Καταψήφισαν αντιπολίτευση και Ανεξάρτητοι Έλληνες άρθρο του νομοσχεδίου για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς που αφορά τους ερασιτέχνες αλιείς κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Πρόκειται για το άρθρο 24, βάσει του οποίου οι ερασιτέχνες αλιείς που διαθέτουν μικρές βάρκες ή φουσκωτά οφείλουν να πληρώνουν έξτρα ετήσιο παράβολο 50 ευρώ που θα αυξάνει ανάλογα με την ιπποδύναμη της μηχανής ενώ όσοι δεν το πράττουν θα πληρώνουν πρόστιμα.
Κατόπιν της καταψήφισης του άρθρου, οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά την λήξη της συνεδρίασης έσπευσαν να το αποσύρουν από το νομοσχέδιο που θα εισαχθεί στηνΟλομέλεια.
Η απόσυρσή του μάλιστα ήταν επεισοδιακή καθώς ο υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου και τα μέλη της επιτροπής δεν συνειδητοποίησαν ότι καταψηφίστηκε. Το διαπίστωσαν όμως οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά την λήξη της συνεδρίασης και έσπευσαν να αποσύρουν την διάταξη.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την συνοδευτική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους το άρθρο 43 προβλέπει την σύσταση «στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μητρώο σκαφών ερασιτεχνικής αλιείας και τίθενται οι προϋποθέσεις εγγραφής τους σε αυτό.
Καταβάλλεται μαζί με την αίτηση που απαιτείται για την καταχώρησή τους, παράβολο ύψους 50 ευρώ που προσαυξάνεται κατά 1 ευρώ για κάθε ίππο ανω των 25 ίππων. Με απόφαση του αρμόδιου υπουργού αναπροσαρμόζεται το ύψος του παραβόλου». Επίσης ορίζονται αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων σε όσους δεν έχουν ενταχθεί στο μητρώο» .
Εκ μέρους των ΑΝΕΛ που έπαιξαν και τον καθοριστικό ρόλο για την καταψήφιση του άρθρου ο κ. Γιώργος Λαζαρίδης είχε επισημάνει προς τον αρμόδιο υπουργό «Θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή κύριε Υπουργέ για το άρθρο 43, εκεί όπου αναφέρεται στις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας. Δημιουργεί προβλήματα μεγάλα αυτό το συγκεκριμένο άρθρο σε έναν Κλάδο: Στον Κλάδο κατασκευαστών σκαφών, σκαφών ερασιτεχνικών. Ένας Κλάδος ο οποίος έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ από αυτήν την κρίση. Έχουν κλείσει πάρα πολλές Επιχειρήσεις και έχουν χαθεί θέσεις εργασίας. Μην γινόμαστε η αιτία να κλείσουν περισσότερες Επιχειρήσεις.
Και εδώ θα πρέπει να το προσέξετε και ως προς το θέμα του μήκους των σκαφών αλλά και των ιπποδυνάμεων. Δηλαδή θα πρέπει να αυξηθούν οι ιπποδυνάμεις και αντίστοιχα και το μήκος. Επίσης σε αυτό το σημείο πλήττονται από αυτό το άρθρο κ. Υπουργέ και οι εταιρείες που ενοικιάζουν σκάφη, αυτά τα ιστιοφόρα σκάφη: Όπου από ένα καλάμι( ψάρεματος) που μπορεί να βρεθεί μέσα σε ένα τέτοιο σκάφος- το οποίο στην ουσία μπορεί να μην το χρησιμοποιούν- κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα»
ΑΠΕ-ΜΠΕ