Άρθρο της Φωτεινής Βαβίτσα
Ποιος θα το περίμενε, πριν από μερικά χρόνια, ότι μία εικόνα δε θα ήταν απλά ίση με χίλιες λέξεις, αλλά και ικανή να μεταφέρει στο κοινό μας την ιστορία της καθημερινότητας και του αντικειμένου εργασίας μας.
Κι όμως, ήρθε το Instagram να μας αποδείξει ότι όλα είναι πιθανά, αρκεί να αξιοποιήσεις αυτή την εικόνα σωστά! Έχουμε ασχοληθεί κι άλλες φορές στο παρελθόν με όλες τις σωστές κινήσεις που έκανε το Instagram ώστε να αποκτήσει ένα πιστό κοινό και μετά να φέρει αυτό το κοινό έτοιμο στις επιχειρήσεις, ώστε αυτές να μπορέσουν να προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Ο κόσμος που υπάρχει και δραστηριοποιείται μέσω του Instagram, καταναλώνει εικόνα! Τι σημαίνει αυτό; Ότι βλέπει μία ανάρτηση και με μεγάλη ευκολία ο εγκέφαλός του θα δημιουργήσει ταυτόχρονα εκατοντάδες συνειρμούς τόσο για αυτό που βλέπει, όσο και για τον λογαριασμό που κάνει αυτή την ανάρτηση.
Με πιο απλά λόγια: Ποια είναι η εντύπωση που θέλετε να δημιουργήσετε στο κοινό σας σαν επαγγελματίας; Κάντε το εικόνα και μοιραστείτε το με όλους όσους σας ακολουθούν.
Γιατί θυμάμαι να ακούω τα ίδια και για το Facebook;
Γιατί όντως πριν από μερικά χρόνια λέγαμε τα ίδια ακριβώς για το Facebook! Εκεί βέβαια δίναμε απάντηση στην ερώτηση: “Ποια μορφή ανάρτησης προσελκύει περισσότερο την προσοχή του κόσμου;”
Τα δεδομένα είναι και πάλι τα ίδια: Η εικόνα αποτελεί το πιο δυνατό εργαλείο επικοινωνίας. Απλά το Instagram επένδυσε ξεκάθαρα σε αυτό, ενώ ταυτόχρονα το έκανε και πιο ανιχνεύσιμο στον κόσμο που θα ενδιαφερεθεί για αυτή την εικόνα.
Που υπερέχει λοιπόν το Instagram, σε σχέση με το Facebook;
Γενικά, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι βασικό: Και τα δύο Κοινωνικά Δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν στην προβολή μίας επιχείρησης. Ας μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε στις δύο πιο δημοφιλείς πλατφόρμες παγκοσμίως. Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, οι εφαρμογές του Instagram και του Facebook συγκεντρώνουν καθημερινά τον μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων και με τον υψηλότερο χρόνο παραμονής σε αυτές, από τους κατόχους Smartphone.
Από εκεί και πέρα το Instagram, μπορεί να μας βοηθήσει στην προβολή της προσωπικής μας εικόνας με τον ακόλουθο τρόπο:
Περιέχει καθαρά Εικόνα: Αυτό σημαίνει ότι τα μηνύματα που στέλνουμε μέσα από εκεί είναι πιο “εύπεπτα” και πιο εύκολα “προς κατανάλωση”.
Ο κόσμος του Instagram, αναζητά ευκαιρίες για νέες ανακαλύψεις: Νέες εμπειρίες, νέα προϊόντα και υπηρεσίες και γενικότερα ό,τι μπορεί να του προκαλέσει το ενδιαφέρον. Είναι λοιπόν έτοιμος για να του πείτε τι κάνετε εσείς που μπορεί να τους δώσει το κάτι διαφορετικό στην καθημερινότητά τους;
Χρησιμοποιεί τα #Hashtags: Εκτός από τον κόσμο που ήδη σας ακολουθεί, μπορείτε να επιλέξετε ώστε τα posts σας να προβάλονται στις αναζητήσεις που γίνονται με λέξεις – κλειδιά που ενδιαφέρουν το κοινό σας. Βασική προϋπόθεση, δεδομένου ότι πάντα μιλάμε για την ποιοτική και αποτελεσματική μας προβολή, είναι κάθε #Hashtag που χρησιμοποιούμε να είναι σχετικό και με το post που κάνουμε.
Η σφαίρα του Instagram είναι γεμάτη με δημοφιλή Hashtags, για κάθε σχετικό ενδιαφέρον. Αυτό που έχουμε να κάνουμε σε κάθε περίπτωση είναι να βρούμε τα δικά μας και να γεμίασουμε κι εμείς αυτή τη σφαίρα με τα δικά μας posts.
Μέσα από τις Εικόνες, δημιουργούμε τη δική μας Εικόνα: Για εμένα, αυτό είναι και το πιο σημαντικό, όταν αναφερόμαστε σε μία διαδικασία Personal Branidng. Ποια είναι η εικόνα που θέλετε να δώσετε στο κοινό σας, ως επαγγελματίας.
Ποιο είναι το αντικείμενο για το οποίο θα σας προτιμήσει κάποιος και κυρίος γιατί να σας προτιμήσει σε αυτό;
Η τελευταία ερώτηση απαντάται πάντα με μία λέξη: Πάθος!
Ας το πούμε και πάλι με απλά λόγια: Ο κόσμος αγαπάει έναν καλό επαγγελματία. Θα φθάσει όμως στο σημείο να τον λατρέψει και να θέλει να συνεργασθεί μαζί του, όταν επίσης ο επαγγελματίας αυτός θα είναι και παθιασμένος με αυτό που κάνει.
Αυτό μου δίνει και την καλύτερη αφορμή για να σας δώσω κάποιες συμβουλές σε σχέση με το πως θα χρησιμοποιήσετε το Instagram ως το νέο εργαλείο Personal Braning σας:
- Δηλώστε το πάθος σας: Τι είναι αυτό που σας δίνει έμπνευση στην καθημερινότητα της δουλειάς σας; Γιατί αγαπάτε αυτό που κάνετε; Δηλώστε το με μία Δημιουργική κι έξυπνη εικόνα.
- Δηλώστε ό,τι έχετε να πείτε με μία συνέπεια: Όπως είπαμε, ο κόσμος του Instagram περνάει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα μέσα σε αυτό. Καλό είναι να βρίσκει κι εσάς με φρέσκο και νέο περιεχόμενο ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
- Do your #Hashtag Homework: Σε ποια #HashtagSphere βρίσκεται το κοινό σας; Κάντε την έρευνά σας και αφού καταλήξετε στη λίστα σας (η οποία καλό είναι να εμπεριέχει κατα προτίμηση περίπου 20 #hastags) χρησιμοποιήστε τη σε κάθε σας ανάρτηση.
- Be Creative and Have some Fun! Δεν είναι ανάγκη να τα κάνουμε όλα στην προβολή μας απλά και μόνο επειδή πρέπει! Βρείτε το σημείο όπου η παρουσία σας στο Instagram είναι κάτι που σας ευχαριστεί και φαίνεται και σε εσάς τους ίδιους ενδιαφέρουσα. Είναι κάτι που θα κάνει αυτή σας την προβολή πολύ πιο αποδοτική.
Έχω παρατηρήσει ότι πολύς κόσμος από αυτούς που ακολουθούν το προφίλ μου και τις αναρτήσεις μου είναι της μορφής “Spam”.
Ναι, είναι κάτι που ισχύει και πολύ περισσότερο στο ξεκίνημα των προσπαθείων μας. Αυτό δυνειδητοποίησα όμως με τον καιρό είναι ότι και στο Instagram ισχύει ο κλασικό νόμος του 80/20.
Το 80% δηλαδή του κόσμου που θα μας ακολουθήσει μπορεί να είναι απλά για να το κάνει ώστε να τους ακολουθήσουμε κι εμείς, ή πολλές φορές για να μας πείσουν να αγοράσουμε Favorites και Followers. (Κάτι που θα ήθελα να αναφέρω επί τη ευκαιρία ότι δεν το συνιστώ.)
Αυτό το ποσοστό όμως θα κάνει την παρουσία μας στο Instagram πιο δυνατή και δημοφιλή και θα μας φέρει στη συνέχεια το 20% που επιθυμούμε και είναι από άτομα που όντως θα ενδιαφερθούν και θα μας ακολουθήσουν πιστά για αυτό που κάνουμε και προσφέρουμε σαν επαγγελματίες.
Και γιατί να τα κάνω τελικά όλα αυτά;
Αυτή είναι μία ερώτηση που είχα κάνει η ίδια στον εαυτό μου πριν από ένα Workshop σχετικά με το Instagram. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ ποτέ να μιλήσω για κάτι, απλά και μόνο επειδή είναι της μόδας. Ας μιλήσουμε ειλικρινά, στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι κρίμα να κάνουμε κάτι το οποίο δε θα μας επιστρέψει πίσω κάποιο κέρδος. Ακόμη κι ας μην είναι χρηματικό, αν θέλουμε να είμαστε αποδοτικοί, αξίζει να λειτουργούμε αποδοτικά σε ό,τι επιλέγουμε να επενδύσουμε, ακόμη και για την προβολή μας.
Αυτό που παρατήρησα τόσον καιρό μετά την απόφασή μου να χρησιμοποιήσω το Instagram και για την προσωπική μου προβολή είναι ότι ξαφνικά ο κόσμος άρχισε πολύ πιο εύκολα να θυμάται το γεγονός ότι “Η Φωτεινή είναι μέλος της Dingo Marketing Team, και ασχολείται με το Digital Marketing.”
Η προσπάθειά μου λοιπόν, μέχρι στιγμής, έχει στεφθεί με επιτυχία! Θα χαρώ να ακούσω το ίδιο και για εσάς!