Ο Κώστας Μαρκόπουλος μιλώντας στον Τάσο Φραγκούλη για τον «Αδέσμευτο Τύπο» λέει πως ο Ελληνικός τουρισμός άντεξε στην κρίση και σκοπός τώρα είναι η διατήρηση του ισχυρού brand name και η σύναψη νέων συμβολαίων με τους tour operators. Τέλος αυτό που πιστεύει πως πρέπει να αλλάξει στον τουρισμό είναι η “τουριστική συνείδηση” των Ελλ’ηνων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «τουριστική συνείδηση της χώρας πρέπει να γίνει τμήμα του αξιακού μας συστήματος. Μόνον έτσι θα διατηρήσουμε αυτό που τα προηγούμενα χρόνια κατακτούσαμε με σχετική ευκολία».
Αποσπάσματα συνέντευξης του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης Κώστα Μαρκόπουλου στον Τάσο Φραγκούλη για τον «Αδέσμευτο Τύπο»
• Ποια είναι η εικόνα του ελληνικού τουρισμού σήμερα; Μείναμε τελικά Ελλάδα;
«Ναι ευτυχώς μείναμε. Τη μείωση της μετάβασης στο εξωτερικό για τους Έλληνες την αντικατέστησε η αύξηση της παραμονής στην Ελλάδα. Τη μείωση της καταναλωτικής δύναμης των Ελλήνων λόγω κρίσης την αντικατέστησαν τα παρατεταμένα Σαββατοκύριακα των διακοπών. Τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των ασθενέστερων την αντιμετώπισε ο κατά 50% αυξημένος κοινωνικός τουρισμός».
• Ως αρμόδιος υπουργός πότε θα έχετε οριστική εικόνα για τον αν η τουριστική βιομηχανία της χώρας άντεξε στην κρίση;
– «Ήδη μπορώ να πω ότι η τουριστική βιομηχανία της χώρας θα εμφανίσει το μικρότερο δείκτη μείωσης απόδοσης από όλες τις άλλες πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, δηλαδή την μεταλλευτική βιομηχανία, τη βιοτεχνία, τη μεταποίηση και την οικοδομή».
• Τι σχεδιάζει το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού; Ποιος είναι ο στόχος για το αύριο και ποιοι οι άξονες για την επίτευξη του;
– «Πάντα υπάρχει η επόμενη ημέρα. Πάντα μετά από μια ταραγμένη θάλασσα έρχεται η νηνεμία. Οι άξονες μας είναι η διατήρηση του ισχυρού brand name της χώρας, η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, και η προώθηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος που εμφανίζει η χώρα, δηλαδή της μνημειακής καταγραφής της πολιτιστικής μας κληρονομιάς σε συνδυασμό με το μεσογειακό τοπίο, την ελληνική γαστρονομία και οινογευσία».
• Αυτή την περίοδο υπογράφονται τα συμβόλαια του 2010. Ποια είναι η πρώτη εικόνα; Παράλληλα έχετε ένα πρόγραμμα ενίσχυσης των tour operators. Θα συνεχιστεί και, αν ναι, κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις;
– «Η συνδιαφήμιση με τους μεγάλους tour operators έγινε φέτος για πρώτη φορά. Έγινε με κατευθείαν διαπραγμάτευση, έγινε με όρους και προϋποθέσεις π.χ. διατήρησης των charters αυτή τη χρονιά. Έγινε χωρίς αγκυλώσεις, με επιχειρηματικό πνεύμα και διαφανείς διαδικασίες. Ωφέλησε πάρα πολύ και θα διατηρηθεί σαν στρατηγική και για τα επόμενα χρόνια. Η συμβουλή μας στους επιχειρηματίες του τουρισμού είναι να μη βιαστούν να υπογράψουν συμβόλαια για το 2010, με όρους κρίσης του 2009»…
• Γιατί ο Έλληνας τουρίστας εξακολουθεί να πληρώνει περισσότερα από τον ξένο επισκέπτη; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτή η «αδικία»;
– «Η ψαλίδα έχει κλείσει. Γιατί η οικονομική συγκυρία έφερε την εκλογίκευση των τιμών. Ωστόσο πάντα θα υπάρχει μια διαφορά μεταξύ χονδρικής και λιανικής πώλησης. Όσο και μεταξύ προκράτησης 6 μήνες πριν από τη σεζόν και του last minute».
• Τελικά, τι είναι αυτό που χρειάζεται να αλλάξει στον ελληνικό τουρισμό;
– «Να ενισχυθεί θεαματικά η τουριστική συνείδηση της χώρας. Δεν φτάνει να «κοπτόμεθα» όλοι για την τουριστική βιομηχανία του τόπου που αποφέρει το 18,5% του ΑΕΠ. Πρέπει να την υπηρετούμε κιόλας και με τη συμπεριφορά μας και με τις πράξεις μας. Τουριστική συνείδηση της χώρας πρέπει να γίνει τμήμα του αξιακού μας συστήματος. Μόνον έτσι θα διατηρήσουμε αυτό που τα προηγούμενα χρόνια κατακτούσαμε με σχετική ευκολία. Τα χρόνια που έρχονται είναι δύσκολα, είναι εξόχως ανταγωνιστικά και χρειάζονται δουλειά. Επιτέλους στην Ελλάδα ας δοθεί ένα τέλος στην αποθέωση της επικοινωνίας. Ήρθε η ώρα για πολιτική του μετρούμενου αποτελέσματος. Σε αυτήν πιστεύουμε, με αυτή κτίζουμε το μέλλον»…
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/o-ellinikos-tourismos-antexe-tin-krisi/