Συνέντευξη
στην Πέγκυ Ντόκου
Ο κ. Δημήτρης Χαριτίδης είναι διευθύνων σύμβουλος ενός μεγάλου Τουρ Οπερέιτορ που δραστηριοποιείται στον ρωσικό τουρισμό, του γνωστού «ΤΕΖ TOUR». Άρτι… αφιχθείς από την μεγάλη Διεθνή Τουριστική Έκθεση της Μόσχας ΜΙΤΤ, μιλάει σήμερα στην «δ» για τις εντυπώσεις του, τα μηνύματα για την φετινή σεζόν από την Ρωσική αγορά, τις εκτιμήσεις, τα πακέτα και τις κρατήσεις για το καλοκαίρι. Ευτυχώς, τα νέα είναι πολύ καλά από την μεγάλη αυτή τουριστική αγορά, καθώς οι Ρώσοι εξακολουθούν να προτιμούν την Ελλάδα ως βασικό προορισμό για τις καλοκαιρινές διακοπές τους.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Χαριτίδη, μόλις γυρίσατε από την διεθνή Έκθεση της Μόσχας, ΜΙΤΤ και θα ήθελα να ξεκινήσουμε από τις εντυπώσεις σας και τα μηνύματα για την φετινή σεζόν.
Τα μηνύματα είναι θετικά για την φετινή τουριστική σεζόν, όχι μόνον από την ρωσική αγορά αλλά από όλες τις αγορές. Το θέμα είναι πως όσον αφορά την Ρωσία, ξεκίνησε πάρα πολύ δυναμικά –καιρό έχω να δω τέτοια ροή κρατήσεων και με αυξήσεις που αγγίζουν έως και το 200% (ανάλογα με τον Τουρ Οπερέιτορ). Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι Ρώσοι, αρχικά, ήταν διστακτικοί με την Τουρκία και οι τιμές των early-booking ήταν πάρα πολύ καλές. Σε αυτό βοήθησε και το Ρούβλι το οποίο ενισχύθηκε και σταθεροποιήθηκε. Οπότε όποια αύξηση δίδεται, απορροφάται από την ισοτιμία. Από την άλλη, οι Τούρκοι προφανώς περίμεναν πως με το που θα ανοίξει αυτή η αγορά, όλοι θα τρέξουν εκεί και δεν είχαν βγει δυναμικά με πολύ ελκυστικές προσφορές. Όταν όμως συνειδητοποίησαν πως ο Ρώσος επιλέγει την Τουρκία λόγω τιμής, άρχισαν τις προσφορές και τα δυναμικά πακέτα. Παράλληλα, στο τέλος Φεβρουαρίου τέλειωσε το early-booking οπότε επηρέασε τις δαφορές των τιμών. Πολλοί μου έλεγαν πως ενώ επιλέγουν ως πρώτο προορισμό την Ελλάδα, βλέπουν τις τιμές στην Τουρκία και επιλέγουν αυτήν λόγω προσφορών και πακέτων.
• Βέβαια, η Ελλάδα προσφέρει άλλα πράγματα και τα στάνταρ είναι διαφορετικά σε σχέση με την γείτονα χώρα…
Κοιτάξτε, και στην Τουρκία υπάρχουν πάρα πολύ καλά ξενοδοχεία αλλά τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως προορισμού, είναι περισσότερα. Προσφέρει ασφάλεια, φαγητό, υπηρεσίες και ξενοδοχεία. Το θέμα είναι πως όλο το ελληνικό ‘πακέτο’ είναι πολύ καλύτερο. Οι τουριστικοί πράκτορες λένε πως οι οικογένειες είναι διστακτικές και δεν επιλέγουν την Τουρκία λόγω ασφάλειας και προτιμούν την Ελλάδα, ενώ τα ζευγάρια βλέπουν πρώτα την τιμή.
• Πώς κινούνται οι αυξήσεις αυτές κατά την άποψή σας;
Υπάρχουν ξενοδοχεία που έχουν αύξηση έως και 200% σε προ-κρατήσεις. Ωστόσο, το τελικό νούμερο δε νομίζω πως θα είναι τόσο μεγάλο διότι υπάρχουν πολλές παράμετροι. Αφενός υπάρχει μεγάλη ζήτηση από την Ευρώπη και αφετέρου, το πτητικό πρόγραμμα (ζήτηση σε αεροπορικές θέσεις) από την Ρωσία είναι αυξημένα κατά 10-15% ανάλογα με τον Τουρ Οπερέιτορ. Συνεπώς, σε πανελλαδικό επίπεδο, προσωπικά δεν βλέπω μια αύξηση πάνω από 15% από την Ρωσική αγορά. Η Ελλάδα δεν είναι έτοιμη να δεχτεί τόσο μεγάλο όγκο από Ρώσους επισκέπτες. Αυτές είναι οι εκτιμήσεις σύμφωνα με τα νούμερα και τα μέχρι τώρα δεδομένα.
• Πότε ξεκινούν τα ταξιδεύουν οι Ρώσοι;
Το μεγάλο μειονέκτημα αυτής της αγοράς είναι πως η σεζόν τους είναι περιορισμένη. Ξεκινούν να ταξιδεύουν λίγο πριν το Πάσχα και μετά τον Μάιο που κλείνουν τα σχολεία –και κορυφώνονται το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου. Η μεγαλύτερη αύξηση από την ρωσική αγορά θα μπορούσε να επιτευχθεί εάν ξεκινούσαν πιο δυναμικά από τον Απρίλιο και τελείωναν αργότερα. Όταν ταξιδεύουν αυτούς τους μήνες, οι δυνατότητες σε κλίνες περιορίζονται.
• Οι Έλληνες έχουν μια εικόνα για τους Ρώσους τουρίστες ότι είναι καλοί πελάτες και τους αρέσει να ξοδεύουν. Εξακολουθεί να ισχύει αυτό;
Εάν δείτε τα περσινά στοιχεία, παρ’ όλο που πανηγυρίζαμε, είδαμε λιγότερα έσοδα. Η Ρωσία με αύξηση περίπου στο 25% σε σχέση με το 2015, παρουσίασε μια αύξηση στα έσοδα. Δηλαδή, παρά την κρίση στην Ρωσία, παρά την πτώση του ρουβλίου, οι Ρώσοι συνέχισαν και ξόδευαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερο από τους Ευρωπαίους. Πιστεύω ότι με την βελτίωση της ισοτιμίας φέτος, η αγοραστική δύναμη των Ρώσων έχει βελτιωθεί και αυτό θα φανεί. Πάντως εξακολουθούν να είναι από τους καλύτερους πελάτες.
• Ο περιορισμός που έθεσε ο πρόεδρος της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βλαντιμίρ Πούτιν στους δημοσίους υπαλλήλους, τους δικαστικούς, τα σώματα ασφαλείας κ.λπ. να μην βγαίνουν για διακοπές εκτός Ρωσίας, ισχύει και φέτος;
Ισχύει και φέτος και έχει γίνει πιο αυστηρός ο περιορισμός. Και παρά το γεγονός πως με αυτό τον τρόπο επιχειρήθηκε να ενισχυθεί ο εσωτερικός τουρισμός, τελικά τα νούμερα δείχνουν πτώση. Και κατά την διάρκεια της Έκθεσης ΜΙΤΤ παρουσιάστηκε μια έρευνα όπου διαπιστώθηκε πως ο εσωτερικός τουρισμός δεν ενισχύθηκε. Δηλαδή, τον εσωτερικό τουρισμό επιλέγουν μόνον όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν στο εξωτερικό αλλά και πάλι αυτή η επιλογή δεν είναι η καλύτερη, διότι ο εσωτερικός τουρισμός στην Ρωσία είναι ακριβός και με κακές υπηρεσίες. Συνεπώς, έναν Ρώσο συμφέρει περισσότερο να πάει στο εξωτερικό καθώς μέσα στην Ρωσία οι προσφορές είναι πολύ λιγότερες από αυτές που προσφέρει η Ελλάδα ή η Τουρκία με πακέτα. Μόνον τα χιονοδρομικά κέντρα είναι πάρα πολύ καλά στην Ρωσία και με καλές τιμές.
https://www.dimokratiki.gr/21-03-2017/rosi-protimoun-tin-ellada-os-vasiko-proorismo-diakopon/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.