Για την συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, μίλησε χθες ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Κακούλης, της οποίας προεδρεύει.
«Η συνεδρίαση που διήρκεσε από τις 10 το πρωί και ολοκληρώθηκε μετά τις 2 το μεσημέρι, περιελάμβανε μια σειρά από δύσκολα και σύνθετα θέματα τα οποία είχαν συσσωρευτεί εδώ και έξι ολόκληρους μήνες, λόγω της αποχής των δικηγόρων. Τα περισσότερα θέματα αφορούσαν ανακλήσεις αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος -στην πόλη της Ρόδου αλλά και σε τοπικές κοινότητες. Η συζήτηση διεξήχθη σε καλό επίπεδο και οι αποφάσεις – πλην δύο περιπτώσεων- ήταν ομόφωνες. Προχωρήσαμε σε τρεις ανακλήσεις αδειών, σε έντεκα δώσαμε αναβολή προκειμένου να προσκομίσουν κάποια απαραίτητα έγγραφα και τέσσερις απαλλάχθηκαν», ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος.
Κατά την συνεδρίαση δεν έλειψαν και οι εντάσεις, ανάμεσα στους δικηγόρους οι οποίοι εκπροσωπούσαν κάποιους ενδιαφερόμενους πράγμα που ανάγκασε τον αντιδήμαρχο να παρέμβει λέγοντας πως «δεν είναι δικαστική αίθουσα εδώ μέσα…»
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ
Αναφερόμενος στην γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος είπε: «Τα προβλήματα συνεχίζονται… Ειδικά με το κυκλοφοριακό –όσον αφορά τα αυτοκίνητα- έχουμε φτάσει σε ένα καλό επίπεδο. Κατ’ αρχήν όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι έχουν προμηθευτεί τα τηλεχειριστήριά τους, οπότε μπορούν να μπαίνουν και να βγαίνουν από το μνημείο, όποτε θελήσουν –αρκεί να το χειρίζονται σωστά. Οφείλουν όμως να τηρούν τις οδηγίες που έχουμε δώσει απαρέγκλιτα, διότι σε άλλη περίπτωση η ευθύνη είναι δική τους. Εκείνοι που δεν έχουν δικαίωμα, δεν πρέπει να επιχειρούν την είσοδο –είτε μόνοι τους, είτε πίσω από κάποια οχήματα που έχουν άδεια- γιατί προκαλούνται ατυχήματα και ζημιές. Πρόβλημα ωστόσο παραμένουν τα δίκυκλα μοτοποδήλατα τα οποία είναι… ανεξέλεγκτα. Θα πρέπει να αντιληφθούν όλοι, ότι εισερχόμενοι στην Μ. Πόλη δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία μέσα στο μνημείο και κάνουν ζημιά στον τουρισμό μας».
Παράλληλα, έκανε έκκληση προς τους πολίτες να μην χρησιμοποιούν τα δίκυκλα εντός του μνημείου εκτός κι αν υπάρχει ανάγκη. Για την αποτροπή και έλεγχο της κυκλοφορίας των δικύκλων, έχουν προσληφθεί ιδιωτικοί φύλακες, οι οποίοι βρίσκονται σε δύο πύλες της Μ.Πόλης (Ακαντιά και Πλατεία Σύμης). Ωστόσο, σημειώνονται συνεχώς επεισόδια, συμπλοκές και αψιμαχίες, ενώ πολλοί… επιτίθενται και κατά του αντιδημάρχου. «Τους έχουμε κάνει συστάσεις και ελπίζω να συνετιστούν…», δήλωσε ο κ. Κακούλης.
Συμπλήρωσε μάλιστα ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα στην Μ.Πόλη όπως η άγρα πελατών, η επαιτεία και οι μικροπωλητές για τα οποία, όμως, δεν μπορεί να παρεμβαίνει ο Δήμος Ρόδου: «Δεν είναι δική μας υπόθεση. Είναι θέμα της αστυνομίας. Εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε. Τα κλιμάκια ελέγχου βρίσκονται σε υπηρεσία καθημερινά, αλλά κάποιοι…. δυστυχώς δεν διορθώνονται. Έχουν πιστοποιηθεί πάνω από 500 (!) παραβάσεις μέχρι τώρα και παρά την γκρίνια και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, δεν λένε να συνετιστούν».
Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κακούλης στον νέο κανονισμό της Νέας Αγοράς, ένα θέμα το οποίο εγκρίθηκε πρόσφατα από την Δημοτική Κοινότητα Ρόδου και ‘πέρασε’ από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής:
«Δεν το συζητήσαμε διεξοδικά λόγω έλλειψης χρόνου. Ωστόσο, θα έρθει προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου μέσα στο προσεχές διάστημα. Η διαβούλευση έχει ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο περίπου, αρχής γενομένης με τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Νέα Αγορά, οι οποίοι υπέβαλαν και τις προτάσεις τους».
Θυμίζουμε πως ο νέος κανονισμός λειτουργίας της Νέας Αγοράς που εκπονήθηκε από την Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης, παρατίθεται σε 39 ολόκληρες σελίδες. Το project έχει γενικό τίτλο: «Συμμετέχω στην αναβάθμιση της Νέας Αγοράς» και περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τους στόχους, τα σημεία αναφοράς, τα ιστορικά στοιχεία, το νομικό πλαίσιο, άδειες και κανονισμούς, κοινόχρηστους χώρους, χρήσεις, κυκλοφορία οχημάτων, καθαριότητα, άγρα πελατών, εμπορεύματα κ.λπ.
«Θεωρούμε ότι χωρίς την συμμετοχή της εκάστοτε δημοτικής αρχής καθώς και όλων όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο αυτόν, αναβάθμιση δεν μπορεί να γίνει. Ιστορικά, το συγκρότημα της Νέας Αγοράς σχεδιάστηκε το 1924 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ντι Φάουστο, ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1925 και ολοκληρώθηκε σε ένα χρόνο. Διαθέτει 4 πύλες. Το ισόγειο έχει επιφάνεια γύρω στα 2.500τ.μ. και ο όροφος 1.960τμ. Έχει 180 καταστήματα στο ισόγειο και 50 χώρους στον α’ όροφο που χρησιμοποιούνται ως γραφεία. Το 1955 έως 1966 (επί δημαρχίας Μιχ. Πετρίδη) κατασκευάστηκε ο όροφος και έγινε προσθήκη τριών πτερύγων. Κάποιοι από τους στόχους του κανονισμού έχουν να κάνουν με θέματα που αφορούν τις χρήσεις. Ακόμη, θα καταργηθούν οι πέργκολες, ενώ προβλέπονται σκίαστρα. Επίσης, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία και ο εφοδιασμός θα γίνεται με καροτσάκια από τις εξωτερικές πλευρές. Τέλος, υπάρχει η πρόταση να δεσμεύεται το 30% από τα έσοδα ετησίως για συντηρήσεις και επεμβάσεις», δήλωσε ο αντιδήμαρχος.
Σε ερώτηση τι γίνεται με την συνολική ανάπλαση του μνημείου, ο κ. Κακούλης είπε ότι υπάρχουν κάποια κονδύλια για μικροεπεμβάσεις –προς το παρόν.
τα τσιγγανάκια με τα ακορντεόν και τον μαέστρο που τα επιβλέπει, κάθε χρόνο στην ίδια θέση.Οι Πακιστανοί με τα ζελε ντομάτας, ακτινίδιο και μάνγκο κάθε χρόνο στις θέσεις τους.Οι γελοίοι κεκράκτες το ίδιο.Οι Νιγηριανές κάθε χρόνο λένε την μοίρα στην γνωστή πύλη.
Όπως είπε και ο νονός στο GODFATHER , εδώ τιποτα δεν αλλάζει
Στείλτε κάποιον φυλακή με συνοπτικές διαδικασίες (χωρίς αναστολή εννοείτε) να δω τους υπόλοιπους!