Συνεντεύξεις

Μ. Χριστοδούλου: «Σημαντικές παρεμβάσεις από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο»

Συνέντευξη στην Πέγκυ Ντόκου

Στα έργα, τις παρεμβάσεις και τον προγραμματισμό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για το τρέχον έτος, αναφέρεται αναλυτικά σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
Το πρόβλημα εστιάζεται τους τελευταίους μήνες στην συνεχιζόμενη αποχή των μηχανικών με συνέπεια να μην είναι δυνατή η δημοπράτηση έργων κάτι που δυσχεραίνει την πορεία των έργων και παρεμβάσεων στα λιμάνια ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου.
Παράλληλα ο κ. Χριστόδουλου, μιλάει για τα οικονομικά του Λιμενικού Ταμείου αλλά και για μια σειρά από σχεδιασμούς που είναι απαραίτητοι για την καλύτερη λειτουργία του και την εξυπηρέτηση του κοινού.
Η συνέντευξη αναλυτικά:

• Κύριε Χριστοδουλου παρά το γεγονός ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου προσπαθεί να προχωρήσει σε έργα υπάρχει κώλυμα, λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας των μηχανικών. Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση μέχρι αυτή την ώρα;
Οι διαδικασίες που έχουν να κάνουν με λιμενικά έργα, είτε χερσαίες εγκαταστάσεις, απαιτούν μια σειρά εγκρίσεων. Αυτό καθιστά τις διαδικασίες χρονοβόρες. Εμείς θέσαμε εξ αρχής κάποιους στόχους πιο υλοποιήσιμους και άμεσους. Έχουμε βγάλει δύο φορές για δημοπράτηση τα έργα, όπως το Λιμάνι της Ακαντιάς (η απορροή των ομβρίων υδάτων στην δεξιά πλευρά με προϋπολογισμό 220.000 ευρώ, οι θέσεις στάθμευσης με προϋπολογισμό 580.000 ευρώ με 330 θέσεις για ΙΧ, 17 θέσεις για τουριστικά λεωφορεία και για μοτοποδήλατα) αλλά λόγω της αποχής των μηχανικών δεν προσήλθε κανένας. Εμείς ευελπιστούμε μέσα στον Μάιο και εφόσον λήξουν οι απεργίες, να προχωρήσουμε σε νέα δημοπράτηση. Παράλληλα, ετοιμάζεται ο περιβάλλων χώρος των επιβατών ενώ έχουμε προχωρήσει στην διακήρυξη όρων δημοπράτησης για τα κυλικεία στο κτήριο.
• Τι θα γίνει με την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου μέχρι την Ακαντιά;
Είναι ένα από τα έργα που είχαμε θέσει στον σχεδιασμό μας. Παραλάβαμε μια προμελέτη του έργου όταν αναλάβαμε ως νέα διοίκηση και προχωρήσαμε στις μελέτες εφαρμογής τις οποίες έχουμε καταθέσει στο Κεντρικό Αρχαιολογικπό Συμβούλιο προς έγκριση. Στην χρηματοδότηση του θα συμβάλει και η Περιφερεια Νοτίου Αιγαίου με 2 εκ. ευρώ. Ο ξύλινος πεζόδρομος θα επεκταθεί από το τουριστικό λιμάνι μέχρι την Ακαντιά. Είναι πάνω από 800 μέτρα μήκος και 4-4,5 μ. πλάτος. Θα περιλαμβάνει και ποδηλατόδρομο. Εκεί προβλέπεται η ανάδειξη του χώρου των καραβομαραγκών καθώς και η κατασκευή ενός χώρου στάθμευσης για 550 οχήματα. Παράλληλα θα γίνει και ένας πεζόδρομος. Είναι ένα έργο πνοής για την πόλη καθώς θα αλλάξει εντελώς την όψη της περιοχής.  Την επόμενη εβδομάδα θα ολοκληρωθεί και το Δημοτικό Ιατρείο το οποίο θα βρίσκεται μέσα στο λιμάνι. Εκεί θα γίνουν κάποιες παρεμβάσεις που απαιτούνται για να εξυπηρετηθεί το κοινό.
Αυτή την περίοδο προχωράμε και σε συνολική αναδιάταξη των κτηρίων στο Μανδράκι (αρμοδιότητας Λιμενικού Ταμείου) ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το κοινό και οι επιβάτες.
Φυσικά, το Λιμενικό Ταμείο κάνει μια σειρά από συντηρήσεις σε όλα τα λιμάνι ευθύνης του καθώς έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος και υπάρχουν πολλές ανάγκες.
• Τι γίνεται με το λιμανάκι των Φανών; Θα προχωρήσει κάποτε;
Είναι ένα πρόβλημα διαχρονικό. Έχουν πέσει… πολλά χρήματα και αποτέλεσμα μηδέν. Μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη που φτάνει τα 5 εκ. ευρώ θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Την επόμενη εβδομάδα έχουμε μια συνάντηση στο Λιμενικό Ταμείο για το θέμα με σκοπό να βρεθεί έστω και προσωρινή λύση για την λειτουργία του.
• Πώς είναι τα οικονομικά του Λιμενικού Ταμείου;
Το έχω ξαναπεί, το Λιμενικό Ταμείο είναι ένας υγιής οργανισμός. Αυτό οφείλεται όχι μόνον στην νυν διοίκηση αλλά και στις διοικήσεις των προηγουμένων ετών. Τα οικονομικά του δεδομένα βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση και μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε για το μέλλον με αισιοδοξία. Πιστεύω ότι τα μεγέθη αυτά ανταποκρίνονται σε έργα που προγραμματίζουμε ως δημοτική αρχή και φυσικά, κατ’ επέκταση, ως διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου.
• Έχει συνταχθεί μελέτη από το Λιμενικό Ταμείο για την προστασία των ακτών από την διάβρωση, που αναδεικνύεται σε μείζον πρόβλημα για το νησί; Σε ποιο σημείο βρίσκεται;
Η μελέτη συντάχθηκε για την προστασία των ακτών της Ρόδου και κυρίως των βορειοδυτικών, από την Κάμειρο Σκάλα μέχρι και την περιοχή του Ενυδρείου. Δυστυχώς, η διάβρωση συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς και έχει ήδη φθάσει να απειλεί παράκτιες οδούς καθώς και ξενοδοχειακές υποδομές. Ο προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται στο ποσό των 644.346,96€ με ΦΠΑ και έχει σταλεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Οι περιοχές που παρουσιάζουν έντονα το φαινόμενο της διάβρωσης είναι η παραλία της πόλης της Ρόδου, ο κόλπος της Ιαλυσού, η παραλία της Κρεμαστής, η παραλία του Παραδεισίου και όλο το παραλιακό μέτωπο της Δ.Ε. Καμείρου από την Σορωνή μέχρι και την Κάμειρο.
Στόχος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είναι η άμεση προστασία των περιοχών που παρουσιάζουν διάβρωση, προκειμένου το πρόβλημα όχι μόνο να μην επεκταθεί, αλλά να αντιμετωπιστεί και να γίνουν όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις.

• Πρόσφατα εγκρίνατε την πρόσληψη προσωπικού για να διαχειριστεί τα τέλη ελλιμενισμού στα λιμάνια δικαιοδοσίας σας.
Επειδή τα έσοδα από τον ελλιμενισμό των σκαφών ήταν αρκετά αυξημένα τον περασμένο χρόνο, αποφασίσαμε να αναθέσουμε την διαχείρισή τους σε εταιρεία. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, το 2014 και το 2015 τα έσοδα ήταν αυξημένα πάνω από 250.000 ευρώ. Γι’ αυτό τον λόγο το Λιμενικό Ταμείο αποφάσισε να επαναλάβει την διαδικασία και για το τρέχον έτος. Επειδή όμως δεν επαρκεί το προσωπικό θα πρέπει να προχωρήσουμε και σε προσλήψεις.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου