Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τονωτική “ένεση” για την κατασκευαστική αγορά αποτελούν τα έργα αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα υλοποιήσει η Intrakat, εκτελώντας σύμβαση ύψους 357 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε χθες, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κατασκευαστικής εταιρείας Πάνος Σουρέτης σε ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους, οι κατασκευαστικές εργασίες θα δημιουργήσουν περίπου 1.800-2.000 θέσεις εργασίας, οι οποίες θα καλυφθούν, ως επί το πλείστον, από εργατοτεχνικό προσωπικό.
Πότε ξεκινούν τα έργα
Τα βλέμματα είναι στραμμένα στο πότε θα λάβει χώρα η παραχώρηση, για 40 έτη, των 14 αερολιμένων στο ελληνογερμανικό σχήμα Fraport-Slentel, με το Δημόσιο να έχει ορίσει την 11η Απριλίου ως ημερομηνία παράδοσης-παραλαβής.
Αυτή τη στιγμή, ολοκληρώνεται η κατάρτιση των απαιτούμενων μελετών, αντικείμενο για το οποίο “απασχολούνται σχεδόν όλα τα τεχνικά γραφεία της Αθήνας”, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο Capital.gr στέλεχος της Intrakat. Θα ακολουθήσει η έκδοση των οικοδομικών αδειών, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την πλήρη ανάπτυξη των έργων το επόμενο Φθινόπωρο.
Στόχος όμως, είναι το καλοκαίρι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο, Καβάλα, Ρόδος, Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη και Σκιάθος) να έχουν αποκτήσει “αέρα ανανέωσης”. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένονται παρεμβάσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, στην αναβάθμιση της σήμανσης στα αεροδρόμια και στους χώρους υγιεινής με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών.
Ο “σκληρός πυρήνας” των έργων θα ξεδιπλωθεί σε δύο φάσεις.
Η πρώτη, που αφορά τα επικείμενα έργα, περιλαμβάνει την υλοποίηση εργασιών ανακαίνισης, όπως, για παράδειγμα, η μετακίνηση των WC, η αναβάθμιση των εμπορικών χώρων ή η αύξηση της χωρητικότητας του χώρου ελεγχόμενης πρόσβασης.
Η δεύτερη, που αφορά τα μελλοντικά έργα, περιλαμβάνει, ενδεικτικά, την επέκταση των αεροσταθμών, του αστικού χώρου των αεροδρομίων και του πλάτους των διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης.
Νέοι τερματικοί σταθμοί και νέες υποδομές
Η σύμβαση προβλέπει την υλοποίηση της πρώτης φάσης επενδύσεων μέσα στην πρώτη τετραετία από την έναρξη παραχώρησης, έως το 2021.
Σύμφωνα με την Intrakat, στην πρώτη τετραετία θα κατασκευαστούν πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης, με το συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια να προβλέπεται ότι αυξηθεί κατά 100.000 τ.μ. σε 300.000 τ.μ.
Σχεδιάζεται η:
-αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%),
-αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%),
-αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%)
-αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
Ακόμη προβλέπεται πλήρης ανακαίνιση:
• και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών,
• των εγκαταστάσεων υγιεινής,
• των πυροσβεστικών σταθμών των αεροδρομίων,
• των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών
• των γεννητριών ηλεκτροδότησης.
Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).
Επιπλέον προβλέπεται ανανέωση και εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης.
capital.gr