Για ζημιά στον κλάδο της κρουαζιέρας που ίσως φτάσει περίπου τα 12 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο και πιθανόν να πολλαπλασιαστεί ανάλογα τους επόμενους μήνες κάνει λόγο η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, με αφορμή τις συνεχιζόμενες απεργίες των λιμενεργατών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Όπως υποστηρίζει, οι κινητοποιήσεις αυτές ανατρέπουν το καλό κλίμα που είχε δημιουργηθεί φέτος και τις προσδοκίες αύξησης της κίνησης στα ελληνικά λιμάνια -δεδομένης και της έκρυθμης κατάστασης στην Τουρκία και των ταξιδιωτικών οδηγιών που ακολούθησαν από Ευρώπη κι Αμερική-, καθώς τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε αλλαγή πορείας πλοίων που είχαν προορισμό τον Πειραιά, από τη στιγμή που δε μπορούσαν να εξυπηρετηθούν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Παράλληλα, σύμφωνα με τους εφοπλιστές της κρουαζιέρας, σε μερίδα κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν τον Πειραιά τις ημέρες των απεργιών υπήρξε ταλαιπωρία τόσο στους επιβάτες αποεπιβίβασης για τη μεταφορά των αποσκευών τους, όσο και στις διαδικασίες προμηθειών διαφόρων υλικών, κυρίως τροφοεφοδίων.
«Έτσι λοιπόν έχουμε σήμερα την εικόνα να σκέπτονται αρκετοί operators να αλλάξουν προορισμό, γεγονός που θα προκαλέσει αρνητική εικόνα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα σημαίνει ακυρώσεις προσεγγίσεων που θα επηρεάσουν και τους άλλους λιμένες της Περιφέρειας τους οποίους περιλαμβάνει το κυκλικό ταξίδι.
»Η κατάσταση αυτή εξαναγκάζει τους tour operator να οδηγούν και πάλι τα πλοία σε τούρκικους προορισμούς, χάνοντας έτσι την ευκαιρία που είχε η Ελλάδα να αυξήσει φέτος την κίνηση στον θαλάσσιο τουρισμό» τονίζει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.
Επισημαίνει ότι μόνο τον Ιούνιο, μήνα κατά τον οποίο έχουν προγραμματιστεί 41 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις από την όλη κατάσταση που διαμορφώνεται από τις επαναλαμβανόμενες απεργίες μπορούν να εκτιμηθούν σε μείωση επιβατών Ιn transit κατά 45.000-50.000 επιβάτες, μείωση επιβατών Home porting κατά 25.000-30.000 επιβάτες, μείωση τουριστικού εισοδήματος ύψους περίπου 3,5-4 εκατ. €, μείωση εμπορικού εισοδήματος (προμήθειες κλπ) ύψους 5-5,5 εκατ. €. και μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων/αεροδρομίων κλπ ύψους 2-2,5 εκατ. €.
Σε αυτές τις μειώσεις θα πρέπει να υπολογιστεί και η μείωση εργατοϋπαλληλικού προσωπικού για τις υπηρεσίες που έχουν ακυρωθεί, αλλά και η περαιτέρω μείωση εσόδων στο Κράτος από λιγότερους φόρους λόγω της μείωσης επισκεπτών και υπηρεσιών που προσφέρονται.
Το ΒΗΜΑ