Ανοδικά κινούνται οι κρατήσεις από Σκανδιναβία και Πολωνία. Έρχεται κύμα Τούρκων από… Σουηδία! Άνοιγμα της αγοράς τρίτης ηλικίας σε Σουηδία, Δανία επιχειρεί η NorthEvents. Πώς μια έκθεση για την Ελλάδα εξελίσσεται σε τουριστικό «Πανόραμα» της Μεσογείου.
Πολλαπλή «χρυσή» ευκαιρία παρουσιάζεται στην Ελλάδα, για να κατοχυρώσει ηγετική θέση σε στρατηγικά κρίσιμες και δυναμικά ανερχόμενες αγορές όπως της Σκανδιναβίας και της Πολωνίας.
Το διαπίστωσε ήδη η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία NorthEvents, η οποία διοργάνωσε, πριν δύο μόλις χρόνια, μια τουριστική έκθεση αποκλειστικά για την Ελλάδα στην καρδιά της Στοκχόλμης (Σουηδία) και ήδη διεκδικεί ηγετική θέση στην εκθεσιακή αγορά της χώρας ενώ αναδεικνύεται σε ανερχόμενο «παίκτη» στο σύνολο της σκανδιναβικής αγοράς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρώτη έκθεση Grekland Panorama που οργανώθηκε το 2014 στη Στοκχόλμη εκτεινόταν σε εκθεσιακό χώρο 2.800 τ.μ., μετείχαν 115 εκθέτες και οι επισκέπτες έφθασαν τις 7.000. Η επόμενη έκθεση του 2015 χρειάστηκε 4.000 τ.μ. εκθεσιακό χώρο, συμμετείχαν 135 εκθέτες, ενώ οι επισκέπτες αυξήθηκαν πάνω από 50%, φθάνοντας τις 10.890.
Η επιτυχημένη φόρμουλα «κλωνοποιήθηκε» στη συνέχεια για να δημιουργηθεί μια ανάλογη, αποκλειστικά για την Ελλάδα, τουριστική έκθεση στην πρωτεύουσα της ανερχόμενης αγοράς της Πολωνίας (Βαρσοβία).
Το έντονο ενδιαφέρον από το σύνολο των μεσογειακών προορισμών (Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, Μάλτα, Κροατία, Τουρκία, Κύπρος, Αίγυπτος, Τυνησία, Μαρόκο) αλλά και Σκανδιναβών τουρ οπερέιτορ οδήγησε από φέτος στη μετατροπή της έκθεσης σε διοργάνωση για τους προορισμούς της Μεσογείου στη Σουηδία (Mediterranean Panorama). Η έκθεση θα εξακολουθήσει, σύμφωνα με τους διοργανωτές, να έχει σε πρώτο πλάνο την Ελλάδα, η συμμετοχή της οποίας θα καλύπτει τις 4.000 τ.μ. από το σύνολο των 8.000 τ.μ. του εκθεσιακού χώρου.
Ελλείψει, μάλιστα, άλλης τουριστικής έκθεσης στη Σουηδία αυτή την περίοδο, η έκθεση φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως η μεγαλύτερη τουριστική διοργάνωση του είδους στη χώρα.
Ανοδικά κινούνται, σύμφωνα με στοιχεία των τουρ οπερέιτορ, οι μέχρι στιγμής κρατήσεις για την Ελλάδα στις αγορές Σκανδιναβίας και Πολωνίας. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της NorthEvents Λεωνίδα Μπαμπάνη, οι κρατήσεις από τη Σκανδιναβία εμφανίζονται αυτή την περίοδο αυξημένες 5%-7% σε σύγκριση με πέρυσι, παρότι προορισμοί όπως η Κως και η Σάμος καταγράφουν σημαντική μείωση 25% και 40% αντίστοιχα. Μόλις τώρα, σημείωσε, φαίνονται να κινούνται σε θετικό έδαφος οι κρατήσεις από τη Σκανδιναβία για τη Ρόδο.
Την ίδια στιγμή καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον Τούρκων που ζουν στη Σουηδία να έλθουν για διακοπές στην Ελλάδα. Ο κ. Μπαμπάνης ανέφερε χαρακτηριστικά την περίπτωση του τουρ οπερέιτορ Detour (τουρκικών συμφερόντων), ο οποίος πέρυσι διέθετε πρόγραμμα 7.000 θέσεων για την Ελλάδα, φέτος το αύξησε σε 20.000 και έχει ήδη προαναγγείλει ότι θα το αυξήσει στις 40.000 θέσεις το 2017.
Σε σταθερά ανοδική τροχιά, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, φαίνονται να κινούνται οι κρατήσεις για την Ελλάδα από την Πολωνία. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της NorthEvents, οι κρατήσεις από την Πολωνία καταγράφουν αυτήν την περίοδο άνοδο 11-12%, ενώ εκτίμησε πως η άνοδος ενδέχεται να προσεγγίσει ακόμα και το 15%. Όπως επεσήμανε ο Λ. Μπαμπάνης, οι Πολωνοί τουρίστες στην Ελλάδα έχουν φθάσει ήδη τις 750.000 κι εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν το ένα εκατομμύριο στην επόμενη τριετία.
Αξιοποιώντας τη δυναμική που αναπτύσσεται για την Ελλάδα στις σκανδιναβικές χώρες και την Πολωνία, η NorthEvents επιχειρεί να αναβαθμίσει τη θέση της στις δύο αγορές με νέες επιχειρηματικές κινήσεις. Έτσι, η έκθεση Mediterranean Panorama θα πλαισιωθεί από μια νέα διοργάνωση, τη Stocholm Travel Week, η οποία θα εξελίσσεται παράλληλα με την έκθεση και θα περιλαμβάνει παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις αφιερωμένες στις Τέχνες, στον Πολιτισμό και στη Γαστρονομία (όλων των χωρών της Μεσογείου) που θα μετέχουν.
Ταυτόχρονα, η NorthEvents επιχειρεί να ενισχύσει την παρουσία της Ελλάδας στην πολλά υποσχόμενη αγορά τρίτης ηλικίας της Σκανδιναβίας. Ενδεικτικό του ειδικού βάρους των ταξιδιωτών τρίτης ηλικίας είναι το γεγονός ότι η ηλικιακή ομάδα 65+ στη Σουηδία αγγίζει ήδη τα 2 εκατομμύρια. Το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς θα επιχειρηθεί σε συνεργασία με τις ενώσεις συνταξιούχων PRO Σουηδίας (400.000 μέλη) και ÆLDRESAGEN Δανίας (800.000 μέλη), τους ταξιδιωτικούς ομίλους της Σουηδίας Grand Tours και Favoritsesor και τουριστικά γραφεία της Δανίας.
Στο πλαίσιο αυτό θα οργανωθούν τρεις ειδικές εκθέσεις SENIOR αποκλειστικά για ταξιδιώτες τρίτης ηλικίας σε ισάριθμές πόλεις της Σουηδίας (Στοκχόλμη, Γκέτεμποργκ και Μάλμε) καθώς και επιχειρηματικές συναντήσεις.
Στην Πολωνία θα διοργανωθεί για δεύτερη χρονιά στη Βαρσοβία η τουριστική έκθεση αποκλειστικά αφιερωμένη στην Ελλάδα (GrekaPanorama). Παράλληλα, θα διοργανωθεί για πρώτη φορά στην πολωνική πρωτεύουσα έκθεση ελληνικής γαστρονομίας και προϊόντων.
Η NorthEvents «δοκιμάζει» παράλληλα την αγορά της Σερβίας, με τη διοργάνωση του 1ου Ελληνο-Σερβικού Συνεδρίου Τουρισμού.
euro2day.gr