Πρόβλημα και στη Ρόδο με τις αστικές λεωφοριακές γραμμές

Ενα νέο μέτωπο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Δημόσιας Χρήσης άνοιξε αυτή τη φορά στη Ρόδο απόφαση του Αντινομάρχη κ. Φ. Χατζηδιάκου με την οποία καθορίστηκαν οι νέες αστικές Λεωφορειακές γραμμές.
Δεν πρόλαβε συγκεκριμένα να καταλαγιάσει ο θόρυβος που προκάλεσε στην Κω η απόφαση του Αντινομάρχη με την οποία καθορίστηκε νέα αφετηρία των Κ.Τ.Ε.Λ. ΚΩ Α.Ε. εντός του Κρατικού Αερολιμένα Κω ιδίως μετά την ακύρωση της απόφασής του, μετά από προσφυγή των Σωματείων Οδηγών και Ιδιοκτητών Ταξί αλλά και Τουριστικών Λεωφορείων της Κω και μια νέα απόφαση έρχεται να δημιουργήσει νέα δυσμενή εικόνα για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
Την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009, έπειτα από προσφυγή που υποβλήθηκε από τα Σωματεία οδηγών και ιδιοκτητών Ταξί και Τουριστικών Λεωφορείων Κω, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος, εξέδωσε την με Α.Π. 16835/6984/10.06.09 απόφαση με την οποία ανεστάλη επί 30 ημέρες η ισχύς του καθορισμού από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου νέας Υπεραστικής επιβατικής γραμμής ΚΤΕΛ ΚΩ Α.Ε. και νέας αφετηρίας εντός του Κρατικού Αερολιμένα Κω.
Παράλληλα με την απόφαση αναστολής ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας απέστειλε το με Α.Π. 16836/6985/10.06.09 έγγραφο προς τον Αντινομάρχη κ Χατζηδιάκο με το οποίο ζήτησε την αποστολή του πλήρους φακέλου της υπόθεσης αλλά και τις απόψεις των υπηρεσιακών παραγόντων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου.
Στη συνέχεια ο κ. Κόκκινος προχώρησε σε ακύρωση της απόφασης καθώς έκρινε ότι με βάση πρόσφατη υπουργική απόφαση (υπ. αριθ. 8949/834/21-4-2009), ο Νομάρχης δεν έχει τη δυνατότητα να καθορίζει στάσεις και υπεραστικών γραμμών (όπως είναι αυτή που συνδέει την πόλη της Κω με το Αεροδρόμιο) και η δυνατότητά του αυτή περιορίζεται στο να καθορίζει στάσεις μόνο σε αστικές γραμμές.
Από εκεί και πέρα όμως ο Αντινομάρχης κ Χατζηδιάκος προχώρησε στην έκδοση της 14.738/13-7-2009 απόφασής του με την οποία καθορίστηκαν οι νέες αστικές γραμμές στη Ρόδο.
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί με προσφυγή που υπέβαλε αρμοδίως την Παρασκευή στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Εν προκειμένω με την άνω προσβαλλόμενη απόφαση του Αντινομάρχη καθορίσθηκαν αστικές λεωφορειακές γραμμές από και προς συγκεκριμένα ξενοδοχεία ήτοι: Sun Beach, Ocean Blue, Ηλέκτρα Παλλάς, Blue Bay και Eντεν Ροκ, τα οποία ξεκινούν με αφετηρία την πόλη της Ρόδου και καταλήγουν στα άνω ξενοδοχεία, χωρίς ενδιάμεση στάση.
Η απόφαση αυτή τόσο για τον ορισμό των περιοχών των ξενοδοχείων ως αστικής περιοχής όσο και τον καθορισμό των δρομολογίων ως αστικών είναι παράνομη διότι αντίκειται στις άνω διατάξεις, διότι αφενός δεν μπορούν μεμονωμένα ξενοδοχεία να χαρακτηρισθούν ως αστικές περιοχές και αφετέρου αντίκειται στις άνω διατάξεις η καθιέρωση αστικών λεωφορειακών γραμμών οι οποίες εξυπηρετούν επιλεκτικά και μόνον συγκεκριμένα ξενοδοχεία, αφού ως τέτοιες μπορούν να χαρακτηρισθούν μόνον γραμμές ου καθιερώνονται κατά τις άνω διατάξεις όταν αυτές εξυπηρετούν περιοχές με μόνιμο πραγματικό πληθυσμό τουλάχιστον 10.000 κατοίκων, προϋπόθεση που δεν συντρέχει όταν η γραμμή δρομολογείται για την εξυπηρέτηση προσκαίρως των τουριστών ενός ξενοδοχείου.
Παράλληλα είναι και καταχρηστική διότι στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να καθιερωθούν αστικές λεωφορειακές γραμμές για όλα τα ξενοδοχεία και όχι επιλεκτικά για κάποιο από αυτά ενώ ως αστικές δρομολογιακές γραμμές θα πρέπει να εκτελούνται καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Για την έκδοση της προσβαλλόμενης απόφασης αφενός δεν λήφθηκε απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που να χαρακτηρίζει τα σημεία που βρίσκονται στα συγκεκριμένα ξενοδοχεία ως αστικές περιοχές αφετέρου δεν ζητήθηκε ούτε ελήφθη ούτε μνημονεύεται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη των οικείων Ο.Τ.Α. (Ιαλυσού-Καλλιθέας) για την δρομολόγηση των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών, αλλά ούτε και η καταλληλότητα των οδών μέσω των οποίων διέρχονται τα άνω δρομολόγια βεβαιώθηκε από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών και τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Οικείων Ο.Τ.Α. (άρθρο 1§4 β’ εδ. 2 Υ.Α. 54871/2003).
Να ληφθεί δε υπ’ όψη ότι οι δρόμοι μέσω των οποίων θα διέρχονται τα άνω δρομολόγια δεν παρέχουν ασφάλεια αφού π.χ. η οδός Φερενίκης στην Ιαλυσό είναι ένας στενός και ακατάλληλος δρόμος για διέλευση Λεωφορείων, ενώ το ίδιο ισχύει και για την παρακαμπτήρια οδό που οδηγεί προς το ξενοδοχείο Eden Rock, αφού δεν πρόκειται για δρόμους αστικών περιοχών, ούτε έχουν κατασκευασθεί με τις προδιαγραφές αστικών οδών (έλλειψη πεζοδρομίου, στροφές κλειστές χωρίς ορατότητα κατωφέρεια -ανωφέρεια μεγάλη κ.τ.λ.).
Για όλους αυτούς τους λόγους η άνω προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε κατά παράβαση του νόμου και των κειμένων διατάξεων.

ΓΙ’ ΑΥΤΟ
Επιφυλασσομένοι κάθε νομίμου δικαιώματός μας.
ΖΗΤΟΥΜΕ
Να ακυρωθεί για τους προαναφερόμενους λόγους η άνω με αριθμ. πρωτ. 14738/2009 απόφαση του Αντινομάρχη Δωδ/σου κ. Φώτη Χατζηδιάκου».