Δύσκολα ήταν χθες τα θέματα στις Πανελλαδικές

Δυσκολότερα από πέρσι και για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους ήταν τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών και της Φυσικής, στα οποία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Στα Αρχαία διαγωνίστηκαν 618 μαθητές στα Νότια Δωδεκάνησα ενώ απουσίαζαν 17 ενώ στη Φυσική στη θετική κατεύθυνση διαγωνίστηκαν 216 μαθητές (απουσιάζαν 5) και στην τεχνολογική κατεύθυνση διαγωνίστηκαν 622 (απουσίαζαν 11).
Οι εξετάσεις κύλισαν χθες χωρίς κανένα πρόβλημα για τους διαγωνιζομένους.
Στα ίδια μαθήματα εξετάζονται σήμερα, οι μαθητές των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 18:30 και οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 18:00 το απόγευμα. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
Εν πάση περιπτώσει το κείμενο του Αριστοτέλη αλλά και ορισμένες ασκήσεις της Φυσικής όπως δήλωσαν μαθητές στη “δ” δεν ήταν αναμενόμενα. Καλό αποτέλεσμα όπως είπαν τα παιδιά θα έχουν μόνο όσοι διάβασαν. Η “δ” συνομίλησε χθες με τους μαθητές του 2 και του 3ου Γενικού Λυκείου Ρόδου για να έχει τις απόψεις τους σχετικά με το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων.
Αναλυτικότερα το κείμένο του Αριστοτέλη από τα Αρχαία Ελληνικά δεν θεωρήθηκε δύσκολο για την μαθήτρια του 2ου λυκείου Δέσποινα Χρυσικού.
“Δεν ήταν δύσκολο το κείμενο. Δεν μου φάνηκαν τα ερωτήματα στα οποία κλήθηκα να απαντήσω δύσκολα. Πιστεύω πως όποιος ήταν διαβασμένος θα έγραφε κάτι” είπε η κ. Χρυσικού.
Μέτριας δυσκολίας χαρακτήρισε το θέμα που επελέγη από τα κείμενα του “Αριστοτέλη” η μαθήτρια Αναστασία Χατζηγεωργίου . “Δεν είχαμε σκεφθεί καν πως θα έπεφταν ερωτήματα από τον συγκεκριμένο συγγραφέα. Περιμέναμε να πέσει κείμενο του Πρωταγόρα. Πιστεύω πως κάποιοι πρέπει να δυσκολεύτηκαν στο διαγώνισμα αυτό”, είπε η κ. Χατζηγεωργίου.
Δύσκολα κρίθηκαν όμως και τα θέματα της Φυσικής από τους διαγωνιζόμενους. “Περίμενα ότι θα πέσει το ερώτημα για τις ηλεκτρικές ταλαντώσεις και το απάντησα . Το άλλο όμως δεν ήταν μέσα σε αυτά που θεωρούσαμε κατά κάποιο τρόπο επικίνδυνα. Απαντήθηκε και αυτό βέβαια αλλά δεν ήταν εύκολο. Πολύ δύσκολες ήταν και οι ερωτήσεις κρίσεως. Πιστεύω πως τα θέματα αυτά, ήταν για καλά διαβασμένους”, είπε στη “δ” η κ. Στυλιανή Καψάλη.
Δύσκολα χαρακτήρισε τα θέματα της Φυσικής και η Μαρία Αντωνιάδη. “Δεν ήταν βατά θέματα. Έπρεπε να είχε διαβάσει πολύ καλά κανείς για να απαντήσει. Το μόνο εύκολο ήταν το θέμα με τις ηλεκτρικές ταλαντώσεις. Το άλλο δεν ήταν καν μέσα στα θέματα που εμείς οι μαθητές χαρακτηρίζουμε sos”, δήλωσε η μαθήτρια του 2ου Λυκείου Μαρία Αντωνιάδη.
Την άποψη ότι τα θέματα της φυσικής δεν ήταν και τόσο εύκολα, εξέφρασε ο Λευτέρης Κουτούζος… “Φάνηκε καθαρά πως έγραφε μόνο όποιος είχε διαβάσει πολύ καλά”.
“Τα θέματα ήταν προσιτά αλλά εμείς περιμέναμε άλλα. Έπεσε κείμενο του Αριστοτέλη ενώ αναμενόταν θέμα από τον Πλάτωνα. Πιστεύω πως κάποιοι από τους διαγωνιζόμενους είχαν δυσκολίες στο να απαντήσουν στα ερωτήματα”, δήλωσε στη “δ” ο μαθητής του 3ου Λυκείου Ρόδου Μιχάλης Διάκος
“Όσοι έδωσαν έμφαση στα κείμενα του Αριστοτέλη έγραψαν. ¨Όσοι διάβασαν μόνο τον Πλάτωνα έχασαν”, δήλωσε ο Βαγγέλης Βερναλής
Την άποψη πως τα θέματα που τέθηκαν στο μάθημα της Φυσικής ήταν βατά εξέφρασε η Ασημίνα Καλλιοπη Αγγελοπούλου. Δύσκολα χαρακτήρισε τα θέματα της Φυσικής η μαθήτρια του 3ου Λυκείου Φωτεινή Στάτη προσθέτοντας πως μπορούσαν να γράψουν μόνο όσοι είχαν διαβάσει καλά.
Στο μεταξύ, η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της καλεί τους βαθμολογητές να απέχουν την Παρασκευή από τη διόρθωση των γραπτών επειδή δεν έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας με την οποία καθορίζεται το ποσό για την αποζημίωση των διορθωτών.