Κατασχεμένα όλα τα πλοία του Γ. Αγούδημου

Για χρέη της τάξεως των 19 εκατομμυρίων ευρώ βρίσκονται πλέον «δεμένα» και κατεσχεμένα όλα τα πλοία του στόλου του Γεράσιμου Αγούδημου. Χθες κυκλοφόρησαν έντονες φήμες στη ναυτιλιακή αγορά του Πειραιά περί πτωχεύσεως της εταιρείας του G&A Ferries, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι εκ μέρους του εφοπλιστή υπάρχει πρόθεση για προσφυγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού νόμου.
Τα τρία τελευταία πλοία που ήταν δρομολογημένα στη διάρκεια του καλοκαιριού κατασχέθηκαν και αυτά τις τελευταίες ώρες από προμηθευτές και τον ΟΛΠ.
Στην Ακτή Μιαούλη υπολογίζεται ότι τα «ανοίγματα» του πάλαι ποτέ ισχυρού Γεράσιμου Αγούδημου υπερβαίνουν τα 20 – 30 εκατ. ευρώ, ενώ στα 34 – 35 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι δανειακές του υποχρεώσεις προς ελληνικές και ξένες τράπεζες.
Οι 550 εργαζόμενοι στην εταιρεία του βρίσκονται σε απόγνωση καθώς τους οφείλονται δεδουλευμένα -σε ορισμένες περιπτώσεις από τον Ιούνιο- και έχουν καταφύγει σε δικηγόρους προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους. Κύκλοι της αγοράς δεν δίσταζαν χθες να μιλούν για «κατάρρευση», ενώ την ίδια άποψη είχαν και συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Οι αλλες εταιρειες
Το προηγούμενο διάστημα εκτός ακτοπλοΐας βγήκε λόγω χρεών η εταιρεία Σπανού, ενώ η ΣΑΟΣ του Φ. Μανούση έχει περιοριστεί σε μία γραμμή στη Βόρεια Ελλάδα και έχει καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού νόμου.
Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία από την ΠΝΟ, δυσκολίες πληρωμής δεδουλευμένων προς τους ναυτικούς τους παρουσίασαν τις τελευταίες μέρες η ΝΕΛ και η εταιρεία του Μίμη Αγούδημου, οι οποίες τελικά διευθετήθηκαν μετά από επιστολές της ομοσπονδίας. Αναλυτικά κατεσχεμένα βρίσκονται πλέον τα εξής πλοία της G&A Ferries:
• Το «Μαρίνα» από την εται-
ρεία ΣΑΝΚΟ, τον ΟΛΠ και τη
ΜAMIDOIL – Jetoil.
• Το «Ανθή – Μαρίνα» από τη
ΣΑΝΚΟ, τη γαλλική τράπεζα
ΝΑΤΙΧΙS και τον ΟΛΠ.
• Το «Μιλένα» από τη ΣΑΝΚΟ
και τον ΟΛΠ.
• Το Jet Ferry από τη NATIX
IS και τον ΟΛΠ.
• Το «Ροδάνθη» από τον ΟΛΠ,
τη MAMIDOIL – Jetoil και
την ΕΚΟ.
• Το «Δημητρούλα» από
τον ΟΛΠ.
• Το «Ρομίλντα» από
τον ΟΛΠ.
• Το «Νταλιάνα» από την ΕΚΟ.
Η αγορα
H κατάρρευση των μικρών εταιρειών της ακτοπλοΐας από τη μία πλευρά ανοίγει ο δρόμο για τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα που δραστηριοποιούνται στην αγορά, από την άλλη πλευρά, όμως, μειώνει σημαντικά τα πλοία που είναι δρομολογημένα προς τα νησιά με συνέπειες για την τοπική οικονομία.
Πάντως, κύκλοι της αγοράς αναμένουν ότι η κρίση θα αποτυπωθεί φέτος και στα αποτελέσματα των εταιρειών που κατέχουν ισχυρή θέση στην ακτοπλοΐα, κάτι το οποίο θα γίνει άμεσα ορατό με τη δημοσιοποίηση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων για το εννιάμηνο.