Νέα προβλήματα στη μαρίνα με τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης!

Την ίδια ώρα που το θέμα της παράνομης εξόρυξης βραχωδών προϊόντων από προστατευόμενη δημόσια περιοχή της Λάρδου η οποία «βαπτίστηκε»… ιδιωτική για τις ανάγκες ιδιωτικής εργολαβικής εταιρείας που έχει μισθώσει τη Νέα Μαρίνα της Ρόδου από το Δήμο Ροδίων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, μονοπωλεί σχεδόν την επικαιρότητα, ένα νέο ζήτημα που αφορά τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης στις χερσαίες εγκαταστάσεις του έργου έρχεται να περιπλέξει περισσότερο την εργολαβία.
Σύμφωνα συγκεκριμένα με τους σχεδιασμούς της αναδόχου και εκμισθώτριας της Νέας Μαρίνας εταιρείας με την επωνυμία «Μαρίνες Ρόδου ΑΕ» μεταξύ άλλων στο έργο προβλέπεται από τις μελέτες η επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 70 μέτρα, από τον υφιστάμενο, η κατασκευή υπήμενου μόλου, ο οποίος θα προστατεύει το έργο από τα καιρικά φαινόμενα, κρηπιδώματα και προβλήτες.
Σε ό,τι αφορά τις χερσαίες εγκαταστάσεις προβλέφθηκε να κατασκευαστούν σε πρώτη φάση ένα εμπορικό κέντρο συνολικού εμβαδού 12.000 τ.μ. και στη συνέχεια τουριστικές κατοικίες.
Επίσης σε έκταση 2.000 τ.μ. προβλέφθηκε να ανεγερθούν τα κτίρια που θα στεγαστούν οι υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας.
Να σημειωθεί ότι οι θέσεις των σκαφών μειώθηκαν από 515, που πρoέβλεπε η αρχική μελέτη σε 367, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών μεγαλύτερου μήκους.
Όπως είναι γνωστό η διαδικασία ανάθεσης και έναρξης υλοποίησης του έργου όπως αυτό προβλέπεται στην από 13-6-2003 σύμβαση μεταξύ του Yπ. Tουρισμού και του Δήμου Pοδίων, έχει καθυστερήσει λόγω κυρίως των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στη διαδικασία του ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεσή του, αφού για την επιτυχή ολοκλήρωση απαιτήθηκαν δύο διαδοχικές διαδικασίες διαγωνισμού.
Στην πορεία του έργου ο ανάδοχος εκπόνησε μελέτη επί τη βάσει συνταχθείσας Tοπογραφικής και Bυθομετρικής αποτύπωσης επί της οποίας και ενέταξε και την χάραξη της υπό κατασκευή περιμετρικής οδού.
Από την αποτύπωση αυτή προέκυψε η διαφοροποίηση 20 στρεμμάτων, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην χάραξη της περιμετρικής οδού κατάντη της οδού Aυστραλίας και ίσως σε μικρό βαθμό σε ανακρίβειες των προγενέστερων τοπογραφικών αποτυπώσεων.
Επομένως υπήρξε μείωση της επιφάνειας του Tουριστικού Λιμένα γεγονός που δεν αποδίδεται σε καταπάτηση, αλλά σε εκτέλεση έργων με φορέα υλοποίησης το Eλληνικό Δημόσιο και συγκεκριμένα το YΠEXΩΔE.
Από εκεί και πέρα όμως το Υπουργείο Τουρισμού δεν ενέκρινε το σχέδιο διάταξης των χερσαίων εγκαταστάσεων του τουριστικού λιμένα δεδομένου ότι προέκυψαν διαφορές έναντι των προβλεπομένων από την ως άνω σύμβαση με το Δήμο Ροδίων.
Οι διαφορές εντοπίστηκαν από το Υπουργείο στις χρήσεις γης και στους όρους δόμησης που αφορούν τις χερσαίες εγκαταστάσεις κυρίως στο προτεινόμενο εμπορικό κέντρο καθώς και στο οικοδομικό τετράγωνο που θα αποτελέσει τους χερσαίους χώρους κατά τη β’ φάση οικιστικής ανάπτυξης που προβλέπεται.
Πέραν τούτου με έγγραφο που απέστειλε την 7η Αυγούστου 2009 στο Δήμο Ροδίων και στην ΚΒ’ Εφορεία Αρχαιοτήτων ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κ Μελέτης Τζαφέρης διαμαρτύρεται εντονότατα για το γεγονός ότι η ανάδοχος εταιρεία απέστειλε απευθείας στο Υπουργείο υποκαθιστώντας το Δήμο Ροδίων και χωρίς να φαίνεται να έχει εξασφαλίσει την έγκριση αυτού μελέτη που προβλέπει αυξημένους συντελεστές δόμησης στις χερσαίες εγκαταστάσεις της Μαρίνας προφανώς για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της.
Στο έγγραφο του Υπουργείου αναφέρονται τα εξής:
ΘΕΜΑ: Τουριστικός Λιμένας (Μαρίνα) πόλης Ρόδου.
Σχετ.: Το υπ’ αρ. 668/17.2.2009 έγγραφό σας.
Σε απάντηση του παραπάνω σχετικού, σας ενημερώνουμε ότι οι χρήσεις γης, οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης του Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) Ρόδου έχουν εγκριθεί και εμφαίνονται στο Παράρτημα ΙΙ του άρθρου 41 του Ν. 2160/93.
Το αίτημα που υποβλήθηκε στην Υπηρεσία μας από την εταιρεία «ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί», αντί του Δήμου Ροδίων ως όφειλε, για την τροποποίηση των εσωτερικών Λιμενικών Εργων και της δυναμικότητας του λιμένα εγκρίθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων σε αντίθεση με το σχέδιο διάταξης των χερσαίων εγκαταστάσεων του τουριστικού λιμένα, το οποίο δεν εγκρίθηκε δεδομένου ότι προέκυψαν διαφορές έναντι των προβλεπόμενων στην από 13-06-2003 Σύμβαση με τον Δήμο Ροδίων.
Οι διαφορές εντοπίζονται στις χρήσεις γης και στους όρους δόμησης που αφορούν τις χερσαίες εγκαταστάσεις κυρίως το προτεινόμενο Εμπορικό Κέντρο καθώς και το Ο.Τ. που θα αποτελέσει τους χερσαίους χώρους κατά τη β’ φάση οικιστικής ανάπτυξης.
Επομένως το αίτημα που αφορά το master plan των χερσαίων εγκαταστάσεων του αναφερόμενου στο θέμα τουριστικού λιμένα θα πρέπει να υποβληθεί από τον Δήμο Ροδίων στην Υπηρεσία μας, μαζί με τις σχετικές μελέτεςς και τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
Τέλος σημειώνεται ότι η μείωση κατά περίπου 20 στρέμματα της έκτασης που παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης στον Δήμο Ροδίων για την δημιουργία του τουριστικού λιμένα, συμπαρασύρει τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν εντός της χερσαίας ζώνης αυτού.