Τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για την πλήρη διερεύνηση των αποκαλύψεων της «δημοκρατικής» αλλά και των καταγγελιών διαγωνιζομένων, για την υποβολή πλαστών εγγράφων ενώπιον αρμοδίων του Δήμου Ρόδου, στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου «Εργασίες Αποκομιδής και Μεταφοράς Απορριμμάτων και Ογκωδών Αντικειμένων, Μηχανικής και Χειρωνακτικής Σάρωσης και Αποψιλώσεων Κοινοχρήστων Χώρων, περιόδου 2016-2018», με ενδεικτικό προϋπολογισμό 12.681.241,95 €, παρήγγειλε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στην Πταισματοδίκη Ρόδου, η Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κυριακή Κλιάμπα.
Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης αναμένεται να κληθούν σε κατάθεση τα τρία μέλη της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών, που ενέκριναν κατά πλειοψηφία (ο κ. Βασίλης Μωραϊτης μειοψήφησε) να προκριθεί στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, η εταιρεία «TEXAN ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με διακριτικό τίτλο «TEXAN ΑΒΕΕ».
Επιπλέον αναμένεται να καταθέσουν τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, που ενέκριναν την σχετική εισήγηση την 8η Μαρτίου 2016 αλλά και που κήρυξαν, μετά τις καταγγελίες, την 11η Απριλίου 2016 άγονο τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, αλλά και τα μέλη της επιτροπής που συστάθηκε για τον έλεγχο των προδικαστικών προσφυγών που ασκήθηκαν.
Στοιχεία αναφορικά με τις καταγγελίες που έκαναν επισήμως μέσω των προδικαστικών προσφυγών τους, με εξώδικα αλλά και με επιστολή στον Δήμο Ρόδου αναμένεται να υποβάλουν στα πλαίσια της ίδιας έρευνας, εκπρόσωποι της ένωσης εταιρειών «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ – ΠΕΡΜΕ HELLAS ΑΕ – ENSER», ενώ κατάθεση αναμένεται να ληφθεί και από εκπρόσωπο της εταιρείας «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΑΕ», που υποστήριξε μεταξύ άλλων στην προδικαστική της προσφυγή, ότι η εταιρεία που προκρίθηκε έχει ένα γραφείο στην Αθήνα, χωρίς άλλη σοβαρή υποδομή, δεν έχει επαφή με ελληνική τράπεζα, δεν έχει εξοπλισμό, δεν διαθέτει προσωπικό και τα δικαιολογητικά που έχει καταθέσει, εάν ερευνηθούν μέσω εισαγγελικής εντολής, θα αποδειχτούν πλαστά.
Θυμίζουμε εξάλλου, ότι για την ίδια υπόθεση είχαν παραχωρήσει συνέντευξη τύπου ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Στράτος Καρίκης και ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της ίδιας παράταξης κ. Σάκης Στάγκας.
Δεν θα πρέπει να αποκλείεται επίσης η λήψη καταθέσεως και από τον κ. Graham Bright, επικεφαλής Συμμόρφωσης και Δραστηριοτήτων της τράπεζας Euro Exim Bank, ο οποίος, δήλωσε στη «δημοκρατική», ότι προτίθεται να κινήσει τις διαδικασίες για τον ποινικό κολασμό εκείνων, που πλαστογράφησαν επιστολές της, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου.
Σημειώνεται ότι ήδη υπάρχουν επισήμως στον Δήμο Ρόδου τα ακόλουθα στοιχεία, που αναμένεται να προσκομιστούν και να αξιολογηθούν από την Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου:
-Επίσημη μετάφραση από την Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, που υπογράφεται από τον κ. Αλέξανδρο Πετρουτσόπουλο, σύμφωνα με την οποία η οιονεί εγγυητική επιστολή της Euro Exim Bank, που προσκόμισε η εταιρεία «TEXAN ΑΒΕΕ», πρόκειται για έγγραφο το οποίο δεν είναι θεωρημένο και δεν υπάρχει το όνομα του υπογράφοντος.
Τόνισε ακόμη ότι τα αγγλικά του κειμένου είναι επιεικώς απαράδεκτα και σε κάθε περίπτωση, αποκλείεται να έχει συνταχθεί από υπάλληλο βρετανικής τράπεζας.
-Επιστολή του κ. Graham Bright, της «EURO EXIM BANK» με το οποίο βεβαιώνεται από τον εκπρόσωπο της, ότι η εγγυητική επιστολή, που προσκόμισε η «TEXAN ΑΒΕΕ», η οποία προκρίθηκε στον διαγωνισμό, είναι πλαστή.
-Δεύτερη επιστολή, που υπέβαλε η «TEXAN ΑΒΕΕ» ενώπιον της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ρόδου, την 11η Απριλίου 2016, με ημερομηνία 7 Απριλίου 2016, που υπογράφεται από τον κ. Sajid Ahmed Mohammad Akhlaq, ο οποίος φέρεται ως διευθυντής της «EURO EXIM BANK» και φέρει στρογγυλή σφραγίδα, με την οποία πιστοποιείται ουσιαστικά ότι η «TEXAN ΑΕΒΕ» είχε, κατά την ημερομηνία εκείνη, πιστοληπτική ικανότητα ποσού 3.500.000€ για το σκοπό συμμετοχής της στον ανωτέρω δημόσιο διαγωνισμό.
Όπως απεκάλυψε η «δημοκρατική», ο κ. Bright δήλωσε ότι και το τελευταίο έγγραφο τυγχάνει πλαστό, υποστηρίζοντας ότι το λογότυπο που χρησιμοποιήθηκε δεν είναι αυτό που χρησιμοποιεί η τράπεζα, η στρογγυλή σφραγίδα που έχει τεθεί δεν είναι αυτή που χρησιμοποιείται αλλά πλαστή κι ότι δεν υπάρχει άτομο με τον τίτλο του Managing Director με στοιχεία ταυτότητας Sajid Ahmed Mohammad Aklihlaq, ούτε έχει εξουσιοδοτηθεί κανένα άτομο με τα ίδια στοιχεία ταυτότητας να απαντά σε αιτήματα που υποβάλλονται στην τράπεζα.
-Εξώδικη καταγγελία της ένωσης εταιρειών, με την οποία υποστηρίζεται ότι η «TEXAN ΑΒΕΕ», που προκρίθηκε στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, προς απόδειξη της εμπειρίας της και προς εκπλήρωση του με αριθμό 7.2.4 Όρου της Διακήρυξης (Στοιχεία εμπειρίας του διαγωνιζόμενου – Επί ποινή αποκλεισμού) προσκόμισε ισολογισμούς της 31ης Δεκεμβρίου 2011 (11η Εταιρική Χρήση 01/01/2011-31/12/2011) και της 31ης Δεκεμβρίου 2012 (12η Εταιρική Χρήση 01/01/2012-31/12/2012) που εμφανίζουν σημαντικές και πολλαπλές διαφοροποιήσεις/αποκλίσεις σε πλήθος μάλιστα σημείων/οικονομικών στοιχείων και μεγεθών σε σχέση με τους αντίστοιχους δημοσιευμένους στο ΦΕΚ και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΜΗ.
Επίσης διαπίστωσε ότι οι ισολογισμοί του έτους 2013 και 2014 δεν είναι δημοσιευμένοι.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ
ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΡΟΔΟΥ
Στα προβλήματα που ανακύπτουν μετά την εμπλοκή, που δημιουργήθηκε στην πορεία του διαγωνισμού για την ανάθεση της καθαριότητας σε ιδιώτη, αναφέρθηκε χθες, με δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, αναλαμβάνοντας προσωπικά την “πολιτική ευθύνη”.
Σημειώνεται, ότι ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Γιάννης Περδίκης, σε συνέντευξη του στη «δημοκρατική», εξέφρασε την άποψη ότι ο διαγωνισμός ήταν εξαιρετικά δύσκολος αφού δεν αφορούσε αποκλειστικά την αποκομιδή απορριμμάτων, το κόστος ήταν εξαιρετικά μεγαλύτερο κι ότι τα προβλήματα ανέκυψαν εξαιτίας του λόγου αυτού. Ξεκαθάρισε ότι επρόκειτο για μια πολιτική απόφαση την οποία παρότι διαφωνούσε, όφειλε να την σεβαστεί, ως μέλος της πλειοψηφίας.
Εν πάση περιπτώσει, ο δήμαρχος Ρόδου δήλωσε χθες τα εξής:
«Όπως όλοι γνωρίζετε, αυτή την περίοδο υπάρχει ένα ιδιαίτερο πρόβλημα στον τομέα της καθαριότητας, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να διαθέσουμε πολύ ανθρώπινο δυναμικό –και λόγω των εορτών που έρχονται- τόσο στον ευπρεπισμό όσο στους καθαρισμούς σε όλο το νησί. Για να κάνουμε μια σύγκριση με άλλες χρονιές, η δουλειά που γίνεται φέτος με τα κλαδέματα και τους καθαρισμούς δεν έγινε πέρσι. Ούτε το ανθρώπινο δυναμικό, ούτε τα μέσα στο Πράσινο και στην Καθαριότητα, επαρκούν».
Ο κ. Χατζηδιάκος, παρέπεμψε στην συζήτηση που θα γίνει στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου που θα συνεδριάσει αύριο Τετάρτη 20 Απριλίου και τόνισε χαρακτηριστικά:
«Η προσωπική μου θέση είναι ότι η καθαριότητα αυτή την στιγμή εκτελείται με δικές μας δυνάμεις και όσα μέσα και προσωπικό διαθέτουμε. Γνωρίζαμε ότι δεν επαρκούν όλα για να αντιμετωπίσουμε τον τομέα αυτόν κυρίως κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου οπότε οι ανάγκες αυξάνονται. Εμείς προχωρήσαμε σε μια άλλη διαδικασία, ώστε να ανατεθεί σε εταιρεία το 50% της καθαριότητας με την δυνατότητα να μειώνουμε αυτό το αντικείμενο του έργου. Όπως ξέρετε στον διαγωνισμό προσήλθαν 3 εταιρείες. Ο διαγωνισμός είχε τις ελάχιστες προϋποθέσεις που θέτει η νέα νομοθεσία. Ότι, δηλ. πρέπει να προχωρήσουμε στην διαδικασία της διαλογής στην πηγή –ξεχωριστά τα χαρτιά, τα γυαλιά, τα πλαστικά κ.λπ. Στα ξενοδοχεία άνω των 150 κλινών με ξεχωριστούς κάδους. Ήταν δύσκολος διαγωνισμός. Δεν πετάξαμε για 3 χρόνια, 12εκ. ευρώ. Μόνο το κόστος των πρες-κοντέινερς και της μονάδας κομποστοποίησης αγγίζει τα 7εκ. ευρώ. Δεν μπορεί να τα κάνει αυτά ο Δήμος Ρόδου. Δεν έχει κάν την τεχνογνωσία. Υπήρξαν ελλείψεις στα δικαιολογητικά που υπέβαλαν οι 3 εταιρείες. Η μία προσέφυγε κατά της άλλης. Εάν προχωρήσει η διαδικασία και βγει ο ανάδοχος, με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο ο εργολάβος θα αναλάβει τις τουριστικές περιοχές και το δικό μας προσωπικό θα λειτουργεί επικουρικά στο υπόλοιπο νησί. Εάν δεν γίνει τίποτα και κηρυχθεί πάλι άγονος ο διαγωνισμός, θα επαναληφθεί μέσα σε 42 ημέρες. Καταλαβαίνετε ότι μπαίνουμε μέσα στο καλοκαίρι και θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την αποκομιδή –διότι θα περιοριστούμε σε αυτό. Έχουμε ήδη στείλει τα οχήματά μας για επισκευή και ετοιμάζεται ακόμη ένα. Κάνουμε ενέργειες για περισσότερα οχήματα-απορριμματοφόρα και για να γίνουν προσλήψεις.
Εάν ωστόσο προχωρήσει ο διαγωνισμός και έχουμε ανάδοχο, θα αξιοποιήσουμε το προσωπικό αυτό στην καθαριότητα στο σύνολο του νησιού μας, σε πάρκα, περιβάλλον και αλλού.
Ταυτόχρονα, έχω εισηγηθεί να ανανεωθεί σταδιακά όλος ο στόλος με λίζινγκ (leasing) διότι είναι πολύ γερασμένος».
Σε ερώτηση για ποιον λόγο η Επιτροπή Διαγωνισμού δεν διαπίστωσε έγκαιρα το πρόβλημα για τα δικαιολογητικά, είπε:
«Η Επιτροπή Διαγωνισμού είναι υπηρεσιακή και χωρίς ιδιαίτερες νομικές γνώσεις. Δεν παρεμβαίνει ούτε ο δήμαρχος ούτε ο αντιδήμαρχος. Έχω όμως την πολιτική ευθύνη, και λέω γι’ άλλη μια φορά ότι αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου την πολιτική ευθύνη – δεν θέλω να μεταθέσω καμία ευθύνη στον αντιδήμαρχο μου, πολύ δε περισσότερο στις Επιτροπές. Και η διαδικασία να μπούμε στην νέα τεχνολογία, ήταν προσωπική μου σκέψη. Η Ρόδος πρέπει να προχωρήσει στην ανακύκλωση».
Είπε ακόμη ότι δεν υπήρχε θέμα έλλειψης δικαιολογητικών αλλά θέμα πιστοληπτικής ικανότητας από τις τράπεζες.
Στο μεταξύ, όμως, κυκλοφορούν και διάφορες φήμες στις οποίες δεν επιθυμεί να αναφερθεί η «δ», τουλάχιστον σ’αυτήν την φάση.
https://www.dimokratiki.gr/19-04-2016/parangelthike-dienergia-katepigousas-prokatarktikis-gia-ton-diavoito-diagonismo-kathariotitas/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.