Ειδήσεις

Ασφαλιστικά μέτρα πολωνικού πρακτορείου

Ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, με την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων προσέφυγε τουριστική εταιρεία περιορισμένης ευθύνης της Πολωνίας, που διακινεί μεγάλο αριθμό τουριστών στο νησί κατά  γνωστής ετερόρρυθμης ξενοδοχειακής εταιρείας της Ρόδου, που έχει μισθώσει ξενοδοχείο από ανώνυμη ξενοδοχειακή εταιρεία.
Η ξενοδοχειακή εταιρεία κατήγγειλε την σύμβαση της με το τουριστικό πρακτορείο, όπως έγραψε η «δημοκρατική», με αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι του να προσφύγουν αρχικώς με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων.
Η ξενοδοχειακή εταιρεία διατείνεται πάντως ότι η καταγγελία της σύμβασης έγινε με νόμιμο τρόπο και ότι αρμόδια να κρίνουν την διαφορά είναι τα αστικά δικαστήρια στα οποία έχει εξάλλου προσφύγει ήδη ζητώντας να αναγνωριστεί ως έγκυρη η διαδικασία που ακολουθήθηκε.
Θυμίζουμε ότι η ξενοδοχειακή εταιρεία απέστειλε στο πρακτορείο εξώδικη καταγγελία στην οποία τονίζει ότι με συμφωνητικό που είχε συνάψει με το πρακτορείο τον Δεκέμβριο του 2014, είχε συμφωνήσει να διαθέσει ορισμένες κλίνες του ξενοδοχείου για τις τουριστικές περιόδους των ετών 2015 έως 2019.
Οι καταβολές προς την εταιρεία έγιναν σύμφωνα με τους όρους του μεταξύ τους συμφωνητικού πλην όμως διατείνεται ότι η συμφωνία είχε υπογραφεί βάσει των δεδομένων που ίσχυαν το 2014 και τονίζει ότι η αύξηση του κόστους φιλοξενίας των πελατών μετά την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και την αύξηση του φόρου σε 23%, η αύξηση του φόρου επί των οινοπνευματωδών ποτών και η επιβολή τέλους διανυκτέρευσης καθιστά ασύμφορη την συμφωνία για λόγους έκτακτους, που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν.
Το πρακτορείο παραπέρα, όπως διατείνεται η ξενοδοχειακή εταιρεία, ακολουθεί την τακτική της κράτησης των δωματίων μια ημέρα πριν την άφιξη των πελατών του πράγμα που δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργικότητά του και δυσμενείς συνέπειες στον προγραμματισμό του, κυρίως στην σίτιση και προσφορά υπηρεσιών.
Στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων το τουριστικό πρακτορείο διατείνεται ότι έχει εκπληρώσει κάθε υποχρέωση, απορρέουσα από το συμφωνητικό, καθώς και από τα παραρτήματα και τις πρόσθετες πράξεις αυτού, καταβάλλοντας ποσά που συμφωνήθηκαν ως προκαταβολές για τα δωμάτια που θα παρείχε η ξενοδοχειακή εταιρεία.
Τονίζει δε ότι δεν υπάρχει κανένας όρος στο συμφωνητικό, που την υποχρεώνει να ενημερώνειτο ξενοδοχείο συγκεκριμένη ημερομηνία πριν την άφιξη των πελατών δεδομένου του ότι επρόκειτο για εγγυημένη προπληρωμένη κράτηση συγκεκριμένων δωματίων και όχι για σύμβαση allotment.
Ισχυρίζεται παραπέρα ότι έχει γίνει προείσπραξη προκαταβολών ύψους 1,28 εκατ. ευρώ  κι ότι με πρόσθετο σύμφωνο τον Μαϊο του 2016 η ίδια απορρόφησε την αύξηση του ΦΠΑ.
Ισχυρίζεται δε ότι προκαλείται ανεπανόρθωτη βλάβη και ζημία στο πρακτορείο, πλήττοντας τόσο την φήμη και το όνομά του στην αγορά, όσο την οικονομική του βιωσιμότητα, καθώς είναι παντελώς αδύνατο και ζημιογόνο να βρεθούν διαθέσιμα δωμάτια αυτήν την εποχή στη Ρόδο.
Ισχυρίζεται ακόμη ότι κατά την άφιξη πελατών της στο ξενοδοχείο την 5η Αυγούστου 2016 συνέβησαν τριτοκοσμικές καταστάσεις, αφού εμφανίσθηκαν οι τουρίστες του πρακτορείου, με τα βάουτσερ – αποδείξει διαμονής τους – και έφυγαν γιατί δεν τους παραχωρούνταν τα δωμάτια, με αποτέλεσμα να κληθεί δις η Αστυνομία, να καταγραφεί το περιστατικό και εν τέλει οι πελάτες, να μεταφερθούν σε άλλα ξενοδοχεία.
Σήμερα θα συζητηθεί εξάλλου το αίτημα του τουριστικού πρακτορείο για την έκδοση προσωρινής διαταγής, η οποία θα υποχρεώνει την ξενοδοχειακή εταιρεία να δεχθεί προς διαμονή και διανυκτέρευση σε αυτήν στα 95 δωμάτια τα οποία διατείνεται ότι έχει προπληρώσει.
Την ξενοδοχειακή εταιρεία εκπροσωπεί ο δικηγόρος κ. Δημ. Καραγεώργης και το πρακτορείο ο δικηγόρος κ. Γ. Μαυρομάτης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου