Λόγο θα έχουν τα Πανεπιστήμια στην επιλογή πρωτοετών φοιτητών μέσω κριτηρίων που θα θέσουν είτε ως Σχολές είτε ως τμήματα. Σε αυτό το συμπέρασμα έχει καταλήξει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος ακόμα «ψάχνεται» στο συνολικό σχέδιο εισαγωγής των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η εμπλοκή των Ιδρυμάτων στην εισαγωγή των εισακτέων θα αφορά συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα που θα ορίσουν τα Τμήματα και οι Σχολές και κατώτερο επιτρεπτό όριο βαθμολογίας, ενώ άγνωστη ακόμα παραμένει ποια θα είναι η βαρύτητα του εθνικού απολυτηρίου.
Μπορεί το υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες εβδομάδες να δίνει σε… δόσεις τμήματα του νέου συστήματος εισαγωγής, όμως η αγωνία των μαθητών που φοιτούν φέτος στη Γ’ Γυμνασίου και θα εγκαινιάσουν -βάσει του υπουργικού σχεδιασμού- το σύστημα «Γαβρόγλου» θα λήξει στα τέλη Μάρτη. Τότε περίπου υπολογίζει ο υπουργός ότι θα παρουσιάσει την πρόταση της πολιτικής ηγεσίας, αναλαμβάνοντας και το «βάρος» των αποφάσεων που θα λάβει.
Χθες ολοκληρώθηκε στη Βουλή ο πρώτος κύκλος διαλόγου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με παρουσία παλαιότερων γενικών γραμματέων του υπουργείου Παιδείας (Θανάση Κυριαζή, Βασίλη Κουλαϊδή και Δημήτρη Χασάπη), του πρώην υπουργού Παιδείας Γιώργου Μπαμπινιώτη, του προεδρεύοντα της Συνόδου των Πρυτάνεων Γιάννη Γκόλια (σ.σ.: ο οποίος πρότεινε τη συμμετοχή των Ιδρυμάτων στην επιλογή εισακτέων), του επιστημονικού συμβούλου της ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ Νίκου Παΐζη, του προέδρου της ΠΟΣΔΕΠ Στάθη Ευσταθόπουλου, του πρώην προέδρου του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) Σωτήρη Γκλαβά και του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων Γιώργου Δάσιο.
Οι αλλαγές στο Λύκειο και στα Ιδρύματα βρήκαν κοινά σημεία απ’ όλους τους παρευρισκομένους, όμως οι δεύτεροι τόνισαν ότι για οποιαδήποτε αλλαγή του συστήματος το υπουργείο οφείλει να εξασφαλίσει την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο που παρέχεται με το υπάρχον σύστημα. Ο κ. Γαβρόγλου απέφυγε ακόμα μία φορά να τοποθετηθεί στο πώς θα πετύχει κάτι τέτοιο, ενώ επιχείρησε να υποβαθμίσει το ζήτημα του εισαγωγικού συστήματος, προβάλλοντας τη μεταρρύθμιση στο Λύκειο. Κριτική υπήρξε από τους ομιλητές και για την τάση των πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας (συμπεριλαμβανομένου και του Κώστα Γαβρόγλου) όχι μόνο να εστιάζουν στις Πανελλαδικές, αλλά και να αναιρούν παλαιότερα νομοθετήματα.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ-Ελεύθερος Τύπος