‘Στενάζει’ η αγορά της Ρόδου, παρά τις αυξημένες πληρότητες και την μεγάλη τουριστική κίνηση. Φτάσαμε Δεκαπενταύγουστο και ενώ τα νούμερα σε τουρίστες και αεροπορικές αφίξεις ευημερούν, τα κέρδη και οι τζίροι οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ταμείο το οποίο θα είναι… μείον, με την λήξη της τουριστικής περιόδου.
«Η τουριστική κίνηση παρουσιάζει ήδη μια μεγάλη αύξηση σε διψήφιο νούμερο. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει αντιστοιχία στα έσοδα καθώς η αγορά της Ρόδου δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι τουρίστες που έρχονται, δεν ξοδεύουν. Ήρθαν με φτηνά πακέτα προσφορών της τελευταίας στιγμής και με ‘All Inculive’ που σημαίνει ότι ακόμη κι αν βγουν από το ξενοδοχείο, δεν θα ψωνίσουν, δεν θα ξοδέψουν διότι δεν έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα», όπως δηλώνει στην «δ» ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κώστας Σπανός.
Οι εκπτώσεις, πάντως δεν βοήθησαν (γι ακόμη μια φορά) παρά το γεγονός πως συνέπεσαν με το pic της τουριστικής σεζόν.
«Οι εκπτώσεις δεν βοήθησαν πολύ ακόμη και αν συνέπεσαν με την καλοκαιρινή περίοδο. Μην ξεχνάτε ότι μετά την περίοδο των εκπτώσεων ακολουθεί η περίοδος των προσφορών. Και το παράπονο μας, είναι ότι ακολουθούμε το μοντέλο της Αθήνας, που αφορά τις εκπτώσεις και τις προσφορές αυτή την περίοδο. Ωστόσο αυτό βοηθάει τους ξένους επισκέπτες μας αλλά και πάλι δεν αποδίδει τα αναμενόμενα. Μην ξεχνάτε ότι όταν μιλάμε για την αγορά, μιλάμε για έξοδα και φόρους πρέπει να πληρωθούν όπως ο Φόρος Εισοδήματος, ο ΦΠΑ ενώ ακολουθούν και άλλα πακέτα όπως ο ΕΝΦΙΑ κλπ. Από την άλλη, οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται συνεχώς, και οι καταναλωτές δεν έχουν αγοραστική δύναμη. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα».
Όπως τόνισε ο κ. Σπανός, σε όλο αυτό το δύσκολο και ζοφερό περιβάλλον ήρθε να προστεθεί και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που μαζί με τις άλλες αυξήσεις (τουριστικός ΦΠΑ, καύσιμα, τρόφιμα, ποτά κ.λπ.) ‘εκτόξευσαν’ τις υποχρεώσεις και μείωσαν τα έσοδα.
«Δεν είναι τυχαίο που σημειώθηκε μείωση έως και 7% στην κατανάλωση των αγαθών στα σούπερ μάρκετ. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές στρέφονται στα απολύτως απαραίτητα, πλέον και δεν έχει αγοραστική δύναμη. Μπορούν να σταματήσουν να αγοράζουν είδη ρουχισμού και υπόδησης, μπορεί να περιορίσουν την διασκέδαση αλλά όχι τα τρόφιμα. Συνεπώς, το καλάθι της νοικοκυράς λιγοστεύει συνεχώς. Αυτό είναι ανησυχητικό στοιχείο και για την δική μας περιοχή. Όσον αφορά τον ΦΠΑ, πρέπει να ξέρετε ότι οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις δεν κατάφεραν να τον απορροφήσουν. Αυτό δείχνει ότι η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή και παρουσιάζει δείκτες που μας ανησυχούν, κυρίως για το τι μέλλει γενέσθαι μετά το πέρας της φετινής τουριστικής περιόδου», τόνισε ο κ. Σπανός.
https://www.dimokratiki.gr/10-08-2016/stenazi-agora-tis-rodou-para-tin-afximeni-touristiki-kinisi/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.