «κληρονόμησε» ο Δήμος Ρόδου χωρίς καμία χρηματοδότηση –επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό.
«Σε καμία περίπτωση η δημοτική αρχή και οι συνάδελφοι στην Εκτελεστική Επιτροπή δεν αντιμετώπισαν με επιπολαιότητα το θέμα. Αυτό το λέω μετά λόγου γνώσεως…», είπε ο κ. Παλαιολόγου, ευχαριστώντας τους εργαζόμενους στην καθαριότητα για την συμβολή τους, και λέγοντας πως κάποιοι τους απαξιώνουν συνολικά.
Ειδικά για το θέμα με τα εξώδικα, είπε πως οι δύο εταιρείες που ήρθαν σε αντιπαράθεση ήταν συνεργάτες του Δήμου Ρόδου: «Πώς ξαφνικά η μία εταιρεία, που εκπρόσωπός της είναι και στην Ανταποδοτική και έχει υπογραφεί σύμβαση πριν από το 2010 και σήμερα υπάρχει αμφισβήτηση; Αυτά τα κομμάτια που ξεπερνούν τις αρμοδιότητες του Δήμου, θα πάνε στην Δικαιοσύνη. Όσον αφορά την Κοινοπραξία, δραστηριοποιείται στο νησί και ξεκίνησε εδώ και μια 10ετία συνεργαζόμενη με τον Δήμο Ιαλυσού. Δεν μπορεί να απαξιώνονται όλα τόσο εύκολα…».
Σε ερώτηση σχετικά με τα αμφισβητούμενα στοιχεία της τράπεζας που εμφάνισε η μία εταιρεία, που ήρθαν στην δημοσιότητα και για τα οποία εκφράζει αντιρρήσεις η αντιπολίτευση, είπε:
«Τα ελέγξαμε. Για να ελεγχθεί η πιστοληπτική ικανότητα της τράπεζας της Αγγλίας όπως παρουσιάζεται, υπάρχει αρμόδια αρχή. Δεν μπορούμε να έχουμε γνώσεις επί παντός του επιστητού… θα ελεγχθούν όλα. Εάν όντως υπάρχει απάτη θα δούμε κι εμείς ως δημοτική αρχή πώς θα κινηθούμε».
Ο κ. Παλαιολόγου ρωτήθηκε σχετικά με τα «εναλλακτικά σενάρια» για τα οποία είπε: «Υπάρχει το ενδεχόμενο της απ’ ευθείας ανάθεσης έργου σε ιδιώτη, ή με μίσθωση έργου ή πρόχειροι διαγωνισμοί ανά δημοτική ενότητα. Ωστόσο όλες οι προτάσεις εξετάζονται από το Τμήμα Σχεδιασμού για να είμαστε σε θέση να μην προχωράμε στα τυφλά. Πρέπει να βρούμε μια διαδικασία που να μην ‘κολλήσει’ στον Επίτροπο και να μπορεί να χρηματοδοτηθεί».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως, υπάρχει ήδη ένα ‘αποθεματικό’ –τρόπον τινά- ποσόν της τάξης των 400.000 ευρώ αφού δεν προχώρησε ο διαγωνισμός. Αυτό θα διατεθεί πάλι για τις ανάγκες της υπηρεσίας, όπως είπε ο κ. Παλαιολόγου.
Καταλήγοντας ο αντιδήμαρχος είπε: «Θέλω να διαβεβαιώσω τον κόσμο ότι είναι δύσκολο, θα υπάρχουν προβλήματα αλλά θα προσπαθήσουμε να αντεπεξέλθουμε…»
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ
ΤΟΝ Σ. ΚΑΡΙΚΗ
Ειδικά για την στάση του κ. Καρίκη, ο αντιδήμαρχος δήλωσε:
«Όσον αφορά τις ευθύνες που ζήτησε ο κ. Καρίκης, θέλω να του θυμίζω ότι επειδή ήμασταν μαζί στην προηγούμενη δημοτική αρχή, και ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί με παρόμοια διαδικασία. Είναι μερικά πράγματα που δεν μπορείς να τα ξέρεις. Ο κ. Καρίκης με ξέρει πάρα πολύ καλά. Θεωρώ ότι ήταν άστοχη η δήλωσή του…».
Να σημειωθεί ότι το θέμα θα συζητηθεί τελικώς στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου που θα γίνει στις 20 Απριλίου 2016 –όπως αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή.
Σχετικώς απέστειλε και επιστολή προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Στράτος Καρίκης στην οποία αναφέρει τα εξής:
«Προς τον κ. Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου
Κύριε Πρόεδρε
Με την παρούσα μου ζητώ με δική σας πρωτοβουλία και ιδιαίτερα λόγω των χθεσινών δυσμενών εξελίξεων την άμεση συζήτηση σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων δημοτικών συμβούλων και των συμπολιτών μας για το θέμα που αφορά τη σοβαρή εμπλοκή στο διαγωνισμό για τις εργασίες αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων περιόδου 2016-2018.
Στράτος Καρίκης
Επικεφαλής μείζονος
μειοψηφίας».