Ειδήσεις

Οι καταναλωτές ψωνίζουν μόνο με τα… μάτια

«Βαρυχειμωνιά» επικρατεί στην αγορά της Ρόδου, μόλις λίγες μέρες πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Η κίνηση είναι κυρίως διερευνητική με τους καταναλωτές να ψωνίζουν μόνο με τα …μάτια.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, κ. Γιάννη Πάππου παρουσιάζεται μείωση 20% στην κατανάλωση τροφίμων (όγκος αποθεμάτων), ενώ η πτώση των τζίρων των επιχειρήσεων που εμπορεύονται είδη ρουχισμού, υποδήματα, καλλυντικά, κοσμήματα, αξεσουάρ κλπ, φθάνει μέχρι και το 50%.
Η αδυναμία κάλυψης των βασικών υποχρεώσεων, το αίσθημα αβεβαιότητας που επικρατεί λόγω της ρευστής κοινωνικοπολιτικής κατάστασης, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν καταφέρνουν να τονώσουν την αγορά. Ακόμη και αν πάρουν το δώρο των Χριστουγέννων οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, εκτιμάται ότι δεν θα κινηθεί η αγορά, καθώς και πάλι οι οφειλές και οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις θα «ροκανίσουν» και αυτό το εισόδημα.
«Οι υποχρεώσεις που έχει ο φορολογούμενος πολίτης, ο οικογενειάρχης είναι τόσες πολλές που σε καμία περίπτωση το δώρο του ιδιωτικού τομέα δεν θα μπορέσει να καλύψει τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στην αγορά. Εκτός όλων των άλλων δεν βοηθά καθόλου η ψυχολογία του καταναλωτή να τονωθεί η κίνηση. Η φημολογία για την αύξηση του ΦΠΑ σε τσιγάρα, καφέ, ποτά, τηλεφωνία, επηρεάζει σημαντικά την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών. Όσοι κάνουν βόλτα στην αγορά, ψωνίζουν βιτρίνα», τονίζει ο κ. Πάππου, ο οποίος επισημαίνει ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας με το μέλλον τους να προδιαγράφεται ζοφερό, εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
Σύμφωνα με τα μητρώα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, το πρώτο εννιάμηνο του 2016 έκλεισαν 250 περίπου επιχειρήσεις στην περιοχή μας, ενώ όπως υπογραμμίζει ο κ. Πάππου, μεγάλος αριθμός βρίσκεται σε καθεστώς «ομηρίας» μη μπορώντας να κλείσουν τα βιβλία τους λόγω αδυναμίας αποπληρωμής δυσβάστακτων οφειλών που έχουν σωρευθεί.
«Υπάρχει μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που αν και φαίνονται σε λειτουργία, στην ουσία είναι ανενεργές. Εάν έκλειναν όλες αυτές οι επιχειρήσεις, τότε ο αριθμός των λουκέτων θα ήταν πραγματικά δραματικός», τονίζει ο κ. Πάππου.
Στο μεταξύ, οι τιμές στην αγορά παραμένουν σταθερές, ενώ υπάρχουν μεγάλες προσφορές σε είδη καθημερινής ανάγκης από τις εταιρείες. Το εορταστικό τραπέζι δεν θα κοστίσει φέτος ακριβότερα στους καταναλωτές, οι οποίοι όμως παραμένουν επιφυλακτικοί.
Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου σε μία προσπάθεια να στηρίξει την τοπική αγορά,  προέβη σε μια δυναμική διαφημιστική καμπάνια που έχει ως στόχο την παρακίνηση προτίμησης των ντόπιων επιχειρήσεων και των τοπικών μας προϊόντων.
«Με μεγάλη προσπάθεια καταφέραμε να κάνουμε αυτή την καμπάνια για την στήριξη των ντόπιων επιχειρήσεων και προϊόντων. Τα οικονομικά του Επιμελητηρίου δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση. Τα έσοδά μας προέρχονται από τις συνδρομές των επιχειρήσεων, οι οποίες μέσα σε όλη αυτή τη δύσκολη συγκυρία, αδυνατούν εν πολλοίς να ανταποκριθούν ακόμη και σ’ αυτή την υποχρέωση. Καταφέραμε με κόπο να εξασφαλίσουμε ένα κονδύλι για να υπενθυμίσουμε στους καταναλωτές πόσο σημαντικό είναι να στηρίζουμε τις ντόπιες επιχειρήσεις και αν μη τι άλλο να αφήσουμε τα χρήματα στον τόπο μας», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο κ. Πάππου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου