Ειδήσεις

Τέλη κυκλοφορίας 2017, πολύ κακό για το τίποτα «Διαιωνίζεται ένα άδικο σύστημα φορολόγησης»

Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν*

 

Κάπως έτσι έπραξε το οικονομικό επιτελείο της ελληνικής κυβέρνησης, αναφορικά με το θέμα των τελών κυκλοφορίας του 2017. Αφού μας «ζάλισαν» μήνες τώρα με την επικείμενη αλλαγή των τελών κυκλοφορίας, τελικά αποφάσισαν στο παρά πέντε, να μην κάνουν αλλαγές, διαιωνίζοντας ένα εντελώς άδικο σύστημα φορολόγησης σε βάρος φυσικά του συνόλου των πολιτών και ειδικά αυτών που ανήκουν στην οικονομικά ασθενή τάξη.

Τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, που ευθύς αμέσως καλούνται να πληρώσουν οι «ραγιάδες», με απίστευτες στρεβλώσεις που όση ανοχή κι αν δείξουμε, δεν ταιριάζουν σε ευνομούμενη χώρα.

Αυτοκίνητα δέκα και πλέον ετών, απαξιωμένα λόγω της κρίσης, καλούνται να πληρώσουν τέλη ίσα με το 1/3 έως το 1/5 της αξίας των, ενώ καινούρια αυτοκίνητα αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ, πληρώνουν τα ίδια, ή ακόμα λιγότερα, έως και καθόλου.

Πολίτες που μόλις και μετά βίας συντηρούν το μοναδικό τους αυτοκίνητο, μέσο πρώτης ανάγκης στην εποχή μας, καλούνται να πληρώσουν ένα και πλέον μηνιάτικο σε τέλη κυκλοφορίας, επειδή κάποτε «έκαναν το λάθος» να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο 1.929 και πάνω κυβικών εκατοστών, που σήμερα για να το πουλήσουν, θα πρέπει να πληρώσουν κι από πάνω…

Υπάρχουν βέβαια κάποιοι που υποστηρίζουν ότι, κάθε όχημα πρέπει να πληρώνει τα ίδια για να επωφελείται από τις υπηρεσίες τις πολιτείας, ενώ συμφωνούν απολύτως στο να εξαιρούνται των τελών τα «καθαρά» αυτοκίνητα.

Όμως ποιες υπηρεσίες; Οι δημόσιοι δρόμοι έχουν το μαύρο τους το χάλι, οι αυτοκινητόδρομοι ανήκουν πλέον σε επιχειρηματίες και για να κυκλοφορήσεις πάνω τους πληρώνεις χρυσάφι (π.χ. Δ/ση Κρυονερίου – Διόδια Αφιδνών 3,30 ευρώ για περίπου πέντε χιλιόμετρα), οι θέσεις πάρκινγκ σπανίζουν και η σήμανση χρειάζεται …αστρολόγο για να γίνει κατανοητή.

Σαν να μην φτάνουν όλα τα παραπάνω, όλη αυτή η φημολογία για τη δήθεν αλλαγή των τελών κυκλοφορίας, πάγωσε για πάνω από δυο μήνες την αγορά αυτοκινήτων, εξώθησε στην απελπισία επιχειρηματίες του κλάδου και στέρησε μερικές ακόμη από τις ελάχιστες θέσεις εργασίας που απομένουν σε αυτή τη χώρα.

Με λίγα λόγια η γνωστή «αγελάδα» των εκάστοτε οικονομικών «Φωστήρων» της χώρας μας, καλείται και πάλι να συνεισφέρει υπέρογκα και άδικα μεγέθη στη μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού. Πολίτες που μόλις και μετά βίας επιβιώνουν θα στηθούν και πάλι στις ουρές της εφορίας για να καταθέσουν τις πινακίδες του -πιθανόν- μοναδικού οχήματός τους, στερώντας στις οικογένειές τους ένα μέσο πρώτης ανάγκης, στο κράτος έσοδα, όπως επίσης και στην αλυσίδα συντήρησης, ασφάλισης και ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων.

Ο σοφός λαός μας λέει ότι:«αν δεν ξέρεις τι σου γίνεται, είναι προτιμότερο να μην κάνεις τίποτα από να τα κάνεις όλα λάθος». Όμως,οι άνθρωποι που ορίζουν σήμερα τις τύχες αυτής της χώρας, όχι μόνο δεν ξέρουν, αλλά ακόμα και όταν δεν κάνουν κάτι (όπως στην περίπτωση των τελών κυκλοφορίας του 2017), φροντίζουν με τη στάση τους να δημιουργούν πολλαπλές ζημιογόνες επιπτώσεις τόσο στην οικονομία της χώρας, όσο και στην ψυχολογία των πολιτών, που δικαίως πλέον δεν εμπιστεύονται το κράτος.

Κατά τα λοιπά, θέλουμε να ανήκουμε (με κόπους και απίστευτες θυσίες) στην Ευρώπη, με μεθόδους που μοιάζουν σε αυτές χωρών του …τέταρτου κόσμου, επιδιώκοντας –δήθεν- να λύσουμε το οικονομικό πρόβλημά μας. Με τις υγείες μας…

Νίκος Τσάδαρης-newsbeast.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου