Την ώρα που όλα τα γειτονικά κράτη ανταγωνίζονται για να προσελκύσουν σκάφη αναψυχής, στην Ελλάδα η γραφειοκρατία διώχνει τους επενδυτές από τις μαρίνες, η υπερφορολόγηση μειώνει τη ζήτηση για ελλιμενισμό και οι ισχύοντες περιορισμοί αποτρέπουν τους ξένους tour operators να φέρουν σκάφη για επαγγελματική δραστηριότητα. Ετσι, ο θαλάσσιος τουρισμός της χώρας μας χάνει μερίδια από τους ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Τουρκία.
Η γραφειοκρατία διώχνει τους επενδυτές από τον χώρο των μαρινών, η υπερφορολόγηση μειώνει τη ζήτηση για ελλιμενισμό σκαφών και το ισχύον καθεστώς του καμποτάζ στη ναύλωση σκαφών με σημαία εκτός Ε.Ε. αποτρέπει tour operators του εξωτερικού να φέρουν σκάφη για επαγγελματική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Αυτά επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ενωσης Μαρινών Ελλάδας, Σταύρος Κατσικάδης, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μελών της, αναφερόμενος στα προβλήματα ανταγωνιστικότητας που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μαρινών και κατ’ επέκταση ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να χάνει μερίδια από ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Τουρκία.
Ο κ. Κατσικάδης χαρακτήρισε αμείλικτη τη γραφειοκρατία για την υλοποίηση επενδύσεων στον χώρο των μαρινών. Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε ότι η πενταετία είναι το ελάχιστο απαιτούμενο διάστημα για την ολοκλήρωση κατασκευής μιας μαρίνας στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρχουν αντιδράσεις και προσφυγές στο ΣτΕ, ούτε καθυστερήσεις από την αρχαιολογία και ότι οι οικοδομικές άδειες θα εκδοθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη, τα έσοδα των ελληνικών μαρινών ανέρχονται στο ποσό των 50 εκατ. ευρώ, ενώ ένα επιπλέον οικονομικό όφελος περίπου 300 εκατ. ευρώ διαχέεται στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Επίσης, το ποσό του ΦΠΑ που αποδίδεται στο Δημόσιο από την παροχή υπηρεσιών προς τα σκάφη αναψυχής υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ. Ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ, Γιώργος Αμβράζης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η υπερφορολόγηση του τουριστικού κλάδου δρα ανασταλτικά στη προσέλκυση νέων επενδύσεων. Σε παρέμβασή του ο γ.γ. του υπ. Ναυτιλίας Χρήστος Λαμπρίδης ανέφερε ότι ξεπεράστηκαν κάποια προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στην Γ.Γ. Εσόδων και πλέον θα προχωρήσει η δημιουργία του μητρώου τουριστικών πλοίων, ενώ προανήγγειλε ότι θα επαναξιολογηθεί το λιμενικό σύστημα. Επίσης, ανέφερε από κοινού με την εκπρόσωπο του υπ. Τουρισμού, κ. Αν. Μαρκάτου, ότι θα διευθετηθεί το ζήτημα της καταστρατήγησης της νέας νομοθεσίας σε σχέση με τη δημιουργία πλωτών προβλητών. Από το ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Ν. Γιαμπανάς ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση της μαρίνας Αλίμου.
Καθημερινή