Ειδήσεις

Η Ελλάδα χάνει για το 2017 το στοίχημα της κρουαζιέρας

Έντονος παραμένει ο προβληματισμός στους παράγοντες της Κρουαζιέρας για το προσεχές μέλλον καθώς όλα τα μηνύματα είναι αρνητικά.
Αυτό εκφράστηκε και χτες, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας –στην οποία, σημειωτέον, συμμετείχε και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος με τον ειδικό σύμβουλο κ. Γιάννη Μπρα- που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Τουρισμού.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η ΠΝΑ έθεσε μια σειρά από ζητήματα στο τραπέζι όπως η πιο δυναμική συμμετοχή στις εκθέσεις του ΕΟΤ, με ουσιαστική χάραξη πολιτικής για την κρουαζιέρα, ο προγραμματισμός και η ανάδειξη κάθε προορισμού ξεχωριστά, ενώ ο περιφερειάρχης εμφανίσθηκε αποφασισμένος να διεκδικήσει το καλύτερο δυνατό για τα νησιά της περιοχής μας καθώς για το 2017 «όλοι μαζί πρέπει να δούμε τι μπορούμε να περισώσουμε….», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες, εξέφρασε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», γι’ άλλη μια φορά την ανησυχία του –ειδικότερα τώρα που με τα απανωτά τρομοκρατικά χτυπήματα και την πολιτική αστάθεια που κυριαρχεί στην γείτονα Τουρκία, η Ελλάδα είναι η περιοχή που υφίσταται άμεσα τις συνέπειες:
«Μπορεί να λέμε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη αλλά φαίνεται ότι η γραφειοκρατία καθυστερεί τις αποφάσεις. Ενώ τίθενται τα θέματα επί τάπητος, απαιτείται μια σειρά από διαδικασίες οι οποίες θα πρέπει να ακολουθηθούν, ενώ είναι συναρμόδια και άλλα υπουργεία. Δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να βρούμε εύκολα άκρη και να προλάβουμε να κάνουμε κάτι για να σώσουμε τα χαμένα…», όπως είπε.

Ωστόσο ο κ. Κόντες εμφανίσθηκε πολύ απαισιόδοξος για το 2017 καθώς το μεγάλο «στοίχημα» για την Κρουαζιέρα, φαίνεται ότι η Ελλάδα το χάνει: 
«Τα μηνύματα δεν είναι καλά και όσο σημειώνονται τρομοκρατικά χτυπήματα και παραμένει η αστάθεια με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία, η κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο. Η μείωση που περιμένουμε για το 2017 είναι πολύ μεγάλη (αγγίζει το 30%) και πολύ φοβούμαι πως όσες εταιρείες έφυγαν από την Ελλάδα, δεν θα επιστρέψουν εύκολα. Το παιχνίδι το κερδίζει πια η Ασία καθώς όλες οι εταιρείες στρέφονται προς τα εκεί.
Κι ενώ προσπαθούσαμε να γλιτώσουμε τους πελάτες της Schengen ζώνης (Ρώσους, Τούρκους, Κινέζους κ.ά.) ώστε να μας προτιμήσουν, τελικά το χάνουμε κι αυτό το παιχνίδι. Η βίζα αποτελεί ένα επιπλέον μειονέκτημα για την Ελλάδα και στην Κρουζιέρα», όπως τόνισε.
Ο δυνατός «παίκτης» από εδώ και στο εξής στην Κρουαζιέρα είναι λοιπόν η Ασία.
Οι μεγάλες εταιρείες Κρουαζιέρας, έχουν ήδη δρομολογήσει 48 κρουαζιερόπλοια και δέκα επιπλέον μεγάλα πλοία κάθε χρόνο, επιλέγοντας τα λιμάνια της Κίνας, ενώ ακολουθεί το Βιετνάμ και η Ινδονησία.
Τα νησιά εκ των πραγμάτων χάνουν μεγάλο μέρος από την πελατεία που επιλέγει την Τουρκία, όπως η Ρόδος, η Χίος, η Μυτιλήνη κ.α.
«Ενδεχομένως το 2018 να αλλάξουν τα δεδομένα. Δυστυχώς όμως προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοια προοπτική…» λέει ο κ. Κόντες.

Η κίνηση στην Ρόδο
Φυσικά, να σημειώσουμε ότι η κίνηση των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ρόδου είναι σχεδόν…. ανύπαρκτη τους χειμερινούς μήνες.
Στις 15 Ιανουαρίου, στις 17 Φεβρουαρίου και στις 22 Μαρτίου 2017 αναμένεται να καταπλεύσει το κρουαζιερόπλοιο ‘Magnifica’ της εταιρείας MSC με 3000 επιβάτες και 1200 άτομα πλήρωμα (προερχόμενο από την Λεμεσό με προορισμό το Ηράκλειο).
Τον Φεβρουάριο αναμένεται και το ‘Viking Star’ με 1000 επιβάτες και 400 άτομα πλήρωμα ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η κίνηση θα ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2017 με μικρή αύξηση.
Πάντως για το 2016, η Κρουαζιέρα έκλεισε με μείωση 8% σε σχέση με πέρσι (299 κρουαζιερόπλοια και 315.000 επιβάτες) ενώ το 2017 ενδέχεται να μην σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου