Στα άκρως θετικά αποτελέσματα από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του τριετούς στρατηγικού πλάνου για τον τουρισμό, αναφέρθηκε, σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου. Η αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Διεύθυνση Τουρισμού, αξιοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ κατάφερε να προβάλει τους προορισμούς του Νοτίου Αιγαίου σε ένα κοινό εκατομμυρίων ανά τον κόσμο.
Αναλυτικότερα η κ. Παπαβασιλείου δήλωσε: «Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με στόχο τη δημιουργία ενιαίας ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας και την ενίσχυση της θέσης της στην διεθνή τουριστική βιομηχανία, ανέπτυξε σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και τη Marketing Greece ένα τριετές Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης Τουρισμού, το οποίο ξεκίνησε να εφαρμόζεται από τον Μάρτιο του 2016.Για πρώτη φορά δομήσαμε μια ενιαία επικοινωνιακή ομπρέλα για το σύνολο των νησιών, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε καθένα από αυτά να δομήσει το δικό του ιδιαίτερο και προσαρμοσμένο στα μοναδικά χαρακτηριστικά του πλαίσιο δράσης.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν η πρώτη ελληνική Περιφέρεια που πέρασε στην ψηφιακή εποχή εναρμονιζόμενη με τις σύγχρονες τάσεις του μάρκετινγκ. Μεταφέραμε μεγάλο βάρος στη διαδικτυακή μας παρουσία αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση σε ποιοτικά δημοσιογραφικά ταξίδια και ταξίδια μπλόγκερς με μεγάλη επιρροή, τα οποία είχαν σαν αποτέλεσμα πλήθος δημοσιευμάτων και αναφορών για τα νησιά μας , σε ιδιαίτερα δημοφιλή έντυπα , blogs και websites. Για την καμπάνια μας αποσπάσαμε το χρυσό βραβείο στην κατηγορία τουρισμός στα Best City Awards 2016. Είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του στρατηγικού μας πλάνου για τον τουρισμό, τα οποία είναι πραγματικά εντυπωσιακά.
Καταφέραμε εν ολίγοις να δημιουργήσουμε το «ψηφιακό άλμπουμ» του Νοτίου Αιγαίου, το οποίο είχε απήχηση σε ένα κοινό εκατομμυρίων ανά τον κόσμο!».
Σύμφωνα με τις δηλώσεις της κ. Παπαβασιλείου, το 2016 αποτέλεσε έτος σχεδιασμού και υλοποίησης των πρώτων ενεργειών προώθησης του τουριστικού προϊόντος, που περιλαμβάνουν:
• Τον στρατηγικό σχεδιασμό Μάρκετινγκ και την ισχυρή ανταγωνιστική τοποθέτηση του Νοτίου Αιγαίου και των προορισμών του
• Τη διαμόρφωση δημιουργικής «ομπρέλας» επικοινωνίας “AegeanIslands. Like No Other” η οποία περιλαμβάνει
• Την ανάπτυξη περισσότερων από 50 ιστοριών προορισμών και εμπειριών σε ελληνικά και αγγλικά
• Το σχεδιασμό περισσότερων από 160 δημιουργικών εφαρμογών
• Online διαδραστική πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου και επικοινωνίας, παρέχοντας πλήρη πρόσβαση σε επικοινωνιακό υλικό και περιεχόμενο, στους τοπικούς φορείς
• Την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οικοσυστήματος, που περιλαμβάνει:
• Tumblr Campaign Page και
• Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, facebook, twitter, instagram
• Την υλοποίηση ενεργειών προώθησης μέσα από το Discovergreece.com, την ψηφιακή πλατφόρμα της Marketing Greece,
• Την υλοποίηση πλάνου δημοσιογραφικών και blogger αποστολών.
Οι ενέργειες αυτές σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με συνέπεια και επαγγελματισμό με εξαιρετικά αποτελέσματα, που επιβεβαιώθηκαν και από τις αυξημένες αφίξεις της φετινής χρονιάς.
Αναλυτικότερα τα αποτελέσματα της καμπάνιας του ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 2016, έχουν ως εξής:
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ/ ΚΑΜΠΑΝΙΑ “LIKE NO OTHER”
Δημιουργήθηκε ένα «ψηφιακό άλμπουμ» για το Νότιο Αιγαίο, το οποίο είχε απήχηση σε ένα κοινό εκατομμυρίων ανά τον κόσμο!
Η καμπάνια LIKE NO OTHER απαριθμεί 45.000 μέλη! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη online κοινότητα υποστηρικτών του ελληνικού περιφερειακού τουριστικού ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ. Παράλληλα, το #aegeanlikenoother έφθασε τα 5.000.000 impressions!
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΠΟ ΤΟDISCOVERGREECE.COM
1.000.000 θεάσεις (pageviews) στις σελίδες των προορισμών του Νοτίου Αιγαίου
20.000.000 απήχηση (reach) στα social media του Discovergreece.com
1.300.000 διάδραση (engagement) με το κοινό στα social media τουDiscovergreece.com
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΚΑΙ BLOGGER ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗ MARKETING GREECE
• 28 επισκέψεις Μέσων
• 7 ειδικές ενέργειες media relations, που το αποτέλεσμα ισοδυναμεί με επίσκεψη
• 1 ειδικό project φωτογράφισης
• 1 ειδικό project επίσκεψης διασημοτήτων
• 1 ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη σε μέσο του εξωτερικού
• σε 25 νησιά του Νοτίου Αιγαίου με αποτέλεσμα :
o 377 έντυπα και online άρθρα με συνολική κυκλοφορία 8.411.834
o Ισοδύναμη διαφημιστική αξία (AEV) της δημοσιότητας εκτιμάται σε : 3.869.180€.
BLOGTROTTERS 2016
• 19 επισκέψεις bloggers (ψηφιακοί διαμορφωτές γνώμης)
• 2.077 posts στα Μέσα Κοινωνικής τους Δικτύωσης
• 34 Blogposts
• 106.404.268 Social Media Impressions
• 12 video blogs που είχαν ως αποτέλεσμα 634,004 θεάσεις.
ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΟ 2017
Η βασική στόχευση της Διεύθυνσης Τουρισμού για το 2017 αναλύεται στο τρίπτυχο της προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στο άνοιγμα των νέων αγορών. Οι στοχευμένες ενέργειες προβολής των προορισμών της ΠΝΑΙ μέσα από ποιοτικά έντυπα και site που απευθύνονται σε ένα κοινό απαιτήσεων, συνάδει με τη στόχευση της προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού. Παράλληλα, με τη διοργάνωση κατά τη χαμηλή τουριστική περίοδο μεγάλων αθλητικών event στη Ρόδο, όπως είναι ο Διεθνής Μαραθώνιος, τα πρωταθλήματα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ποδηλασίας, το παγκόσμιο πρωτάθλημα beach taekwondo, που για πρώτη φορά θα διεξαχθεί στο νησί ή ο αγώνας τριάθλουOcean Lava (διοργανώσεις τις οποίες στηρίζει η ΠΝΑΙ), ο προορισμός αναπτύσσει τον αθλητικό τουρισμό, ενώ γίνονται προσπάθειες για τη διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων. Όλα αυτά τα μεγάλα γεγονότα, όπως εξήγησε η κ. Παπαβασιλείου, βοηθούν προφανώς στην επέκταση της διάρκειας της σεζόν, στην ενίσχυση της φήμης του προορισμού και στην απήχησή του σε κοινό με ειδικά ενδιαφέροντα, που αναζητά εναλλακτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη γίνονται προσπάθειες ώστε να επεκταθούν μεγάλες αθλητικές και πολιτιστικές δράσεις και στα άλλα νησιά.
Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των νέων αγορών έχει ήδη έχει οριστικοποιηθεί η απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με την Ιορδανία, ενώ το επόμενο στοίχημα είναι η προσέλκυση τουριστών από την πολλά υποσχόμενη αγορά του Ιράν.
«Μετά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του 2016, πιστεύω ότι το 2017 και το 2018 θα καταφέρουμε πολλά περισσότερα για την τουριστική προβολή του κάθε νησιού ξεχωριστά στις διεθνείς αγορές», τόνισε η κ. Παπαβασιλείου.
Τέλος, η αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι στη συνέχιση της συνεργασίας της ΠΝΑΙ με τον ΣΕΤΕ και τη Marketig Greece στο πλαίσιο της εφαρμογής του Τριετούς Στρατηγικού Σχεδιασμού για την τουριστική προβολή, προστίθενται πέρα από τις περσινές δράσεις και η εικαστική και δομική αναβάθμιση του τουριστικού portal της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η διαχείριση και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας της ΠΝΑΙ, η κινηματογράφηση και παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για διάφορα νησιά της περιοχής.
ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Σε 12 τουριστικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό πρόκειται να πάρει μέρος η Διεύθυνση Τουρισμού της ΠΝΑΙ σύμφωνα με δηλώσεις της αντιπεριφερειάρχη κας. Μαριέτας Παπαβασιλείου. Επίσης, θα πάρει μέρος σε τρία workshops σε χώρες της Μ. Ανατολής και των ΗΑΕ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για το άνοιγμα των νέων αγορών.
Ο προγραμματισμός της Διεύθυνσης Τουρισμού της ΠΝΑΙ για τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις έχει ως εξής:
ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΙΤΒ Βερολίνο, 8-12/3/2017
ΡΩΣΙΑ MITT Μόσχα, 14-16/3/2017
ΓΑΛΛΙΑ Salon de Mondial – Παρίσι, 16-19/03/2017
ΣΟΥΗΔΙΑ Mediterranean Panorama – Στοκχόλμη,
18-19/03/2017
ΙΤΑΛΙΑ BIT – Μιλάνο, 02-04/04/2017
Η.Π.Α. PANORAMA GREECE_ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
11-13/05/2017
ΓΕΡΜΑΝΙΑ Tour Natur – Ντίσελντορφ, 01-03/09/2017
ΑΓΓΛΙΑ WTM – Λονδίνο, 06-08/11/2017
ΕΛΛΑΔΑ Philoxenia – Θεσσαλονίκη, 23-26/11/2017
ΠΟΛΩΝΙΑ Grecka Panorama – Βαρσοβία 02-03/12/2017
ΕΛΛΑΔΑ Greek Tourism Expo – Αθήνα
ΕΛΛΑΔΑ Athens Marathon Expo – Αθήνα
WORKSHOPS
Greek Tourism Workshop in Jeddah
Greek Tourism Workshop in Abu Dhabi
Greek Tourism Workshop in Lebanon