Λείπουν από τα σχολεία, διότι απασχολούνται σε βουλευτικά γραφεία, και επειδή οι βουλευτές τους απασχολούν πέραν του «κανονικού» ωραρίου εργασίας, θα πρέπει να πληρωθούν «υπερωρίες» με διαδικασία «όλως εξαιρετική», και «κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων».
Αυτή η αξιοπρόσεκτη «τακτοποίηση», η οποία προφανώς αφορά εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε βουλευτικά γραφεία, επιχειρείται μέσω τροπολογίας να περάσει και να ψηφιστεί από τη Βουλή αύριο Πέμπτη, με το «επείγον» νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που φέρει τον τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις». Με την τροπολογία, που κατέθεσε η βουλευτής της κυβερνώσας πλειοψηφίας Αικατερίνη Ιγγλέζη, προτείνεται και η ρύθμιση οικονομικών ζητημάτων για άλλες κατηγορίες δασκάλων-εκπαιδευτικών και για άλλα θέματα.
Ειδικότερα, η ίδια η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «Με την παρούσα ρύθμιση επιδιώκεται να πληρωθούν δαπάνες χιλιομετρικής αποζημίωσης, ημερήσιας κίνησης εκπαιδευτικών, μελών ΠΥΣΠΕ, Δ/ντή εκπαίδευσης, υπαλλήλων για την παροχή εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου, υπερωριακής απασχόλησης εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων και αποσπασμένων σε βουλευτικά γραφεία, που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2014 καθώς και του 2015, για τις οποίες δεν τηρήθηκαν οι περί ανάληψης υποχρέωσης κείμενες διατάξεις (στο πρόγραμμα διαύγεια δεν υπάρχει αναρτημένη η ημερομηνία υπογραφής από την ΥΔΕ), είτε οι πράξεις ανάκλησης ανάληψης φέρουν ημερομηνία εγγράφου εντός του 2015 αλλά έχουν αναρτηθεί εμπρόθεσμα στο πρόγραμμα διαύγεια». Στο πλαίσιο αυτό είναι που ειδικότερα ζητεί να εξοφληθεί η «υπερωριακή απασχόληση εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία και των αποσπασμένων σε βουλευτικά γραφεία», σημειώνοντας μάλιστα ότι «δύναται να πληρωθούν όλως εξαιρετικά, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού της οικείας Διεύθυνσης του τρέχοντος οικονομικού έτους κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων».
Αναπάντητες – ερωτήσεις
Το ζήτημα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε βουλευτικά γραφεία, πάντως, έχει βρεθεί στο επίκεντρο κοινοβουλευτικού ελέγχου και συζητήσεων πολλές φορές ανεπισήμως και αρκετές –με πρωτοβουλία του Ποταμιού- επισήμως.
«Όχι μία, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές το Ποτάμι ζήτησε από τον (Σ.σ. τότε) Υπουργό Παιδείας, κ. Φίλη, να απαντήσει και να δημοσιοποιήσει, πόσοι εκπαιδευτικοί είναι αποσπασμένοι στα κόμματα και στους βουλευτές τους, όπως εγκαίρως έπραξε το ίδιο, απαντώντας σε σχετική επιστολή του Υπουργείου Παιδείας τον περασμένο Ιούλιο. Ωστόσο, μέχρι στιγμής σιγή ιχθύος” σημείωνε ήδη από το Σεπτέμβριο του 2016 ο κ. Γ.Μαυρωτάς. Και συνέχιζε: «Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός, ότι τα κυβερνώντα κόμματα ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ από ό,τι φαίνεται, δεν έχουν ανταποκριθεί όπως όφειλαν, δίνοντας πρώτα το καλό παράδειγμα. Έτσι, μέχρι τη διορία που είχε δοθεί από τον κ. Υπουργό δεν είχαν απαντήσει πόσους εκπαιδευτικούς έχουν αποσπάσει. Γιατί άραγε”;
Σημειώνεται ότι σε σχετικό έγγραφο αίτημα του Ποταμιού (αριθμός πρωτοκόλλου 31, από τις 29 Ιουλίου 2016) προς το Υπουργείο Παιδείας με στόχο να κοινοποιηθούν τα στοιχεία για όλα τα κόμματα, “προκειμένου οι πολίτες να ενημερωθούν για τον αριθμό των εκπαιδευτικών όπως αυτοί κατανέμονται σε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές τους”, απάντηση δεν φαίνεται να υπήρξε. Το Ποτάμι, πάντως, δηλώνει πως έχει αποσπάσει στο κόμμα ΄’εναν εκπαιδευτικό και στους βουλευτές πέντε. Μένει να αποδειχθεί, βεβαίως, εάν μετά την ανεξαρτητοποίηση ορισμένων, μειώθηκε και αυτός ο αριθμός.
Καθημερινή