Tην απαλλαγή από τις κατηγορίες της διατάραξης της ασφάλειας των υδάτινων συγκοινωνιών και της πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης των κκ David Fima του Μoris 46 ετών, Πλοιοκτήτη, Βασίλειου Κασίμη του Παναγιώτη 51 ετών, Πλοιάρχου, Ευγένιου Μέττου του Δημητρίου 55 ετών, προϊστάμένου του μηχανοστασίου και Ισίδωρου-Αλβέρτου Μακρυωνίτη του Αλοϊσιου 49 ετών, ύπαρχου του κρουαζιεροπλοίου “Dream” αποφάσισε με το υπ’ αρίθμ. 99/2009 βούλευμα που εξέδωσε το Συμβούλιο Εφετών Δωδεκανήσου.
Οι ανωτέρω είχαν αρχικώς παραπεμφθεί σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ρόδου, άσκησαν έφεση δια του πληρεξουσίου δικηγόρου τους κ. Μ. Κουτσούκου διαμαρτυρόμενοι για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και δικαιώθηκαν σε δεύτερο βαθμό.
«Ημουν βέβαιος για το αποτέλεσμα της δικαστικής έρευνας από τότε που άρχισε η προδικασία. Ούτε ουσιαστικά, ούτε νομικά είχαν στήριγμα οι ποινικές διώξεις που ασκήθηκαν για την υπόθεση του Dream. Οι διώξεις μπορεί να ικανοποίησαν προς στιγμή πλην όμως η ζημιά που προκλήθηκε στην αξιοπιστία των ελληνικών αρχών ήταν και είναι τεράστια» δήλωσε χθες στη “δ” ο κ Κουτσούκος.
Οπως έγραψε η “δ” το κρουαζιερόπλοιο εκκενώθηκε από τους 930 Ισραηλινούς επιβάτες του και από το 340μελές πλήρωμα του περί ώραν 22.30 της 18ης Σεπτεμβρίου 2007 μετά από εντολή των αρμοδίων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.
Το κρουαζιερόπλοιο επρόκειτο να αποπλεύσει από το λιμάνι της Ακαντιάς στις 15.00 το απόγευμα της ίδιας ημέρας για την Χαϊφα και εσπευσμένα ο πλοίαρχος του ζήτησε από το Κεντικό Λιμεναρχείο Ρόδου να του επιτρέψει τον απόπλου τρείς ώρες ενωρίτερα. Κατά τον έλεγχο που ακολούθησε διαπιστώθηκε από αρμόδιους του Λιμεναρχείου ότι το πλοίο είχε πάρει κλίση 7 μοιρών και του απαγόρευσαν τον απόπλου.
Κατόπιν διενέργειας επιθεωρήσεων το απόγευμα της επόμενης ημέρας από συνεργεία δυτών δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη κάποιου σημείου εισροής υδάτων. Ολοκληρώθηκε εξάλλου περί ώραν 13.00 της Τετάρτης η απάντληση σεντινών και ακάθαρτων από βυτία και αντλίες ξηράς και σταδιακά η δεξιά κλήση αποκαταστάθηκε.
Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε αποδόθηκε σε βλάβη στο σύστημα αποθήκευσης βοθρολυμάτων με αποτέλεσμα οι δεξαμενές των λυμάτων να υπερχειλίζουν και τα βοθρολύματα να πηγαίνουν στον χώρο των σεντινών. Ο ίδιος επιθεωρητής του πλοιοκτήτη επεσήμανε ότι κλήθηκε στην Τουρκία ένας δύτης για να διαπιστωθεί εάν εισέρχονται ανάστροφα νερά από τις εξαγωγές του πρωραίου βόθρου μέσα στο πλοίο και παρά το γεγονός ότι τέτοια ανωμαλία δεν διαπιστώθηκε προτιμήθηκε να τοποθετηθούν ξύλινες τάπες για επιπλέον ασφάλεια. Ο ίδιος επιθεωρητής επεσήμανε σε κατάθεση του ότι το γεγονός ότι απομονώθηκαν οι εξαγωγές αυτές με ξύλινες τάπες δεν είναι σοβαρό διότι το σύστημα του πλοίου έχει εναλλακτικούς κρουνούς στο πρυμναίο δεξιό μέρος για την εκκένωσή του. Ισχυρίστηκε παραπέρα ότι η κλήση προκλήθηκε λόγω φράξεως των σωλήνων καταθλίψεως των δεξαμενών του συστήματος από διάφορα αντικείμενα που ρίχνουν στις αποχετεύσεις οι επιβάτες.
Από την δικαστική έρευνα προέκυψε ότι το πλοίο παρέχει αυξημένη ασφάλεια διότι διαθέτει δύο πυθμένες και θεωρείται πλοίο αβύθιστο ενώ κρίθηκε ασήμαντο και χωρίς επιπτώσεις για την ασφαλή πλεύση του πλοίου η σφράγιση των δύο εξόδων του πλοίου.
Επισημαίνεται μάλιστα ότι το πλοίο ελεγχόταν τακτικά και περιοδικά από τον διεθνούς φήμης και αξιοπιστίας Νορβηγικό Νηογνώμονα ο οποίος τον μήνα Μάιο του 2007 δηλαδή μόλις τέσσερις μήνες πριν από το γεγονός είχε επιθεωρήσει το πλοίο και πιστοποίησε επίσημα την αξιοπλοΐα του.