“Στόχος μας η δημιουργία ίσων όρων πρόσβασης στη μόρφωση για όλους”
Κανένα παιδί με ειδικές ανάγκες δεν θα μείνει εκτός Σχολείου, οπουδήποτε και αν είναι το σπίτι του, από την πιο ορεινή περιοχή μέχρι το πιο μικρό νησί. Αυτή η παιδαγωγικά κρίσιμη και κοινωνικά θετική εξέλιξη είναι το αποτέλεσμα της παρέμβασης του βουλευτή Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκη στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, χθες 9.2.17 στη Βουλή.
Στην τοποθέτησή του, ο Δ. Γάκης, επεσήμανε ότι «το γεωστρατηγικό πλεονέκτημα της Δωδεκανήσου βρίσκεται στην πολιτιστική μας παράδοση, στην αναπτυξιακή προοπτική της κοινωνίας, της εκπαίδευσης, στην κατάκτηση της καινοτόμου γνώσης».
Πιο συγκεκριμένα, ο Δ. Γάκης χαιρέτησε την πολιτική βούληση του Υπουργείου Παιδείας για την ανάληψη πρωτοβουλίας που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση της ΑΣΤΕΡ και της ΑΣΤΕΚ, σχολές που είναι αναγκαίες για την τουριστική ανάπτυξη και οι οποίες είχαν υποβαθμιστεί από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων. Δεν δικαιούνται να μας κουνούν το δάκτυλο, αυτοί που οδήγησαν τις Σχολές στη σημερινή υποβάθμιση.
Στη συνέχεια, μιλώντας για τα θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης υπενθύμισε τη δέσμευση του Υφυπουργού Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη ότι «κανένα ειδικό σχολείο δεν θα κλείσει, κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής δεν θα στερηθεί τη δυνατότητα εκπαίδευσης οπουδήποτε και αν είναι το σπίτι του, από την πιο ορεινή περιοχή μέχρι το πιο μικρό νησί, καλύπτει πολιτικά αυτούς τους όρους του άρθρου 11 που διατυπώσαμε με την πρότασή μας». Ο Δ. Γάκης ζήτησε με επιμονή να νομοθετηθεί η παραπάνω πολιτική βούληση του Υφυπουργού, προτείνοντας «να συγκροτούνται, με έγκριση του Υπουργού Παιδείας, σε έκτακτες περιπτώσεις, τμήματα με λιγότερους από τρεις μαθητές, χωρίς δηλαδή αριθμητικό περιορισμό, σε ειδικά σχολεία των νησιωτικών και των ορεινών περιοχών, μετά από εισήγηση και γνώμη των αρμοδίων βαθμίδων της εκπαίδευσης – παραδείγματος χάριν, του περιφερειακού διευθυντή».
Στο διάλογο με τον κο Γαβρόγλου, ο βουλευτής κατέληξε λέγοντας ότι ο υπουργός έχει την «ευκαιρία να θωρακίσει τη δυνατότητα μόρφωσης παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες απέναντι σε κάθε συντηρητική αντίληψη που μπορεί να εμφανίζεται σήμερα ή να εμφανιστεί αύριο, με τη βελτίωση αυτής της ρύθμισης του άρθρου 11».
«Δε θα σταματήσουμε να οραματιζόμαστε μια ακόμη καλύτερη Παιδεία», είπε στο κλείσιμο ο βουλευτής, διαβεβαιώνοντας τους νησιώτες ότι «θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ενεργό συνεργασία σχολείου, εκπαιδευτικών, Πολιτείας, γονέων και τοπικών φορέων για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος που διαπαιδαγωγεί και εκπαιδεύει τη νέα γενιά».