Το «καμπανάκι» από τις ξένες αγορές κινητοποιεί το επικοινωνιακό επιτελείο της κυβέρνησης. Προβληματισμός από έρευνα που καταγράφει επιδείνωση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας εξαιτίας του προσφυγικού. Που βασίζει την αισιοδοξία της η ηγεσία του υπ.Τουρισμού.
Τη γενναία αύξηση των κονδυλίων για τη διεθνή προβολή της χώρας στα 15 εκατ. ευρώ εισηγείται στο Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής (ΣΕΕΠ) η Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Έλενα Κουντουρά.
Η σχετική πρόταση έχει κατατεθεί, ήδη, στην Επιτροπή η οποία αναμένεται να συνεδριάσει μετά το Πάσχα για να λάβει σχετικές αποφάσεις. Σημειώνεται ότι στη νεοσυσταθείσα επιτροπή προεδρεύει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενώ εκπροσωπούνται τα υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εξωτερικών, Οικονομικών καθώς και ο αρμόδιος για την επικοινωνιακή πολιτική υπουργός.
Όπως διευκρίνισε η Ε. Κουντουρά, το ποσό των 15 εκατ. που εισηγείται δεν αφορά αποκλειστικά στην τουριστική προβολή της χώρας αλλά τη συνολική προώθηση της χώρας στο εξωτερικό.
Ας σημειωθεί πως αν το υπ. Τουρισμού δεν εξασφαλίσει κάποια πρόσθετα χρήματα για την τουριστική προβολή θα υποχρεωθεί να περιοριστεί στα 7,5 εκατ. ευρώ που παρέμεναν αδιάθετα από το 2014 και αξιοποιήθηκαν για την περίοδο 2015-2016 αλλά έχουν, ήδη, εξαντληθεί.
Η κίνηση της υπουργού συνδέεται με τα μηνύματα που φθάνουν στην ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού από τις διεθνείς αγορές αλλά και επιστολές θεσμικών παραγόντων από κρίσιμες για τον τουρισμό αγορές οι οποίοι επισημαίνουν τον αρνητικό αντίκτυπο που έχουν στους υποψήφιους πελάτες τους οι εικόνες που εκπέμπονται από την Ελλάδα σε σχέση με την προσφυγική κρίση.
Την ανάγκη επικοινωνιακής παρέμβασης της Ελλάδας στις ξένες αγορές επιβεβαίωσε πρόσφατη διαδικτυακή έρευνα της Census wide η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του ΣΕΤΕ στη Γερμανία, τη Μεγ. Βρετανία και τις ΗΠΑ. Ερευνά η οποία κατέγραψε επιδείνωση της εικόνας της Ελλάδας κατά το τελευταίο τρίμηνο με βάση την αντίληψη που έχουν γι’αυτήν οι υποψήφιοι ταξιδιώτες εξαιτίας της προσφυγικής κρίσης. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται από στελέχη της αγοράς η επιδείνωση που καταγράφεται στη Μεγ. Βρετανία όπου το 55% των ερωτηθέντων εμφανίζονται επηρεασμένοι έναντι 39% τον περασμένο Ιανουάριο. Σε ποσοστό 52% εμφανίζονται να επηρεάζονται οι Γερμανοί ταξιδιώτες (έναντι 46% τον Ιανουάριο) ενώ λιγότερο επηρεασμένοι εμφανίζονται οι Αμερικανοί (31% έναντι 28% πριν τρεις μήνες).
Η ηγεσία του υπ.Τουρισμού εμφανίζεται εξαιρετικά επιφυλακτική σε ότι αφορά τις προβλέψεις για τη φετινή τουριστική περίοδο. Η Ελ. Κουντουρά, ωστόσο, εμφανίζεται αισιόδοξη ότι θα καταγραφούν νέα ρεκόρ, εφόσον δεν προκύψει κάποιο απρόοπτο.
Η υπουργός βασίζει την αισιοδοξία της στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέχρι το Νοέμβριο σε περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο και η Κρήτη. Επιπλέον, στο γεγονός ότι οι τουρ οπερέϊτορ από τη βρετανική αγορά πρόσθεσαν φέτος στο πρόγραμμά τους νέους ελληνικούς προορισμούς όπως η Πελοπόνησος, η Σάμος και η Σκιάθος.
Η συγκρατημένη αισιοδοξία που εκφράζεται από την ηγεσία του υπ.Τουρισμού βασίζεται, επιπλέον, στις διαβεβαιώσεις εκ μέρους του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού της Ευρώπης, TUI Group, ότι στοχεύει να αυξήσει κατά 800.000 τους τουρίστες που θα φέρει στην Ελλάδα από διάφορες ευρωπαϊκές αγορές.
Στο υπ. Τουρισμού εκφράζουν την αισιοδοξία τους για αύξηση επισκεπτών από τη Ρωσία οι οποίοι εκτιμάται ότι θα φθάσουν το 1 εκατ. τουρίστες. Αν και στο πρώτο τρίμηνο, ωστόσο, καταγράφεται αύξηση των θεωρήσεων visa κατά 30,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, εντούτοις, το αποτέλεσμα δεν αποτελεί ασφαλές πρόκριμα για την εξέλιξη της κίνησης από Ρωσία. Κι αυτό καθώς αφορά μικρό αριθμό επισκεπτών ενώ ο κύριος όγκος των αιτημάτων για θεωρήσεις visa αναμένεται να καταγραφεί από τα τέλη Απριλίου.
Κι ενώ η τουριστική περίοδος ξεκίνησε με τα πρώτα τσάρτερ με Ρώσους να έχουν καταφθάσει, ήδη, σε Ηράκλειο και Θεσ/νίκη, καταγράφονται, ήδη, σοβαρές «αρρυθμίες» που αποδίδονται από παράγοντες της ρωσικής αγοράς, στους χειρισμούς της Κεντρικής Υπηρεσίας του ελληνικού Υπ.Εξωτερικών.
Ας σημειωθεί πως, όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr οι ίδιες πηγές, τέτοια προβλήματα δεν εμφανίζουν οι ανταγωνίστριες της Ελλάδας, χώρες της Ε.Ε.