Εμπλοκή στην κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ

Ο κίνδυνος ανάκλησης όλων των αποφάσεων που έχει λάβει και λαμβάνει η «Αναπτυξιακή Δημοτική Επιχείρηση Στάθμευσης Ρόδου Α.Ε.» με το διακριτικό τίτλο Παρκιγκ ΑΕ ελλοχεύει μετά από σαφή εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών που απεστάλη προς όλες τις περιφέρειες της χώρας με την οποία διευκρινίζεται ότι οι μονομετοχικές δημοτικές επιχειρήσεις δεν δύνανται να προχωρούν σε σύνταξη μελετών.
Με την εγκύκλιο, που μελετά η Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, καθίσταται σαφές ότι η εταιρεία Παρκιγκ ΑΕ υπό τη σημερινή σύνθεση του μετοχικού της κεφαλαίου δεν δύναται να προχωρήσει το έργο της κατασκευής των υπογείων παρκινγκ αλλά και στη σύνταξη σχετικών μελετών. Επιτρέπει εμμέσως την άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας μόνο εαν εξασφαλιστεί η συμμετοχή ιδιώτη στην εταιρεία πριν την εκπόνηση των μελετών.
Η εταιρεία «Αναπτυξιακή Δημοτική Επιχείρηση Στάθμευσης Ρόδου Α.Ε.» συνεστήθη από το Δήμο Ρόδου, που είναι και ο μοναδικός μέτοχός της, με κύριο σκοπό την κατασκευή και εκμετάλλευση σταθμών στάθμευσης αυτοκινήτων. Για την επίτευξη του σκοπού της έχει προβλεφθεί ότι μπορεί να συμπράττει, κοινοπρακτεί, συμμετέχει σε άλλες ανώνυμες εταιρείες και γενικότερα να συνεργάζεται και αναθέτει σε άλλες εταιρείες και επιχειρήσεις για την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών.
Ο Δήμος Ρόδου με την υπ’ αριθ. 62/2008 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. 58/2009 όμοια, έχει εγκρίνει την παραχώρηση της χρήσης του χώρου που θα εκτελεστεί το έργο στην εταιρεία (Πλατεία Ρίμινι της πόλης της Ρόδου), η οποία δικαιούται να παραχωρήσει περαιτέρω τη χρήση του (του υπεδάφους της Πλατείας Ρίμινι της πόλης της Ρόδου) σε άλλη Ανώνυμη Εταιρεία, η οποία θα συσταθεί με τη δική της συμμετοχή.
Για την προαναφερόμενη θέση (Πλατεία Ρίμινι της πόλης της Ρόδου), όπου σχεδιάζεται η κατασκευή και εκμετάλλευση δημόσιου υπόγειου σταθμού στάθμευσης χωρητικότητας 344 αυτοκινήτων, έχει ήδη χορηγηθεί η σχετική έγκριση χωροθέτησης από το Συμβούλιο Χ.Ο.Π. της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής απόφασης, που θα αποτελεί ταυτόχρονα και την άδεια ίδρυσης του σταθμού, από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Ο επενδυτικός Νόμος, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3631/2008, προβλέπει ότι στο καθεστώς ενισχύσεων του Νόμου αυτού υπάγονται και επενδυτικά σχέδια για την ίδρυση δημόσιας χρήσης κλειστών σταθμών ιδιωτικής χρήσεως επιβατηγών αυτοκινήτων χωρητικότητας τουλάχιστον 40 θέσεων, επιπλέον εκείνων που επιβάλλει ο Γ.Ο.Κ. για την κάλυψη των μόνιμων αναγκών που προκύπτουν από τις χρήσεις του κτιρίου, εφόσον γίνονται από επιχειρήσεις εκμετάλλευσης δημοσίας χρήσεως υπέργειων, υπόγειων ή και πλωτών σταθμών αυτοκινήτων και εφόσον φορείς των επενδυτικών σχεδίων, είναι, μεταξύ των άλλων, και εταιρείες, στις οποίες συμμετέχουν το Δημόσιο, ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού μέχρι ποσοστού 49% του μετοχικού τους κεφαλαίου.
Ενόψει των ανωτέρω έχει κριθεί σκόπιμο να συσταθεί νέα Α.Ε., στην οποία η εταιρεία του δήμου θα συμμετέχει με ποσοστό 49%, ώστε η σχετική επένδυση να καταστεί δυνατό να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3631/2008.

Για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου, επιπλέον του ποσού της κρατικής ενίσχυσης, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί ένα ποσό της τάξης των 3.250.000 ευρώ.
Πλην όμως έχουν γίνει ήδη μελέτες χωρίς τη συμμετοχή ιδιώτη επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με αποτέλεσμα να εξετάζεται από την Περιφέρεια η ανάκληση όλων των εγκρίσεων που δόθηκαν ενόψει και της αυστηρής εγκυκλίου που απηύθυνε το ΥΠΕΣ.