Την έντονη δυσαρέσκεια των θεσμών έχει προκαλέσει, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το skai.gr, η τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών την Παρασκευή για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ιδιωτικοποιήθηκαν.
Η τροπολογία, όπως σημειώνει ο συγκεκριμένος ιστότοπος, προβλέπει ότι το 20% των εσόδων από την λειτουργία των 14 αερολιμένων θα παραχωρείται στους κατά τόπους δήμους.
Ωστόσο, πηγές των θεσμών επισημαίνουν ότι έχουν έλλειψη ενημέρωσης για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς η κίνηση της ελληνικής πλευράς δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία.
Κύκλοι της κοινοπραξίας Slentel-Fraport ανέφεραν στο liberal.gr πως η συγκεκριμένη προσθήκη δεν αφορά το επενδυτικό σχήμα, καθώς σχετίζεται με τον τρόπο διάθεσης των εσόδων που θα εισπράττει από το επενδυτικό σχήμα το ελληνικό Δημόσιο.
Σημειωτέον ότι τόσο για τη παραχώρηση των 14 αεροδρομίων όπως και για κάθε άλλη ιδιωτικοποίηση που φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται πως το σύνολο των εσόδων καταλήγει στην εξυπηρέτηση του χρέους. Ακόμη και σήμερα δεν είναι σαφές αν η παραπάνω υποχρέωση αφορά εκτός από το εφάπαξ τίμημα που καταβάλλει στο Δημόσιο ο νικητής ενός διαγωνισμού, και τα τυχόν μισθώματα που εισπράττει το κράτος κατά τη διάρκεια της παραχώρησης σε βάθος χρόνου.
Παλαιότερα, και ενώ δεν είχε ακόμη υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης με το επενδυτικό σχήμα, οι εμπλεκόμενοι Δήμοι πίεζαν τη κυβέρνηση ώστε να εξασφαλίσουν ακόμη και συμμετοχή στην κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται τα αεροδρόμια.
Πηγές skai.gr/liberal.gr