Ειδήσεις

Μεγάλη έρευνα φέτος για να διαπιστωθεί ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών στη Ρόδο

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι τουρίστες από την επίσκεψή τους στη Ρόδο, τι  τους άρεσε, ποιες οι ελλείψεις που εντόπισαν, τι αγόρασαν, τι έφαγαν, τι τους ενόχλησε περισσότερο; Τα ερωτήματα αυτά και μια σειρά άλλων, θα συμπεριληφθούν στην έρευνα που θα διενεργηθεί τη φετινή σεζόν στο νησί και θα τελεί υπό την αιγίδα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου. «Η απόφαση έχει ληφθεί» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο γενικός γραμματέας της διοίκησης του ΕΒΕΔ και εκείνο που απομένει είναι να συντονιστούν οι φορείς που θα κληθούν να υποστηρίξουν το έργο αυτό.
Τέτοιου είδους έρευνες διενεργούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε όλους τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, οι επιτελείς των οποίων εντοπίζουν τα προβλήματα της καθημερινότητας και αναπροσαρμόζουν τις πολιτικές τους. «Είναι ένα έργο που πρέπει να γίνει» τόνισε ο κ. Νίκος Παπασταματίου, εξηγώντας ταυτόχρονα ότι «μόνο με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε και την τοπική αγορά».
Τα οφέλη από την έρευνα θα είναι τεράστια. Ολοι οι επαγγελματικοί φορείς θα μπορέσουν να προσδιορίσουν τη θέση στην οποία βρίσκονται. Πρώτη από όλους θα κερδίσει η δημοτική αρχή καθώς έτσι θα έχει στα χέρια της ένα εργαλείο πίεσης, καθώς θα φαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη γρήγορων αποφάσεων για τα θέματα κυκλοφορίας των οχημάτων, βελτίωσης των αστικών συγκοινωνιών, ελέγχου των κοινόχρηστων χώρων. Από την πλευρά τους οι έμποροι θα καταλάβουν τους λόγους για τους οποίους η τουριστική αγορά δεν δουλεύει, ενώ την ίδια στιγμή το νησί είναι γεμάτο επισκέπτες. Απαντήσεις πολύτιμες θα δοθούν για τους εστιάτορες, για τους ταξιτζήδες, για τους τουριστικούς πράκτορες και γενικά για όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι ένα πολυεργαλείο στα χέρια εκείνων που θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν.
Διαδικαστικά, το θέμα διενέργειας της έρευνας θα πρέπει να εγκριθεί και επισήμως από την ολομέλεια της διοίκησης του ΕΒΕΔ. Ταυτόχρονα, θα διερευνηθούν ποιοι είναι οι φορείς εκείνοι που θα μπορούσαν να βάλουν «πλάτη» ώστε το έργο αυτό να γίνει με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. «Δυστυχώς δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια για να χρηματοδοτήσουμε ολόκληρη την έρευνα, γι’ αυτό πρέπει να δούμε πώς μπορούν τρίτα όργανα, για παράδειγμα οι τοπικές σχολές τουρισμού, να βοηθήσουν στο σκέλος της συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων».
Στη Ρόδο ανάλογες έρευνες είχαν διενεργηθεί πριν από περίπου 10 χρόνια από την τότε Επιστημονική Ομάδα τουρισμού της Δωδεκανησιακής Εταιρείας Ανάπτυξης και Προόδου (ΔΕΤΑΠ), που με τη σειρά της αποτελούσε παρακλάδι του ΕΒΕΔ. Οι ερευνητές, με τα ερωτηματολόγια στα χέρια, είχαν σταθεί σε αεροδρόμιο και λιμάνι, καλώντας τους τουρίστες να απαντήσουν σε σειρά ερωτήσεων. Τα συμπεράσματα από τις τότε μελέτες τουρισμού ήταν πραγματικά σπουδαία και αρκετά από αυτά είναι χρήσιμα ακόμα και σήμερα. Από τότε, με μόνη εξαίρεση μια έρευνα που έγινε από ιδιωτική εταιρεία πριν από τρία χρόνια (Double dot consulting),  δεν έχει διενεργηθεί αντίστοιχη μελέτη στο νησί.
Στον αντίποδα, σε άλλες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας διενεργούνται τακτικά έρευνες για τον τουρισμό. Μάλιστα, η τελευταία μελέτη που είχε γίνει στην Κρήτη αποκάλυψε (μεταξύ των άλλων) μια μεγάλη διαφοροποίηση στις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών. Ταυτόχρονα, οι Κρητικοί μελετητές φρόντισαν τα αρνητικά συμπεράσματα να τα κρατήσουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας έτσι ώστε να βελτιώσουν τη θέση τους, χωρίς όμως να αλλοιώσουν την καλή εικόνα του τουριστικού τους προορισμού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου