Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία από το περιφερειακό συμβούλιο, που συνεδρίασε χθες στη Σύρο, οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2017. Μετά από μία επιτυχημένη χρονιά, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Διεύθυνση Τουρισμού συνεχίζουν το αποτελεσματικό μοντέλο, προσβλέποντας με στοχευμένες δράσεις σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Την εισήγηση του θέματος έκανε η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης κ. Μαριέττα Παπαβασιλείου, η οποία ανέφερε ότι οι δράσεις του 2017 εστιάζουν στο τριετές πρόγραμμα τουριστικής προβολής, που εκπονήθηκε και εφαρμόζεται σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece από το 2016. Μεταξύ άλλων, η στόχευση περιλαμβάνει τη συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις, την διαδικτυακή προβολή και τη φιλοξενία δημοσιογράφων και μπλόγκερς με μεγάλη επιρροή στις διεθνείς αγορές.
Τις αντιρρήσεις της σχετικά με τον σχεδιασμό εξέφρασε η κ. Λίτσα Φτακλάκη, μέλος της μείζονος μειοψηφίας και πρώην αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού. Η κ. Φτακλάκη εμφανίστηκε αντίθετη με τη συμμετοχή της Περιφέρειας σε «πολυδάπανες εκθέσεις», όπως χαρακτηριστικά είπε. Παράλληλα, εξέφρασε τη δυσαρέσκεια της για την «υποβάθμιση» της επιτροπής τουρισμού και του παρατηρητηρίου τιμών τουρισμού.
Στην τοποθέτηση της κ. Φτακλάκη, η κ. Παπαβασιλείου απάντησε ότι η ΠΝΑΙ δίνει πλέον τη δυνατότητα σε κάθε ένα από τα νησιά να προβληθούν ξεχωριστά στις τουριστικές εκθέσεις, κάτι που δεν γινόταν παλαιότερα. Όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης, όταν ανέλαβε καθήκοντα η νέα περιφερειακή αρχή το 2014, διαπιστώθηκε ότι η παρουσία 20 και πλέον νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση του Λονδίνου (WTM) γινόταν μέσα από δύο σταντ στο περίπτερο του ΕΟΤ, όπως είχε προγραμματιστεί από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή!
«Εάν συνεχίζαμε όπως παλιά, συμμετέχοντας στις τουριστικές εκθέσεις μέσω του ΕΟΤ, τα 40 νησιά μας θα προβάλλονταν από δύο-τρία σταντ τα οποία δεν θα ξεπερνούσαν συνολικά το ενάμιση μέτρο. Μέσα σε αυτά τα νησιά θα ήταν και η Ρόδος, η οποία λόγω των γνωστών θεμάτων που προέκυψαν με τον ΠΡΟΤΟΥΡ δεν θα μπορούσε να έχει αυτόνομη παρουσία. Η Περιφέρεια κάλυψε αυτή την ανάγκη για την αυτόνομη και ξεχωριστή παρουσία της Ρόδου αλλά και κάθε άλλου μεγαλύτερου ή μικρότερου νησιού», ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Παπαβασιλείου.
Σημειώνεται ότι το 2015 όσο και το 2016 τα νησιά της ΠΝΑΙ είχαν μία δυναμική παρουσία στην WTM, μία από τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις, μέσα από το αυτόνομο περίπτερο της Περιφέρειας. Το 2015 παρουσιάστηκε στο Λονδίνο η νέα τουριστική εμπορική ταυτότητα Aegean Islands-Cyclades.Dodecanese και επισημοποιήθηκε η συνεργασία της ΠΝΑΙ με το CNN. Σημειώνεται επίσης ότι το περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην WTM 2016 ήταν ανάμεσα στα 10 υποψήφια για βράβευση, γεγονός που σημαίνει ότι άφησε ένα ισχυρό στίγμα!
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιμέρους επισημάνσεις της κ. Φτακλάκη η κ. Παπαβασιλείου απάντησε ότι για πρώτη φορά υπάρχουν απτά αποτελέσματα από την εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής που ακολουθεί η ΠΝΑΙ. Ο σχεδιασμός έχει τριετή ορίζοντα και θα συνεχιστεί με ακόμη μεγαλύτερη στόχευση μετά την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του. Η επιμονή σε προηγούμενα μοντέλα θα ήταν απλά ένα πισωγύρισμα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελούσε τα νησιά τα οποία για πρώτη φορά στα χρονικά έχουν ίσες ευκαιρίες προβολής! Όπως εξήγησε η αντιπεριφερειάρχης, όλες αυτές οι δράσεις βοηθούν και ενισχύουν τις προσπάθειες που καταβάλλονται για το άνοιγμα νέων τουριστικών αγορών, εγχείρημα πάνω στο οποίο αναμένονται θετικά αποτελέσματα ήδη από το 2017.
Σύμφωνα πάντα με την κ. Παπαβασιλείου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν η πρώτη ελληνική Περιφέρεια που πέρασε στην ψηφιακή εποχή εναρμονιζόμενη με τις σύγχρονες τάσεις του μάρκετινγκ. Μετέφερε μεγάλο βάρος στη διαδικτυακή παρουσία αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση σε ποιοτικά δημοσιογραφικά ταξίδια και ταξίδια μπλόγκερς με μεγάλη επιρροή, τα οποία είχαν σαν αποτέλεσμα πλήθος δημοσιευμάτων και αναφορών για τα νησιά μας σε ιδιαίτερα δημοφιλή έντυπα , blogs και websites. Η καμπάνια LIKE NO OTHER απαριθμεί 45.000 μέλη! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη online κοινότητα υποστηρικτών του ελληνικού περιφερειακού τουριστικού προϊόντος. Παράλληλα, το #aegeanlikenoother έφθασε τα 5.000.000 impressions!
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την καμπάνια της η Περιφέρεια απέσπασε το χρυσό βραβείο στην κατηγορία τουρισμός στα Best City Awards 2016.
Ο ίδιος ο περιφερειάρχης, κ. Γιώργος Χατζημάρκος αναφέρθηκε στα εξαιρετικά αποτελέσματα που είχαν οι δράσεις τουριστικής προβολής της ΠΝΑΙ, επισημαίνοντας ότι αυτή η προβολή συνέβαλε και στην κατάκτηση του τίτλου της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το 2019. Βέβαια και πάλι η κ. Φτακλάκη προσπάθησε να υποβαθμίσει το θέμα, δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται για τίτλο αλλά απλά για μία διαγωνιστική διαδικασία. Μέλη της πλειοψηφίας ανέφεραν στις τοποθετήσεις τους ότι ο τίτλος αποτελεί υπεραξία, την οποία θα εκμεταλλευτεί η περιφερειακή αρχή στο έπακρο! Επεσήμαναν δε ότι η υποψηφιότητα της ΠΝΑΙ «χτίστηκε» ύστερα από διαβούλευση με 120 περίπου φορείς, ομάδες και συλλόγους των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.
Επιγραμματικά το σχέδιο τουριστικής προβολής της ΠΝΑΙ για το 2017 περιλαμβάνει:
1 Μελέτη σχεδιασμού κι ανάπτυξης στρατηγικής επικοινωνίας & δημιουργικού οδηγού προβολής του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
2 Υπηρεσίες δημιουργικής εκτέλεσης και προσαρμογές για τις ανάγκες διαφήμισης και προβολής των προορισμών και θεματικών προϊόντων της Περιφέρειας
3 Παραγωγή Videos για τις ανάγκες προβολής της τουριστικής περιόδου 2017 από υπάρχουσες τράπεζες και πηγές πλάνων με εικαστική επιμέλεια
4 Σχεδιασμό & Ανάπτυξη διαδραστικής web based εφαρμογής
5 Εικαστική & Δομική Αναβάθμιση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας http://aegeanislands.gr/
6 Διαχείριση και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
7 Κινηματογράφηση και παραγωγή οπτικο-ακουστικού υλικού (ταινίες) το καλοκαίρι του 2017
8 Διαχείριση περιεχομένου και προώθηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
9 Πρόγραμμα Διαφημιστικής Προβολής Διαδικτυακών Μέσων Εξωτερικού
9.α Πρόγραμμα Διαφημιστικής Προβολής σε ψηφιακά Μέσα του εξωτερικού και σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
9.β Πρόγραμμα Διαφημιστικής Προβολής με αξιοποίηση Native ads και διαφήμισης περιεχομένου σε Διαδικτυακά Μέσα Εξωτερικού
10 Ειδικό Πρόγραμμα Προβολής στο Discovergreece.com
11 Εκπόνηση Μελετών τουριστικής κίνησης & προφίλ τουριστών
12 Ενέργειες Προώθησης B2B
13 Εκπόνηση μελέτης ανάλυσης της ψηφιακής φήμης
14 Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις , Road Shows και Workshops
15 Φιλοξενίες
16 Διαφημιστικές καταχωρήσεις
17 Συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες και tour operators
18 Προωθητικό υλικό / αναμνηστικά δώρα
19 Συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις, αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις
Ο έπαρχος Πάρου Κ. Μπιζάς νέος πρόεδρος του περιφ. συμβουλίου
Ο έπαρχος Πάρου κ. Κώστας Μπιζάς, εξελέγη χθες, προς επιβεβαίωση της «δημοκρατικής» νέος πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου.
Σε σύνολο 45 ψηφισάντων ο κ. Μπιζάς συγκέντρωσε 41 ψήφους.
Το περιφερειακό συμβούλιο, εξέλεξε τον νέο πρόεδρο, μετά από την παραίτηση του κ. Θωμά Σωτρίλλη.
Ο κ. Μπιζάς ήταν επιλογή του ίδιου του περιφερειάρχη, κ. Γεωργίου Χατζημάρκου, επιλογή η οποία στηρίχθηκε και από την μειοψηφία.
Για την συνεργασία και την προσφορά του στο σώμα, ευχαρίστησε τον κ. Σωτρίλλη ο περιφερειάρχης, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι την ίδια πορεία θα διαγράψει και ο νέος πρόεδρος.
Ο κ. Κώστας Ν. Μπιζάς είναι μαθηματικός, απόφοιτος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάσκει μαθηματικά στο φροντιστήριο που διατηρεί στον περιφερειακό της Παροικιάς Πάρου από το 2000. Είναι ιδιοκτήτης συγκροτήματος ενοικιαζομένων δωματίων στον Αγιο Σπυρίδωνα Παροικιάς.
Μετά την εκλογή του ο κ. Μπιζάς προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
“Η εκλογή μου στην θέση του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για μένα προσωπικά και για το νησί μου, την Πάρο και ταυτοχρόνως, την ύψιστη ευθύνη που αναλαμβάνω στην αυτοδιοικητική μου διαδρομή.
Με αίσθημα καθήκοντος προάσπισης του θεσμού που καλούμαι να υπηρετήσω, με ευθυκρισία και αντικειμενικότητα, θα προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις να διεκπεραιώσω τα ζητήματα του Προεδρείου και να διασφαλίσω την εύρυθμη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας του οργάνου.
Θέλω να ευχαριστήσω τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο και τους συναδέλφους μου περιφερειακούς συμβούλους για την πρόταση στο πρόσωπο μου και για την ευρεία εμπιστοσύνη που με περιέβαλαν.
Ο στόχος όλων μας είναι κοινός. Εκπροσωπούμε τον λαό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και καλούμαστε να αναδείξουμε εκείνα που μας ενώνουν για το καλό του τόπου μας. Καλούμαστε να αποδείξουμε στην πράξη την υιοθέτηση της ενιαίας περιφερειακής συνείδησης, από την Κέα έως το Καστελλόριζο”.