Αισιόδοξος για την πορεία και εφαρμογή της πρότασης που κατέθεσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με στόχο να βοηθήσει στην αποτροπή των αρνητικών δημόσιων σχολίων και την άμεση λύση των παραπόνων των τουριστών μας, εμφανίσθηκε με δηλώσεις του προς την «δ», ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Επιχειρηματικότητας κ. Παναγιώτης Κουνάκης.
«Αυτή η ιδέα υπήρχε από την ημέρα που εκλεγήκαμε και θέλαμε να φέρουμε ένα καινοτόμο εργαλείο για την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών. Αναθέσαμε την σχετική μελέτη η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα και μπορεί να αποτελέσει ένα καλό εργαλείο για την Περιφέρεια και για τους επιχειρηματίες ώστε να αξιοποιούμε πληροφορίες και να αποτρέπουμε προβλήματα και κακές συμπεριφορές. Οι φορείς δέχτηκαν την πρόταση και μέχρι το τέλος του μηνός θα έχουμε μια συνολική άποψη. Ήδη ο Δήμος Ρόδου είναι θετικός. Δεν μπορούμε να ξοδεύουμε ένα σωρό χρήματα για να φέρνουμε πελάτες και να μην δίνουμε προσοχή στα παράπονα και τις εμπειρίες που έχουν κατά την διάρκεια της παραμονής τους εδώ. Η βασική μας σκέψη είναι να μην ανεβαίνουν στο διαδίκτυο τα σχόλια και να γίνεται κατηγοριοποίηση» τόνισε ο κ. Κουνάκης.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στην προσπάθειά της για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται στα νησιά από τις τοπικές επιχειρήσεις, προχωράει στη δημιουργία μιας δομής η οποία θα βοηθήσει στην αποτροπή των αρνητικών δημόσιων σχολίων και στην άμεση λύση των παραπόνων των επισκεπτών μέσω της προσπάθειας «WΕ CARE ABOUT YOU SOUTH AEGEAN ISLANDS».
Σκοπιμότητα της Δράσης
Έρευνα που διεξήχθη στα δημόσια σχόλια τουριστών στο νησί της Ρόδου μέσω της γνωστής ιστοσελίδας www.tripadvisor.com έδειξε ότι στα 374 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, που συμμετέχουν στο site, έγιναν συνολικά 1300 αρνητικά σχόλια για το 2015, τα οποία αφορούν κυρίως την χαμηλή ποιότητα των υπηρεσιών, αυξημένες τιμές, άγρα πελατών αλλά και την απαράδεκτη συμπεριφορά των επαγγελματιών.
Μεγάλο μέρος των παραπόνων αφορούν παραβάσεις από τα καταστήματα σε θέματα προστασίας του καταναλωτή, αγορανομικές και υγειονομικές παραβάσεις, εμπορικές παραβάσεις ακόμα και ποινικές παραβάσεις, που όμως, λόγω του νομικού συστήματος της χώρας, του μεγάλου κόστους μετακίνησης προς τα νησιά αλλά και των δυσκολιών μετακίνησης κατά τους χειμερινούς μήνες για τα θύματα, οι επισκέπτες δεν μπαίνουν στην διαδικασία επίσημης καταγγελίας ή μηνυτήριας αναφοράς, με αποτέλεσμα και οι θύτες να μην τιμωρούνται, αλλά και να μένει μια δυσάρεστη ανάμνηση από την επίσκεψη του τουρίστα στα νησιά μας.
Απόρροια αυτών των αρνητικών εμπειριών είναι η δημόσια κατακραυγή των επιχειρήσεων αλλά και των νησιών μας σε γνωστά site με αποτέλεσμα να υπάρχει ιδιαίτερα αυξημένη αρνητική διαφήμιση, που φέρνει μακροπρόθεσμα μια τρομερή ζημία στο συνολικό κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, του νησιού αλλά και της χώρας.
Προτεινόμενη δομή
– Χωροθέτηση των δομών
Η δομή θα αποτελείται από ένα site – βάση δεδομένων αλλά και από την φυσική παρουσία ειδικευμένου προσωπικού σε κεντρικά σημεία του νησιού, όπου θα μπορέσουν να απορροφήσουν τα αρνητικά σχόλια και τις αρνητικές εμπειρίες των επισκεπτών μας, πριν αυτή δημοσιοποιηθεί στο διαδίκτυο.
Η ιστοσελίδα, στην αρχική της σελίδα θα περιέχει στοιχεία και σημεία επίσκεψης της περιοχής αλλά και ενημέρωση για την προσπάθεια που κάνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με την δομή του «WE CARE ABOUT YOU SOUTH AEGEAN ISLANDS» σε τουλάχιστον 4 γλώσσες.
Στην ιστοσελίδα θα μπορεί κάποιος, επώνυμα και με στοιχεία, να καταγγείλει την αρνητική εμπειρία του σε ειδικά διαμορφωμένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο θα περιέχει τα στοιχεία της επιχείρησης – θύτης, αλλά και να την βρει σε ειδικά διαμορφωμένο χάρτη.
Το ερωτηματολόγιο θα περιλαμβάνει μια προεπιλογή από παραβάσεις ώστε να μπορέσει να κατηγοριοποιηθεί η αίτηση, την δυνατότητα να γράψει ή να ηχογραφήσει την εμπειρία του, καθώς και την δυνατότητα να ανεβάσει αρχεία όπως φωτογραφικό υλικό, αποδείξεις ή ηχογραφήσεις του συμβάντος.
Η ίδια πλατφόρμα καταγγελίας θα υπάρχει σε 2 ειδικά διαμορφωμένα σημεία στις περιοχές με το μεγαλύτερο πρόβλημα, το κέντρο της Ρόδου και στην Λίνδο, όπου θα μπορεί κάποιος να καταγγείλει αυτοπροσώπως σε ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό την εμπειρία του, το οποίο θα τον βοηθήσει να καταχωρήσει την καταγγελία του, αλλά και να τον εφησυχάσει.
Οι καταγγελίες αυτές θα μπαίνουν στη βάση δεδομένων, που θα δημιουργηθεί, όπου θα μπορεί κάποιος να βρίσκει τις καταγγελίες ανά επιχείρηση, ανά περιοχή, ανά είδος καταγγελίας και ημερομηνία.
Αυτομάτως, με την εισαγωγή της καταγγελίας, θα κινούνται οι διαδικασίες για την πιθανή επίλυσή της. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί μια ομάδα εκπαιδευμένων επιστημόνων, οι οποίοι θα επεξεργάζεται τις καταγγελίες και θα τις προωθούν στα αρμόδια όργανα για την επίλυσή τους.
Ταυτόχρονα, θα αποστέλλεται ένα e-mail προς το θύμα ενημερώνοντάς τον για την υπόθεσή του, ευχαριστώντας τον για το ενδιαφέρον που δείχνει ώστε να κάνει την περιοχή μας ασφαλέστερη, αλλά και καθησυχάζοντάς τον ότι το ζήτημά του θα επιλυθεί.
Η βάση δεδομένων θα δίνει στοιχεία για τα είδη των παραπόνων, για το σημείο της διαδικασίας στην οποία βρίσκεται η καταγγελία, ποιος έχει αναλάβει την υπόθεση, και θα παρέχει υπενθύμιση για την συνεχή ενημέρωση του θύματος, καθώς ο σκοπός του εγχειρήματος είναι η ικανοποίησή του για την λύση της καταγγελίας του.
Στις δυνατότητες της ιστοσελίδας και της βάσης δεδομένων θα είναι και η επιλογή προσθήκης θετικού σχολίου και κριτικής για τα καταστήματα, ώστε να μπορούν να υπάρχουν και θετικά αρχεία στη βάση, και να μπορούν να επιβραβεύονται οι θετικές προσπάθειες των επαγγελματιών της περιοχής.
Προώθηση «WE CARE ABOUT YOU SOUTH AEGEAN ISLANDS»
Η προώθηση του εγχειρήματος θα πραγματοποιηθεί με τους εξής τρόπους:
Με την υποστήριξη των παροχών κινητής τηλεφωνίας, θα στέλνεται αυτόματο μήνυμα στα κινητά με roaming ώστε να ενημερώνονται για τα σημεία συμβουλών και την ιστοσελίδα «WE CARE ABOUT YOU SOUTH AEGEAN ISLANDS».
Θα δημιουργηθούν φυλλάδια ενημέρωσης των επισκεπτών τα οποία θα μοιραστούν σε όλα τα ξενοδοχεία του νησιού ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να ενημερώνονται για την δυνατότητα καταγγελίας.
Θα υπάρξει προώθηση του site από τις μηχανές αναζήτησης αλλά και από τα site της Περιφέρειας και των Δήμων, αλλά και από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Pinterest, Foursquare, Tripadvisor και άλλα.
Θα υπάρχει συνεργασία με τα μεγάλα πρακτορεία όπως TUI και Thomas Cook για την ειδική ενημέρωση των πελατών τους για την ιστοσελίδα και θα υπάρχει προτροπή για την χρήση της σε κάθε συμβάν.
«Νοιαζόμαστε για τα Νησιά του Νοτίου Αιγαίου» για όσους δεν γνωρίζουν να το αποδώσουν στην Ελληνικήν (εκτός και εάν έχουν κόμπλεξ με την Αγγλικήν).