Την διαβεβαίωση ότι ‘η Ρόδος βρίσκεται πάνω από το 95% σε πληρότητες, αλλά οι εισπράξεις είναι πολύ μειωμένες’ εκφράζει με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», ο Ρόδιος τουριστικός πράκτορας κ. Γιάννης Καμπούρης, και ενώ πλησιάζουμε στις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου.
«Η κίνηση πάει πάρα πολύ καλά. Αυτή την περίοδο μπορούμε να πούμε ότι σχεδόν δεν υπάρχουν δωμάτια και μερικά κενά που εμφανίζονται μπορεί να είναι μίας ή δύο ημερών, κάτι που καλύπτεται πάρα πολύ εύκολα. Οι πληρότητες ξεκίνησαν να είναι πάρα πολύ καλές από τις 25 Ιουνίου και μετά. Ο ρυθμός των κρατήσεων ήταν πολύ ενθαρρυντικός και με συνεχή αυξητική τάση», τόνισε.
Παρά το γεγονός πως η Ρόδος είναι ‘Fully Booked’ για όλο τον Αύγουστο, οι τοπικοί τουριστικοί φορείς και η αγορά, δεν μπορούν να εκφράσουν την ίδια ικανοποίηση από την στιγμή που οι εισπράξεις δεν ακολουθούν την ίδια ανοδική πορεία.
«Δυστυχώς, οι εισπράξεις εμφανίζουν το ίδιο πρόσημο που είχε και ο Μάιος. Από την μία οι αφίξεις και οι πληρότητες είναι πάρα πολύ καλές, αλλά ο κόσμος που έρχεται δε ξοδεύει. Δεν βγαίνει από τα ξενοδοχεία, δεν κινείται η αγορά, δεν τρώνε έξω και δεν αγοράζουν εκδρομές. Σκεφτείτε να μην είχαμε και τόσο κόσμο!», λέει ο κ. Καμπούρης.
Το πρόβλημα συνεπώς, είναι πολύπλοκο και έχει πολλές παραμέτρους. Οι εξελίξεις σε γεωπολιτικό επίπεδο και κυρίως στην ‘γειτονιά’ μας με την πολιτική αναταραχή που επικράτησε μετά την απόπειρα πραξικομήματος στην Τουρκία, οι τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και τα προβλήματα στην δική μας χώρα με πρωταρχικό το προσφυγικό, δημιούργησαν ένα αρνητικό κλίμα που έσπρωξε τους τουρίστες –έστω και την τελευταία στιγμή- σε άλλους προορισμούς. Όπως λέει ο κ. Καμπούρης: « Τα προβλήματα στην γειτονιά μας και κυρίως στην Τουρκία, δημιούργησαν αρνητικές συνθήκες. Όσοι είχαν προγραμματίσει να κάνουν διακοπές εκεί με πολύ χαμηλά πακέτα, ήρθαν εδώ και έψαξαν τις προσφορές και τις φτηνές διακοπές με το All Inclusive των 20 ευρώ. Συνεπώς, εμείς στην Ρόδο πήραμε… τους φτηνούς πελάτες. Γι’ αυτό ακριβώς η αγορά στενάζει! Φέτος, αφενός αρχίσαμε αργά και αφετέρου, χάσαμε τους καλούς πελάτες οι οποίοι, τελικώς κουράστηκαν και επέλεξαν κάτι άλλο. Οι συνεχείς εκλογές, η πολιτική αστάθεια στην Ελλάδα, τα ‘Capital Controls’, το κλίμα αβεβαιότητας και κυρίως οι εικόνες με τους πρόσφυγες που έκαναν τον γύρο του κόσμου, έσπρωξαν τους καλούς πελάτες σε άλλους προορισμούς. Υπάρχει η Ισπανία, η Καραϊβική και άλλες περιοχές που δεν είναι πιο φτηνές από εμάς, αλλά κέρδισαν το στοίχημα για φέτος. Είναι η καλή πελατεία που επιλέγει τα τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία και βγαίνει στην αγορά αφήνοντας χρήματα. Τελικώς φτάσαμε να δουλεύουμε με…. ‘συγκυρίες’. Επειδή έκλεισαν η Τυνησία, η Αίγυπτος και η Τουρκία, γεμίσαμε εμείς. Αυτό όμως δεν αρκεί. Δεν είναι αρκετό για να υπάρχουν κέρδη. Και μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν ένα σωρό άλλα προβλήματα τα οποία πρέπει να καλυφθούν. Για παράδειγμα, η αγορά έδειξε ότι δεν κατάφερε να καλύψει τις αυξήσεις με τον ΦΠΑ –μετά και την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών, την αύξηση στον τουριστικό ΦΠΑ κ.λπ. Καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια. Η Ρόδος είναι βασικός προορισμός. Έχει να γεμίσει πάρα πολλά κρεβάτια και δεν υπάρχουν δυστυχώς πολλές εναλλακτικές λύσεις».
Ωστόσο, οι καλοί πελάτες μας, παραμένουν σταθεροί: Άγγλοι, Γερμανοί και Σκανδιναβοί, ενώ φέτος ακολούθησαν ανοδική πορεία οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Ρώσοι (που κρατήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα –χωρίς άνοδο). Η πτώση ήρθε από την Πολωνία που δεν προτίμησε φέτος την Ρόδο, ενώ άλλες αγορές, παραμένουν στα ίδια επίπεδα χωρίς εκπλήξεις.
ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ:
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΖΟΝ
Παρά την ‘γκρίνια’ όμως, υπάρχουν και τα καλά νέα: τα μηνύματα για την επόμενη τουριστική περίοδο είναι από τώρα πολύ θετικά με καλές προοπτικές, γεγονός που δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας.
«Τα συμβόλαια για την επόμενη σεζόν, κλείνονται αυτή την περίοδο. Η Ελλάδα παραμένει στις πρώτες προτιμήσεις των ξένων τουριστών ‘First Choice’ στην Μεσόγειο και όλα δείχνουν ότι θα έχουμε μια πάρα πολύ καλή σεζόν –εάν δεν συμβεί κάτι πάρα πολύ έκτακτο», λέει ο κ. Καμπούρης, ο οποίος διαβεβαιώνει ότι οι προσπάθειες από τώρα και στο εξής στρέφονται προς τον προσεχή Οκτώβριο και τις αρχές Νοεμβρίου, καθώς και ο Σεπτέμβριος έχει κλείσει τόσο από κρατήσεις όσο και από αεροπορικές θέσεις: «Ο Σεπτέμβρης έχει κλείσει και μάλιστα όλα δείχνουν ότι θα πάει πάρα πολύ καλά. Εμείς προσπαθούμε να κερδίσουμε ό,τι μπορούμε από τον προσεχή Οκτώβριο και αρχές Νοεμβρίου. Από εκεί και πέρα, για την επόμενη σεζόν υπάρχει αισιοδοξία, αλλά με την προϋπόθεση να μην έχουμε έκτακτα γεγονότα στην γειτονιά μας ή άλλες πολιτικές εξελίξεις, καθώς αποτελούν βραδυφλεγή βόμβα που αν εκραγεί θα έχουμε πάλι να παλέψουμε με άλλα πράγματα» όπως είπε.
https://www.dimokratiki.gr/09-08-2016/pano-apo-95-tora-plirotites-ton-xenodochion/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.