Προβληματισμός και ανησυχία για το άμεσο μέλλον είναι τα κυρίαρχα συναισθήματα των εμπλεκομένων με τον τουρισμό στην Ρόδο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργο Ματσίγκο που μίλησε στην «δ», το κλείσιμο της φετινής τουριστικής σεζόν, άφησε μια…. ‘γλυκόπικρη’ γεύση σε όλους, καθώς τα νούμερα των αφίξεων παρουσίασαν αύξηση αλλά τα κέρδη δεν ακολούθησαν την ίδια πορεία.
«Η σεζόν έκλεισε με μια ‘γλυκόπικρη’ γεύση. Κι αυτό γιατί ενώ είχαμε πάρα πολλές αφίξεις -σπάσαμε το ‘φράγμα’ των 2 εκατομμυρίων τουριστών- τα έσοδα και τα κέρδη ήταν μειωμένα. Τώρα βγαίνουν πια τα οικονομικά αποτελέσματα. Πάντως τα πήγαμε καλά με δεδομένο ότι ξεκινήσαμε πάρα πολύ άσχημα και με αρνητικό πρόσημο, παρά το γεγονός πως από τους πρώτους μήνες του 2016 παρουσιάστηκε αύξηση στις αφίξεις του αεροδρομίου Ρόδου. Το ξέραμε ότι θα ήταν έτσι. Οι λόγοι είναι πολλοί. Κατ’ αρχήν έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλές κλίνες στο νησί είτε σε ξενοδοχεία, είτε εκτός ξενοδοχείων, είτε παράνομες. Υπολογίζαμε δηλαδή ότι έπρεπε να έρθουν 150.000 περίπου αφίξεις για να καλύψουν τις καινούργιες κλίνες που δημιουργήθηκαν στο νησί από το 2014. Από την άλλη, είχαμε το μεταναστευτικό – προσφυγικό ζήτημα αλλά και τα τρομοκρατικά χτυπήματα στην Ευρώπη που είχαν ως αποτέλεσμα να φοβάται ο κόσμος να ταξιδέψει. Όλα αυτά συνετέλεσαν στην διαμόρφωση ενός αρνητικού κλίματος από τον περασμένο χειμώνα. Είχαμε βέβαια και κάτι θετικό: αποκλείστηκαν κάποιοι προορισμοί, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και μετά η Τουρκία. Ειδικά για την ρωσική αγορά έκλεισαν τελείως αυτοί οι προορισμοί -και κυρίως η Τουρκία. Παρ’ όλα αυτά εμείς δεν κατορθώναμε να κερδίσουμε τόσες πολλές αφίξεις με αποτέλεσμα να έχουμε πάρα πολλές προσφορές μέχρι τις αρχές του Ιουλίου. Φυσικά, εκτός από όλα αυτά είχαμε να αντιμετωπίσουμε και την αύξηση του ΦΠΑ. Αν και κάποιες επιχειρήσεις κατάφεραν να την απορροφήσουν, είχαμε πάρα πολλούς πελάτες με προσφορές και πακέτα και φυσικά, το γνωστό All Inclusive το οποίο είναι απαγορευτικό για την αγορά. Ο πελάτης από την ώρα που κάνει την κράτηση στο ξενοδοχείο, μένει μέσα, δεν κυκλοφορεί πολύ στην αγορά, δεν κάνει εκδρομές, δεν επισκέπτεται πολλά μέρη του νησιού. Γι αυτό η αγορά δεν κινείται. Οι πελάτες δε βγαίνουν, δεν ξοδεύουν. Συν τοις άλλοις είχαμε και την μείωση της κρουαζιέρας, η οποία δυστυχώς θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά», είπε ο κ. Ματσίγκος.
Ξεκινούν οι τουριστικές εκθέσεις
Η αποτίμηση της φετινής σεζόν λοιπόν, είναι, όπως την έχουμε καταγράψει επανειλημμένα. Τα βλέμματα τώρα και το ενδιαφέρον είναι στραμμένα στην επόμενη τουριστική σεζόν. Επόμενο βήμα είναι η έναρξη των διεθνών τουριστικών εκθέσεων με πρώτη αυτή του Λονδίνου και μετά της Γερμανίας. Οι προσδοκίες είναι μεγάλες με κύριο στόχο όχι μόνον την αύξηση στις αφίξεις αλλά και στα έσοδα.
«Αυτή την εποχή είναι πολύ νωρίς ακόμη για εκτιμήσεις. Το θετικό σημείο αναφοράς είναι ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες και οι τουρ οπερέιτορς, οι οποίοι δουλεύουν με την Ρόδο, έχουν προγραμματίσει τις ίδιες αεροπορικές θέσεις -ορισμένοι έχουν και τάσεις αύξησης , αναλόγως της ζήτησης- επομένως είναι στο χέρι μας με μια στοχευμένη προβολή και διαφήμιση να μετατρέψουμε τις θέσεις σε αφίξεις. Ξεκινάμε από αυτό το σαββατοκύριακο με την παρουσίαση των προγραμμάτων του Thomas Cook στην Φρανκφούρτη με προσκεκλημένους 2.500 τουριστικούς πράκτορες από όλη την Γερμανία. Τότε θα γίνει η παρουσίαση όλων των προγραμμάτων της Ελλάδας. Στην Φρανκφούρτη θα μεταβεί αντιπροσωπεία της Ρόδου προκειμένου να προβληθούν τα ξενοδοχεία μας, η φιλοξενία και η γαστρονομία μας. Αμέσως μετά ανοίγει η έκθεση του Λονδίνου η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική καθώς είναι η εποχή που ξεκινούν οι κρατήσεις. Και στο Λονδίνο η Ρόδος θα έχει καλή παρουσία και από την άλλη εβδομάδα θα είμαστε σε θέση να έχουμε περισσότερα στοιχεία», λέει ο κ. Ματσίγκος.
Ενθαρρυντικά τα μηνύματα
Τα μηνύματα είναι προς το παρόν ενθαρρυντικά παρ όλο που υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για την σεζόν. Κανείς δεν ξέρει την έκβαση της σεζόν. Από την άλλη, η Τυνησία, η Αίγυπτος και το Μαρόκο ήδη έχουν μπει στο παιχνίδι. Η ψυχολογία των τουριστών αλλάζει, οι προορισμοί και τα δεδομένα είναι διαφορετικά και μία ακόμη σημαντική αγορά, όπως η ρωσική, άρχισε να στρέφει το ενδιαφέρον της προς την Τουρκία η οποία άνοιξε πλέον κανονικά.
«Η ρωσική αγορά είναι πολύ σημαντική για την Ρόδο αλλά η Τουρκία είναι ελυκιστικός προορισμός για τους Ρώσους και ήδη κατευθύνονται προς τα εκεί. Συνεπώς οι γείτονές μας, δουλεύουν ήδη δυναμικά και με επιδοτούμενες πτήσεις. Αυτό ισχύει για όλες τις χώρες της Ευρώπης. Και μην ξεχνάτε ότι πέραν της ρωσικής αγοράς, και η αγγλική ίσως να παρουσιάσει προβλήματα αφού μετά το δημοψήφισμα το ενδεχόμενο Brexit έχει δημιουργήσει κακή ψυχολογία για μια σειρά από αλυσιδωτές αντιδράσεις. Οι Βρετανοί θα σκεφτούν πλέον πολύ πού θα κάνουν διακοπές αφού και η Λίρα διολισθαίνει. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα. Η Αγγλική και η Γερμανική είναι οι βασικές αγορές της Ρόδου και γι αυτό πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Ιδού η Ρόδος, ιδού και η Ποιότητα!»
Τέλος, όσον αφορά την ρωσική αγορά, μπορεί να έχει αποκατασταθεί η έκδοση της βίζας αλλά προκύπτουν άλλα εμπόδια όπως η υποτίμηση του ρουβλίου και η απαγόρευση των δημοσίων υπαλλήλων να βγουν από την Ρωσία.
https://www.dimokratiki.gr/03-11-2016/sigkratimeni-esiodoxia-gia-tin-epomeni-touristiki-sezon/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.