Aυξάνονται τα ξενοδοχειακά brands χρόνο με το χρόνο, ωστόσο, τα «επώνυμα» ξενοδοχεία αντιπροσωπεύουν μόλις το 4% του συνόλου των ξενοδοχείων της χώρας. Αξιοσημείωτη η αναρρίχηση στην πρώτη θέση των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών αλυσίδων της χώρας του ομίλου του κ. Κώστα Μήτση, καθώς η Mitsis Hotels διαθέτει συνολικά 4.787 δωμάτια σε 16 μονάδες, ξεπερνώντας σε αριθμό δωματίων την Grecotel, αν και η τελευταία έχει περισσότερες μονάδες (19). Πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί ότι στην Grecotel εδώ και κάποια χρόνια δεν ανήκουν ξενοδοχεία πόλης που είχε στο παρελθόν η αλυσίδα, αφού αυτά πέρασαν υπό την ομπρέλα της αλυσίδας Classical Hotels.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης του Δρα Δημήτρη Κούτουλα, για την παρουσία των ελληνικών και διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στη χώρα μας, εφέτος εμφανίζονται 113 ξενοδοχειακά brands, που ελέγχουν 431 «επώνυμα» ξενοδοχεία με σύνολο 77.000 δωματίων, όταν το 2005 υπήρχαν 71 μάρκες με 296 ξενοδοχεία.
Υπό τη διαχείριση των αλυσίδων, βεβαίως, δεν υπάρχουν μόνο ιδιόκτητα ξενοδοχεία, αλλά και αρκετά ανεξάρτητα ιδιοκτησιακά, που ανέθεσαν το management σε κάποια αλυσίδα, προσδοκώντας καλύτερα αποτελέσματα. Οπως προαναφέρθηκε, τα «επώνυμα» ξενοδοχεία αποτελούν το 4% στο σύνολο των ξενοδοχείων της Ελλάδας, αλλά λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, αυτές οι μονάδες αντιπροσωπεύουν το 19% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας (το μέσο ελληνικό ξενοδοχείο έχει 42 δωμάτια, ενώ το μέσο «επώνυμο» ξενοδοχείο 180 δωμάτια). Αυτό το μερίδιο επισημαίνει ο κ. Κούτουλας, δείχνει τη συγκριτικά μικρή διείσδυση των brands στην Ελλάδα, όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ανήκει το 25% -40% της συνολικής ξενοδοχειακής δυναμικότητας στις επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες. Την πρώτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών brands της Ελλάδας καταλαμβάνουν τα Mitsis Hotels με 16 μονάδες και συνολικά 4.787 δωμάτια που αντιστοιχούν στο 1,2% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας. Ακολουθεί η Grecotel των 19 μονάδων και των 4.473 δωματίων, η οποία μαζί με την αδελφή αλυσίδα Classical Hotels (11 μονάδες, 1.569 δωμάτια) συνθέτει τον Ομιλο Ν. Δασκαλαντωνάκη. Αλλες μεγάλες ελληνικές αλυσίδες είναι η Aldemar, η Helios Hotels & Resorts και η Divani Collection, ενώ αξιοπρόσεκτη είναι η ταχεία ανάπτυξη δύο νέων εταιρειών, της Aquis και της Μareblue.
Ομως και σε τοπικό επίπεδο παρατηρείται η καθιέρωση μεγάλων ξενοδοχειακών brands όπως στην περίπτωση των ομίλων Κυπριώτη και Esperia στα Δωδεκάνησα και της G- Hotels στη Χαλκιδική. Η Grecotel ανήκει σε ποσοστό 50% στη γερμανική TUI, τον μεγαλύτερο tour operator παγκοσμίως. Εκτός της Grecotel, η ΤUI δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και με άλλες ξενοδοχειακές μονάδες της αλυσίδας ( Atlantica, Magic Life, Robinson Club, Sensatori and Sensimar).
Συνολικά ελέγχει 36 ξενοδοχεία με 8.869 δωμάτια, γεγονός που καθιστά την TUI όχι μόνο τον μεγαλύτερο διακινητή τουριστών προς την Ελλάδα (φέρνει περίπου το 30% των τουριστών από τις χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης) αλλά και τον μεγαλύτερο ξενοδόχο της χώρας. Αλλοι μεγάλοι tour operators όπως η Thomas Cook, η Alltours και η Rewe επίσης δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με τις ξενοδοχειακές τους αλυσίδες. Αξιοπρόσεκτη είναι η παρουσία αρκετών κυπριακών ξενοδοχειακών ομίλων στην Ελλάδα ιδίως από πλευράς της Louis Hotels και της Atlantica Hotels (η τελευταία ανήκει σε ποσοστό 50% στην TUI). Αντιθέτως, οι πολυεθνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι δραστηριοποιούνται σε περιορισμένο μόνο βαθμό στην Ελλάδα – με εξαίρεση την Best Western των 22 ξενοδοχείων – με τη Hilton και τη Accor να έχουν απολέσει κάποιες από τις μονάδες τους τα τελευταία χρόνια. Οι μόνες πολυεθνικές με αξιόλογη αύξηση των ξενοδοχείων τους στην Ελλάδα είναι η αμερικανική Starwood μέσω των brands Luxury Collection και Westin καθώς και οι ισπανικές Iberostar και Sol Melia.