Μία από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη κατέχει η χώρα μας σε ότι αφορά την εθελοντική αιμοδοσία. Μόνο το 52% του συλλεγόµενου αίµατος προέρχεται από εθελοντική αιµοδοσία ενώ το 48% προέρχεται από δότες του συγγενικού περιβάλλοντος των ασθενών. Αντίθετα, στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το αίµα προέρχεται κατά 95%-100% από εθελοντές αιµοδότες.
Tο υπουργείο Υγείας ξεκινά εκστρατεία ευαισθητοποίησης των πολιτών προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των εθελοντών αιμοδοτών, με αφορμή την Παγκόσµια Ηµέρα Εθελοντή Αιµοδότη στις 14 Ιουνίου.
Και ξεκίνησε με ένα σποτ του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας.
΄Ακρως σεξιστικό, χρησιμοποιώντας ξανθές και το μπούστο τους, για να περάσει ένα πανανθρώπινο μήνυμα όπως αυτό της αιμοδοσίας.
Η βιομηχανία του μάρκετινγκ έχει μακρά ιστορία στην προβολή των γυναικών ως αντικείμενα. Οι σεξιστικές και συχνά υποτιμητικές εικόνες των γυναικών, χρησιμοποιούνται για να πουλούν κάθε είδους προϊόντα και υπηρεσίες σε οποιοδήποτε μέσο. Από τηλεοπτικά σποτ και σελίδες στα περιοδικά ως αφίσες κολλημένες στα τοπικά λεωφορεία. Αλλά και για ένα τέτοιο μήνυμα, όπως αυτό της αιμοδοσίας;
Χιουμοριστικό λένε κάποιοι.
Απλά χυδαίο και προσβλητικό είναι! Για τις γυναίκες, οι οποίες για άλλη μια φορά γίνονται αντικείμενο. Για τους εν δυνάμει αιμοδότες. Οι οποίοι προφανώς, πρέπει να είναι… άντρες «Τώρα μπορείς κι εσύ να γίνεις Ήρωας» λέει το εμπνευσμένο σποτ και πάρε και δέλεαρ τις ξανθές, βγαλμένες από ροζ ταινία.
Αναμένουμε το επόμενο σποτ «ευαισθητοποίησης» για γυναίκες με τίτλο: «Τώρα μπορείς να γίνεις ηρωίδα». Προτείνουμε πρωταγωνιστές κάτι σε… Σπαλιάρα.