H Fraport Greece που αναλαμβάνει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων δηλώνει έτοιμη να «τρέξει» τις επενδύσεις σε αυτά μετά και την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης από το Ελληνικό Κοινοβούλιο την Κυριακή.
Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece – κοινοπραξία της γερμανικής Fraport και του ομίλου Κοπελούζου- θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περί τα 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Η Fraport Greece θα καταβάλει με την ολοκλήρωση της συναλλαγής αργότερα φέτος ποσό της τάξης των 1,234 δισ. ευρώ.
Ο Alexander Zinell, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece χαρακτήρισε την χθεσινή επικύρωση των συμβάσεων για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων ως «ορόσημο για την πρόοδο ενός έργου υποδομής, με ιδιαίτερη σημασία. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Ελληνικό Κοινοβούλιο και το Ελληνικό Κράτος για την ψήφο εμπιστοσύνης τους. Δέσμευσή μας είναι, το έργο αυτό να καταστεί επωφελές τόσο για την Ελλάδα και τους πολίτες της, τη βιομηχανία του τουρισμού και την οικονομία, όσο και για τους τουρίστες από όλο τον κόσμο και όσους χρησιμοποιούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια γενικότερα».
Εκτίμησε επίσης πως «η επιτυχής επικύρωση στέλνει, επίσης, ένα ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά: Η Ελλάδα κοιτάει μπροστά δημιουργώντας ένα νέο δυναμικό περιβάλλον για επενδύσεις στη χώρα».
«Μπορούμε πλέον να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς στη φάση υλοποίησης του έργου. Η Fraport Greece έχει ήδη ξεκινήσει προπαρασκευαστικές εργασίες στον σχεδιασμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όλοι μαζί εργαζόμαστε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου».
Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Τα 14 αυτά αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.
«Είμαστε σίγουροι ότι η παρουσία μας στην Ελλάδα θα δράσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη ένος σημαντικού για τη χώρα κλάδου όπως ο τουρισμός» σημειώνει ο Alexander Zinell. «Σε αρκετές περιπτώσεις, πολλά αεροδρόμια παγκοσμίως, έχουν λειτουργήσει ως κινητήρες των τοπικών οικονομιών. Αυτός είναι ο στόχος μας και για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς αναμένονται θετικές επιπτώσεις σε τομείς όπως οι υπηρεσίες φιλοξενίας, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το εμπόριο, οι κατασκευές και άλλες υπηρεσίες. Η θετική ανταπόκριση που λαμβάνουμε από επικεφαλής επιχειρήσεων και άλλους εμπλεκόμενους φορείς αποδεικνύει ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση».
Υπενθυμίζεται πως η Fraport Greece υπέγραψε τις συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, των αεροδρομίων στις 14 Δεκέμβρη του 2015.
Καθημερινή