Ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος στο νομοσχέδιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις, τοποθετήθηκε χθες στη Βουλή ο Νεκτάριος Σαντορινιός. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου, αντέκρουσε τα σχόλια της αντιπολίτευσης σχετικά με τα τρέχοντα θέματα της επικαιρότητας, όπως η υπόθεση με την ΕΛΣΤΑ και τον κ. Γεωργίου και τα όσα έγιναν στο Νοσοκομείο Τρικάλων. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, στη συνέχεια τοποθετήθηκε και σχετικά με τα προγράμματα ΕΠΑΝΕΚ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και για το σχέδιο Νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις, το οποίο όπως είπε, αποτελεί την υποχρέωση που έχουμε ως χώρα και ως Κυβέρνηση να εκσυγχρονίσουμε το πολυδαίδαλο δίκαιο ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων.
(http://www.youtube.com/watch?v=8-OR9x9rXi8&feature=youtu.be)
Για Γεωργίου και ΕΛΣΤΑΤ
«Ήμουν μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής για τις συνθήκες κατά τις οποίες υπήχθη η χώρα στο Μνημόνιο. Ποτέ δεν ήρθε ο κ. Γεωργίου να καταθέσει. Επικαλείτο, μάλιστα, ότι ήταν στην εντατική, ενώ την ίδια ώρα υπέγραφε αποφάσεις μετακίνησης υπαλλήλων της ΕΛΣΑΤ. Αυτή τη στιγμή ο κ. Γεωργίου παραπέμπετε δικαστικά για την διόγκωση του ελλείμματος. Το γεγονός δηλαδή αυτό που ήταν κύριος παράγοντας ώστε να μπει η χώρα στα Μνημόνια και που χρόνια καταδεικνύαμε- και μέσα από την Εξεταστική επιτροπή- πράγματι συνέβη και τώρα ο κ. Γεωργίου διώκεται».
«Σχετικά με αυτό το θέμα, έχει αξία να αναφερθώ και στο χθεσινό άρθρο του κ. Μιχελάκη- πρώην υπουργού της Ν.Δ.- ο οποίος λέει ότι με εντολή Μητσοτάκη δεν εξεδόθη καμία ανακοίνωση της Ν.Δ. για την υπόθεση της ΕΛΣΤΑΤ και τον κ. Γεωργίου. Εμείς ρωτάμε το λόγο που συνέβη αυτό. Μήπως υπάρχει κάποια συμμαχία; Μήπως δεν συμφέρει να συζητήσουμε για το πώς μπήκαμε στο μνημόνιο;».
«Αντιστρέφουμε την κατηγορία περί εκκωφαντικής σιωπής για την οποία μας κατηγορεί η Ν.Δ. και τους ρωτάμε; Γιατί δεν λέτε τίποτα για τον κ. Γεωργίου; Γιατί δεν λέτε τίποτα για την UBS και τον κ. Σκλαβούνη, τον συντάκτη του αναπτυξιακού σας προγράμματος».
Για την εισβολή αντιεξουσιαστών σε εκκλησία
«Εμείς δεν έχουμε καμία σχέση με τέτοιες ενέργειες. Μας προκαλεί, όμως, εντύπωση γιατί ενώ σχετικά με το θέμα η κυβέρνηση έκανε ό,τι έπρεπε, η αντιπολίτευση εξακολουθεί και μας κατηγορεί ότι έχουμε σχέση με την τρομοκρατία. Είναι πάγια η τακτική της Ν.Δ. να ταυτίζει την Αριστερά με την τρομοκρατία. Αυτό όμως που δεν μπορούμε να καταλάβουμε είναι η στάση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης: αλήθεια, κύριοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ, δεν μάθατε τίποτα από το 81, όταν σας πρόσαπταν τα ίδια και σας τότε; Γιατί υιοθετείται, τώρα, την ίδια στάση με την Ν.Δ. και κατηγορείτε την Αριστερά για σχέσεις με την τρομοκρατία;».
Για το Νοσοκομείο Τρικάλων
«Στο Νοσοκομείο Τρικάλων έγιναν συλλήψεις 2 διοικητικών υπαλλήλων και 2 καθαριστριών, επειδή η Διοίκηση του Νοσοκομείου- ενώ δεν της είχε επιδοθεί η δικαστική απόφαση αναστολής, μετά από προσφυγή εργολάβων- υλοποίησε την εντολή της κυβέρνησης που όριζε να τελειώσει το καθεστώς με τους εργολάβους καθαρισμού στα νοσοκομεία και οι εργαζόμενοι καθαρισμού να υπογράφουν με το Νοσοκομείο, ατομικές συμβάσεις πια».
«Το πολιτικό επίδικο σε αυτή την υπόθεση είναι ότι με την απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει η συνεργασία των Νοσοκομείων με τους εργολάβους καθαριότητας, εξοικονομούνται 80 εκ. στα νοσοκομεία και παράλληλα αυξάνεται ο μισθός των καθαριστριών από 350 €, στα 780€. Περιμένουμε, λοιπόν, να πάρει θέση η αντιπολίτευση αν η πρακτική που ακολουθούμε είναι προς όφελος του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, ή θέλουν να επιστρέψουμε πάλι στο καθεστώς των εργολάβων;».
Η Κυβέρνηση στηρίζει τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις
«Σύμφωνα με τις προσκλήσεις του ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα τις τέσσερις προσκλήσεις του ΕΠΑΝΕΚ, έχουν κατατεθεί για την ενίσχυση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, 16.193 αιτήσεις με μέσο όρο προϋπολογισμού πρότασης 25.887 ευρώ. Αυτοί δεν συγκαταλέγονται για σας στους μικρομεσαίους; Για το πρόγραμμα «Νεοφυής επιχειρηματικότητα» ο μέσος όρος προϋπολογισμού πρότασης 60.455 ευρώ. Ούτε αυτές τις επιχειρήσεις τις θεωρείται μικρομεσαίες; Για την ενίσχυση των τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων -το λέει και ο τίτλος- ο μέσος όρος πρότασης είναι 27.100 ευρώ. Αυτές είναι μεγάλες επιχειρήσεις; Τέλος υπάρχει και η κατηγορία «Αναβάθμιση μικρομεσαίων επιχειρήσεων», με μέσο όρο προϋπολογισμού 118.976 ευρώ».
«Το ΕΠΑΝΕΚ στήθηκε για να στηρίξει μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό υλοποιούμε με αυτούς τους τέσσερις κύκλους, ενώ από τον Σεπτέμβριο, θα βγουν και άλλοι τρεις κύκλοι προτάσεων για στήριξη και πάλι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».
«Εμείς στηρίζουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω του ΕΠΑΝΕΚ και μέσω του αναπτυξιακού νόμου, που, όπως είπαμε, είναι ένας αναπτυξιακός νόμος, επικεντρωμένος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στη δική μας διαχείριση των κονδυλίων, δεν θα παίρνουν οι ελάχιστοι επιχειρηματικοί όμιλοι- όπως συνέβαινε με τους προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους- το 42% των πόρων που υπήρχαν. Περιμένουμε λοιπόν να αναγνωρίσετε ότι τόσο με τον Αναπτυξιακό Νόμο, όσο και με το νομοσχέδιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις, που τώρα συζητάμε, στοχεύουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
Μην προκαταβάλετε την απόφαση του ελληνικού λαού
«Άκουσα, ακόμη, από έναν ομιλητή της Ν.Δ., ότι ο κόσμος απογοητεύτηκε από το παλιό σύστημα εξουσίας και γι’ αυτό ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό είναι μια μεγάλη παραδοχή, ότι δηλαδή είχατε απογοητεύσει τον κόσμο, με τις πρακτικές σας τόσα χρόνια και είχατε διαλύσει την κοινωνία. Για αυτό και πίστεψε ο κόσμος στο ΣΥΡΙΖΑ».
«Από εκεί και πέρα, όμως, πείτε μου γιατί πρέπει να γυρίσουν πίσω σε εσάς; Γιατί αναβαπτιστήκατε μήπως όσο παραμένετε στην Αξιωματική Αντιπολίτευση; Δεν ξεχνάει ο ελληνικός λαός τι κάνατε. Δεν ξεχνάει αυτά που έχουν γίνει, όχι μόνο τα χρόνια του μνημονίου αλλά και τα σαράντα χρόνια πριν. Δεν θα τα ξεχάσει και δεν θα επιστρέψει σε εσάς. Σε τρία χρόνια που θα είναι οι εκλογές είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα στηρίξει ξανά τον ΣΥΡΙΖΑ. Όπως και να χει, περιμένετε, μην προκαταβάλετε την απόφαση του ελληνικού λαού. Θα περιμένετε τρία χρόνια, θα περιμένετε τις επόμενες εκλογές και τότε θα κριθούμε και εμείς και εσείς. Και εμείς για τη διακυβέρνησή μας και εσείς για την Αντιπολίτευσή σας».
Για το σχέδιο νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις
«Το υπό ψήφιση νομοσχέδιο δεν αποτελεί μόνο μια υποχρέωση της χώρας για εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, αποτελεί την υποχρέωση που έχουμε ως χώρα και ως Κυβέρνηση να εκσυγχρονίσουμε το πολυδαίδαλο δίκαιο ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων. Το νομοσχέδιο περιέχει και εθνικές επιλογές, οι οποίες την επόμενη μέρα θα καταφέρουν να δώσουν στη χώρα μας αυτό που χρειάζεται: Το τέλος της διαπλοκής και της διαφθοράς, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας».
«Σήμερα το υφιστάμενο δίκαιο είναι αναποτελεσματικό, κατακερματισμένο και αφήνει πολλά περιθώρια για την ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων μεταξύ των αναθετουσών αρχών και των αναδόχων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτών των σχέσεων, για το οποίο έχω και προσωπική εμπειρία, ήταν τα έργα των ευζωνικών δικτύων. Μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας, την περίοδο 2007-2013, εγκαταστάθηκαν τα ευρυζωνικά δίκτυα- που βέβαια ακόμη δεν έχουν αξιοποιηθεί και δεν πολλοί δεν ξέρουν γιατί έγιναν καν. Όλα αυτά, λοιπόν, αντί για έργο βαφτίστηκαν προμήθεια και δόθηκαν σε δυο- όλες και όλες- εταιρείες στην Ελλάδα. Η μια έπαιρνε στη μια πόλη τα έργα και η άλλη στην άλλη πόλη. Αυτός ήταν ο τρόπος σας να στηρίζετε, φαίνεται, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
«Έγινε πολύ μεγάλος λόγος για τον ν.4281/2014 του κ. Χατζηδάκη. Να πούμε τις αλήθειες εδώ. Ο ν.4281 δεν ήταν νόμος που μπορούσε να εφαρμοστεί. Ήταν ένα κέλυφος. Ήθελε γύρω στα εκατό προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις για να εφαρμοστεί. Και τέλος πάντων, αν νομίζατε ότι μπορούσε να εφαρμοστεί, από τον Αύγουστο του 2014, μέχρι τον Δεκέμβριο, γιατί δεν τον εφαρμόσατε, αφού ήταν τόσο καλός;»
«Τέλος, θέλω να πω σχετικά με όσα ακούστηκαν για την μελέτη-κατασκευή, ότι πολλά από αυτά είναι λάσπες. Ο νόμος περί μελέτης κατασκευής έχει καταστρατηγηθεί πάρα πολλές φορές και πολλοί από τους εμπλεκόμενους στον κλάδο, δικαιολογημένα, θεωρούν ότι είναι ένας νόμος που βοηθάει τη διαπλοκή και τη διαφθορά. Εμείς, όμως, σήμερα με τις τροποποιήσεις που φέρνουμε στο σχέδιο μελέτης-κατασκευής βάζουμε κανόνες διαφάνειας και δεν πάμε πλέον σε ανάθεση έργων σε ημετέρους. Δεν βάζουμε ζητήματα τις βαθμολόγησης της μελέτης, γιατί εκεί γινόταν όλο το παιχνίδι. Στη βαθμολόγηση της μελέτης. Εμείς λέμε: «Έχεις τις τεχνικές προδιαγραφές; Είναι σύμφωνη με τις τεχνικές προδιαγραφές η μελέτη σου; Περνάει. Δεν είναι; Φεύγει». Δεν μπαίνει κανένα κριτήριο βαθμολόγησης. Βάζουμε πενταμελή επιτροπή που δεν είναι από τον φορέα ανάθεσης, επιμένοντας ταυτόχρονα ότι πρέπει να υπάρχει απόλυτη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές. Όλες αυτές οι παρεμβάσεις, μπορούν να βοηθήσουν στο να υπάρχουν σχέδια μελέτης- κατασκευής που μπορούν να εφαρμοστούν. Γιατί η μελέτη-κατασκευή είναι ένα ευέλικτο σύστημα ανάθεσης, το οποίο μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στις απορροφήσεις των έργων και το χρειαζόμαστε διαφανές και αποτελεσματικό.
»