Ρεπορτάζ

Κατατίθεται στο δημοτικό συμβούλιο ο νέος κανονισμός της Νέας Αγοράς

39 ολόκληρες σελίδες καταλαμβάνει ο νέος κανονισμός λειτουργίας της Νέας Αγοράς που εκπονήθηκε από την Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης και θα έρθει προς συζήτηση στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, στις 9 Αυγούστου 2016.
Το project έχει γενικό τίτλο: «Συμμετέχω στην αναβάθμιση της Νέας Αγοράς» και περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τους στόχους, όλα τα ιστορικά στοιχεία του μνημείου –το οποίο είναι προστατευόμενο-, τις κείμενες νομικές διατάξεις που το διέπουν, την ‘κωδικοποίηση χώρων’ (κοινόχρηστοι, ανακλήσεις αδειών, αυθαίρετες χρήσεις κ.ο.κ.) άδειες μουσικής, κανονισμός όψεων, καθαριότητα, συντήρηση, σκίαστρα, κυκλοφορία οχημάτων (εντός του μνημείου), εργασίες, άγρα πελατών, εμπορεύματα κ.λπ.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο που έχει δοθεί ήδη στις παρατάξεις της μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου για διαβούλευση.
Μέχρι στιγμής, έχει θετικές εντυπώσεις σε πολιτικό επίπεδο ενώ και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Νέα Αγορά, εμφανίζονται θετικοί.
Στο ίδιο μήκος κύματος εκφράστηκαν σε προηγούμενες συνεδριάσεις και οι επικεφαλής της μειοψηφίας, ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Νέας Αγοράς κ. Γιάννης Κοψιάς, είπε με την σειρά του: «Το θέμα το έχουμε συζητήσει και στον Σύλλογό μας. Θα περιμένουμε τις προτάσεις της δημοτικής αρχής και στο δημοτικό συμβούλιο και θα επανέλθουμε». Ειδικά για τη Νέα Αγορά, μεγάλο αγκάθι παραμένουν οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο κτήριο το οποίο παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα και κρίνεται αναγκαίο να συζητηθεί εκ νέου η ανάπλασή του συνολικά.
Ως ιδιαιτέρως ‘φιλόδοξο’ αλλά απαραίτητο χαρακτήρισε με δηλώσεις του στην «δ» τον νέο κανονισμό ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Κακούλης, ο οποίος μάλιστα, θα ζητήσει συναίνεση από όλους για την ψήφισή του και περαιτέρω την εφαρμογή του.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ
 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Στους στόχους του νέου κανονισμού αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η προστασία και ανάδειξη ενός μνημείου όπως η Νέα Αγορά της Ρόδου αποτελεί πρόκληση όχι μόνο για το Δήμο Ρόδου και το Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και όλους όσους δραστηριοποιούνται μέσα στα όρια της. Άλλωστε είναι γεγονός ότι για η σημερινή κατάσταση της Νέας Αγοράς δεν περιποιεί τιμή ούτε για το Δήμο Ρόδου ως ιδιοκτήτη, ούτε για το Υπουργείο Πολιτισμού ως φορέας ελέγχου αλλά ούτε και για τους μισθωτές ως καθημερινούς διαχειριστές του χώρου, οι οποίοι επωμίζονται και τον σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο της κατάστασης που επικρατεί.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις βρίσκονται σε μια διαδικασία σύγκρουσης αλλά και εξάρτησης από την εκάστοτε Δημοτική Αρχή, άλλες ζητώντας το αυτονόητο και άλλες προσπαθώντας να εκβιάσουν την “διατήρηση” των παρανομιών τους, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Αν στα παραπάνω προστεθούν οι υπεράριθμες κακόγουστες επιγραφές, η γειτνίαση εμπορικών καταστημάτων με επιχειρήσεις εστίασης, η άγρα πελατών, και η υπερβολική κατάληψη κοινόχρηστων χώρων, γίνεται κατανοητό ότι βρισκόμαστε σε ένα φαύλο κύκλο αυτοκαταστροφής και μιζέριας, που οδηγεί αναπόφευκτα στην απαξίωση και τη χρεοκοπία. Για το λόγο αυτό η επιβολή κανόνων προς το κοινό συμφέρον γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική.
Εν μέσω δύσκολων οικονομικών συγκυριών, η ανάγκη έμφασης στην ποιότητα και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ροδιακής Αγοράς, σε σχέση με άλλους αντίστοιχους προορισμούς αποτελεί μονόδρομο. Η κοσμοπολίτικη Ρόδος της δεκαετίας του 1960 πέτυχε την αναγνώριση σε παγκόσμιο επίπεδο, συνδυάζοντας το ήλιο και τη θάλασσα με τη μοναδική σε ποικιλία και ποιότητα αρχιτεκτονική κληρονομιά, τις κατάλληλες υποδομές και την έμφαση στην τοπική παράδοση. Η υποβάθμιση ενός και μόνο από αυτά χαρακτηριστικά μπορεί να αποβεί καθοριστική σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Θεωρούμε ότι η κατάρτιση και η εφαρμογή του νέου κανονισμού για την αναβάθμιση της Νέας Αγοράς θα επιτύχει την:
– Ενδυνάμωση της επισκεψιμότητας αλλά και της παραμονής του τουρίστα στο χώρο της,
– Αύξηση των ντόπιων επισκεπτών και πελατών, είτε για εμπόριο είτε για αναψυχή, με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία των καταστημάτων καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
– Αύξηση των εσόδων των επιχειρηματιών και τόνωση της τοπικής παραγωγής και των παραδοσιακών επαγγελμάτων.
– Βελτίωση των σχέσεων των μισθωτών μεταξύ τους με αποτέλεσμα την παροχή ποιοτικά καλύτερων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες.
– Την ανάδειξη του μνημείου κατά τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα και την πολλαπλή προβολή του από το Δήμο και τους ιδιώτες.
– Την αποκατάσταση του ρόλου του κτηριακού συγκροτήματος της Νέας Αγοράς ως σημείο αναφοράς.
Επίσης, με την κατασκευή της πολυτελούς μαρίνας στο Μαντράκι, η Νέα Αγορά μπορεί πλέον να απευθύνεται και σε υψηλότερου επιπέδου αγοραστικό κοινό, έχοντας πλέον ως άμεσους ανταγωνιστές τα υπόλοιπα μεσογειακά λιμάνια και μόνο.
Προκειμένου οι προσπάθεια να ευοδωθεί, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η καθολική συμμόρφωση στους περιορισμούς που τίθενται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες αναδεικνύει την πόλη ως μνημείο και αποβαίνει προς όφελος των επιχειρήσεων. Βεβαίως η προσπάθεια δεν σταματά εδώ. Η ανάγκη για συνολική συντήρηση και αποκατάσταση των εγκαταστάσεων της Νέας Αγοράς είναι συνεχής και επιτακτική. Εργαζόμαστε ώστε σύντομα να δώσουμε συνολική λύση στο πρόβλημα.
Τα κτίσματα εσωτερικά του συγκροτήματος, με τη μορφή που έχουν σήμερα, υποβαθμίζουν σημαντικά το μνημείο και τον υπαίθριο χώρο του. Προκειμένου το μνημείο να αποκατασταθεί θεωρούμε επιβεβλημένη την έστω και σταδιακή κατεδάφιση τους. Η απελευθέρωση από κτίσματα και ο επανασχεδιασμός του εσωτερικού περιβόλου, υπό το πρίσμα του συνδυασμού της εμπορίας και της αναψυχής με τον πολιτισμό και την παράδοση, είναι μονόδρομος αν θέλουμε να επανακτήσει η Νέα Αγορά την αίγλη που της αναλογεί. Ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών θα μπορούσε να συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή.
Τέλος, θεωρούμε αυτονόητη τη δημιουργική συνεργασία με τους επιχειρηματίες και μισθωτές της Νέας Αγοράς, με μοναδικό κριτήριο το ενδιαφέρον για την εμφάνιση της, ώστε να επιτύχουμε αυτό που και οι ίδιοι επιθυμούν, την αναβάθμιση της. Προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία της καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και του εικοσιτετραώρου είναι ο σεβασμός των άλλων επιχειρήσεων από τους ίδιους τους μισθωτές, τόσο στην ένταση της μουσικής όσο και σε όλες τις υπόλοιπες οχλήσεις, την καθαριότητα, την άγρα πελατών, το σεβασμό του κοινόχρηστου χώρου κλπ. Στόχος και ζητούμενο είναι το αυτονόητο, δηλαδή η δημιουργία σχέσεων καλής γειτονίας σε συνδυασμό με το κοινό κέρδος και όχι η επιβολή ποινών και κυρώσεων».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου