Συνεντεύξεις

«Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει χάσει την μπάλα σε επίπεδο διαπραγμάτευσης»

Αποκαλυπτικός εμφανίζεται σήμερα σε συνέντευξή του στην «δ», ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής κ. Νότης Μαριάς (πρώην Βουλευτής Ηρακλείου με τους Ανεξάρτητους Έλληνες και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των ΑΝΕΛ και επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες) σε μια σειρά από ‘καυτά’ θέματα της επικαιρότητας. Από την παραχώρηση των αεροδρομίων στην Fraport, την αξιολόγηση, την ‘μάχη’ για το όνομα της ελληνικής φέτας (σε…. CETA) αλλά και το προσφυγικό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ζήτημα που έφερε ο ίδιος στην Ευρωβουλή περί «Δωδεκανησιακών περιουσιών».
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Μαριά, να ξεκινήσουμε από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στην Fraport, ένα θέμα που αναδείξατε κι εσείς πρόσφατα. Πρέπει να ανησυχούν οι νησιώτες και για ποιους λόγους;
Πρώτα από όλα, πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για μία παραχώρηση που είναι προϊόν εκβιασμού προς την Ελληνική κυβέρνηση και την Ελληνική Πολιτεία αφού συνδέεται με το τρίτο μνημόνιο και τη συνέχιση της δήθεν δανειοδότησης της Ελλάδας από την τρόικα. Η παραχώρηση του αεροδρομίου της Ρόδου αλλά και των υπόλοιπων αεροδρομίων των νησιών του Αιγαίουκαθώς και των Χανίων και του Ακτίου, δημιουργεί τεράστιους κινδύνους εθνικής ασφάλειας για την Πατρίδα μας. Η στρατηγική θέση που κατέχουν τα αεροδρόμια αυτά στην εθνική μας άμυνα είναι υψίστης σημασίας, ιδίως σε μία χρονική περίοδο που οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται σε ένταση και ο Ερντογάν αμφισβητεί ανοιχτά και απροκάλυπτα τη Συνθήκη της Λωζάνης. Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας  αλλά και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ οφείλουν να ενημερώσουν κατά πόσο αυτός ο παράγοντας έχει ληφθεί υπόψη στη σύμβαση με τη Fraport. Επιπλέον, υπάρχει και το θέμα της «προίκας» που πήρε η Fraport αφού στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων εκτελέστηκαν και εκτελούνται ακόμη έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατ. ευρώ. Γεγονός το οποίο απαγορεύεται όχι μόνο από τους Κανονισμούς των Διαρθρωτικών Ταμείων, που δεν επιτρέπουν την ιδιωτικοποίηση έργων ΕΣΠΑ, τουλάχιστον για 10 χρόνια αλλά  και από το Άρθρο 107 της ΣΛΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Fraport ενέταξε στο Σχέδιο Γιούνκερ την «επένδυσή» της ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ και αναζητά τώρα  δάνεια 300 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την EBRD και από Ελληνική ανακεφαλαιοποιηθείσα Τράπεζα προκειμένου να δρομολογηθεί η παραχώρηση. Δάνεια τα οποία η Fraport επιδιώκει να τα πάρει με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου!
• Το ‘θρίλερ’ με την αξιολόγηση συνεχίζεται. Θα έχουμε νέα μέτρα και ενδεχομένως νέο μνημόνιο;
Θα παρθούν νέα πολύ σκληρά μέτρα. Η κυβέρνηση είχε διάφορες εναλλακτικές αλλά δεν τις αξιοποίησε. Είναι εμφανές ότι η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει χάσει τη μπάλα σε επίπεδο διαπραγμάτευσης και δεν διαθέτει κανένα προσανατολισμό. Έχει σαλπίσει ισπανική υποχώρηση, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να πάρει μέτρα της τάξεως των 3,6 δις ευρώ. Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε νέο μνημόνιο που θα επιφέρει ύφεση και ακόμα μεγαλύτερη διάλυση της Ελληνικής οικονομίας και της Ελληνικήςκοινωνίας.
• Το θέμα της φέτας, μετατράπηκε σε ‘σήριαλ’. Τι έγινε τελικά και ποιες είναι οι συνέπειες;
Καταψήφισα τη CETA κατά την ψηφοφορία που έλαβε χώρα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο στις 15/2/2017, όπως άλλωστε είχα διαμηνύσει δημόσια εδώ και χρόνια, από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι σχετικές διαπραγματεύσεις Ε.Ε.-Καναδά.
Ευθύς εξαρχής είχα τοποθετηθεί ενάντια στη Συμφωνία Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης Ε.Ε.-Καναδά, τη γνωστή CETA  καθώς πρόκειται για συμφωνία απελευθέρωσης του εμπορίου που έχει μία σειρά σοβαρότατων αρνητικών επιπτώσεων για την Ελλάδα.
Ανοίγει το δρόμο στην εισαγωγή μεταλλαγμένων τροφίμων, διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, εμπορευματοποιεί τα δημόσια αγαθά όπως είναι η υγεία και η παιδεία και ανατρέπει την αρχή της πρόληψης η οποία είναι σημαντική για την προστασία της δημόσιας υγείας. Ευνοεί τις πολυεθνικές, καταστρέφοντας τους ντόπιους μικροπαραγωγούς, ανοίγει στους καναδούς τον τομέα  παροχής υπηρεσιών και ταυτόχρονα δημιουργεί ένα παραδικαστικό σύστημα παρακάμπτοντας τα δικαστήρια των κρατών-μελών της Ε.Ε.
Επιπλέον η CETA διαλύει την αγροτική οικονομία σε Ευρώπη και Ελλάδα και καταργεί το καθεστώς αυξημένης προστασίας που είχε η Ελληνική φέτα ως προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) ζημιώνοντας ανεπανόρθωτα την παραγωγή και την ποιότητα της Ελληνικής φέτας ενός παραδοσιακού προϊόντος το οποίο μόνο από τις εξαγωγές το 2015 απέφερε  στην Ελλάδα  367 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα η CETA ευνοεί τον κυριότερο καναδό παραγωγό  δήθεν «φέτας» ο οποίος σημειωτέον είναι Σκοπιανός!!! κατέχοντας τη μερίδα του λέοντος, περί το  63%, της τοπικής καναδικής παραγωγής φέτας-μαϊμού.
Τέλος με τις ρυθμίσεις της CETA ανοίγει η Κερκόπορτα προκειμένου στα επόμενα χρόνια η φέτα να μετατραπεί σε κοινή ονομασία και συνακόλουθα να απολέσει  την ισχυρότατη προστασία την οποία απολαμβάνει εντός της Ε.Ε. ως Π.Ο.Π.
Ο αγώνας κατά της CETA συνεχίζεται.
• Φέρατε στην Ευρωβουλή την θέμα των νησιών Ελληνικής ιδιοκτησίας που βρίσκονται υπό τουρκική κυριαρχία που αφορά τα Δωδεκάνησα. Μιλήστε μας γι αυτό.
Στις 9 Φεβρουαρίου 2017, κατέθεσα Γραπτή Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καλώντας την να αναλάβει δράση προκειμένου να λυθεί το χρόνιο και ξεχασμένο από την Ελληνική Πολιτεία θέμα των «Δωδεκανησιακών περιουσιών». Πρόκειται για τα νησιά Αρκόνησος ή Ακρόνησος απέναντι από την Αλικαρνασσό, τα Τσατάλια απέναντι από το Karatoprak και τους Άγιους Απόστολους απέναντι από το Gümuslük, νησιά που ανήκουν σε Έλληνες βάσει επίσημων  Οθωμανικών τίτλων  καταχωρημένων στο κτηματολόγιο της περιοχής  Αλικαρνασσού πλην όμως βρίσκονται υπό τουρκική κυριαρχία. Η Ελλάδα έθεσε στη Τουρκία το θέμα των «Δωδεκανησιακών ιδιοκτησιών» επανειλημμένα αρχής γενομένης το 1952, πλην όμως η Τουρκία συνεχίζει επί δεκαετίες να παραβιάζει το δικαίωμα ιδιοκτησίας των Ελλήνων πολιτών. Τα νησιά αυτά μαζί με πολλές χιλιάδες στρέμματα γης στα παράλια της Μικράς Ασίας ανήκουν σε 140 οικογένειες Δωδεκανησίων σύμφωνα με το πρακτικό του Συλλόγου Δωδεκανησίων Γαιοκτημόνων εν Μικρά Ασία της 8/6/1952 και είναι καταχωρημένα στο  Τουρκικό κτηματολόγιο στο όνομα των παραπάνω δικαιούχων Ελλήνων με τη σημείωση ότι ανήκουν σε περιουσίες μη ανταλλάξιμες. Ζήτησα, λοιπόν, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει στο πλαίσιο του προενταξιακού διαλόγου με την Τουρκία, το μείζον αυτό θέμα, προκειμένου οι Έλληνες ιδιοκτήτες των παραπάνω «Δωδεκανησιακών περιουσιών» να έχουν ακώλυτη χρήση και αξιοποίηση της περιουσίας τους σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
• Πώς βλέπετε να εξελίσσεται το προσφυγικό, με δεδομένο ότι ούτε τα HotSpots βοήθησαν, ούτε οι χρηματοδοτήσεις πήγαν εκεί που έπρεπε.
Τους τελευταίους μήνες έχω επισκεφτεί τα νησιά του Αιγαίου που πλήττονται από την προσφυγική κρίση όπως τη Λέσβο, τη Χίο και τη Σάμο. Η κατάσταση που επικρατεί είναι απαράδεκτη. Απαράδεκτη ως προς την διαχείριση και τα αποτελέσματα αλλά και ως προς τις συνέπειες που υπάρχουν για την ίδια τη κοινωνία και τους κατοίκους των νησιών αυτών. Εάν η Ε.Ε δεν στρέψει το βλέμμα της και την προσοχή της προς τα νησιά του Αιγαίου τότε η εξέλιξη στο προσφυγικό αναμένεται να είναι ακόμα χειρότερη. Πρέπει να προχωρήσουν με πολύ εντατικόρυθμό οι μετεγκαταστάσεις προσφύγων από την Ελλάδα στην ΕΕ μια και μέχριστιγμήςαπό τις 66.400 μετεγκαταστάσεις πουέπρεπε να γίνουν έχουν γίνει μόνο 9.566. Επιπλέον η Γερμανία όφειλε να πάρει από την Ιταλία και την Ελλάδα με μετεγκατάσταση 25.094 άτομα. Έχει πάρει 1556 από Ελλάδα και 886 από Ιταλία, ήτοι συνολικά μόνο 2.442, δηλαδή ούτε το 10%!!!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου