Αλμα επτά θέσεων στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας έκανε ο ελληνικός τουρισμός το 2017, που βρίσκεται πλέον στην 24η θέση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (ΠΟΦ), από την 31η που ήταν πριν από δύο χρόνια.
Ο βασικός δείκτης που αποτυπώνει την ανταγωνιστικότητα συνολικά 136 χωρών – τουριστικών προορισμών, με βάση 14 επιμέρους δείκτες, δημοσιοποιείται κάθε δύο χρόνια από το ΠΟΦ στην έκθεσή του «Travel and Tourism Competitiveness Report 2017».
Στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας κατάταξης από πλευράς τουριστικής ανταγωνιστικότητας βρέθηκαν κατά σειρά οι χώρες: Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ιταλία, Καναδάς και Ελβετία.
Το άλμα της Ελλάδας αποδίδεται κυρίως στις προσπάθειες που καταβάλλει η χώρα για την αξιοποίηση των φυσικών της πόρων (στην 32η θέση από την 46η), στη μεγαλύτερη ψηφιακή ζήτηση (στη 19η θέση), στην προστασία του περιβάλλοντος (στην 39η θέση από την 61η) και στο μάρκετινγκ (στην 43η θέση από την 62η).
Οι τομείς που εμφανίζουν την υψηλότερη βαθμολογία για την Ελλάδα είναι Υγεία και Υγιεινή (11η θέση), Προτεραιότητα σε Ταξίδια και Τουρισμό (15η θέση), Τουριστικές Υπηρεσίες και Υποδομές (18η θέση).
Παράλληλα, σε σχέση με το 2015 έχει ενισχυθεί και η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού από πλευράς τιμών (στην 90ή θέση από την 113η), χάρη κυρίως στο μειούμενο κόστος των υπηρεσιών φιλοξενίας για τους διεθνείς τουρίστες, το κόστος καυσίμων και τη φορολογία στα εισιτήρια και τις χρεώσεις αεροδρομίων.
Σύμφωνα με το ΠΟΦ, οι πολιτικές αυτές συνέβαλαν στην προσέλκυση περισσότερων διεθνών αφίξεων, όμως παρήγαγαν μεικτά αποτελέσματα όσον αφορά τα έσοδα. Για την αύξηση των αφίξεων και των εσόδων, η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον (στην 103η θέση), με λιγότερα εμπόδια για τις ξένες άμεσες επενδύσεις, με μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων και αποτελεσματικότερο νομοθετικό πλαίσιο.
Τα ΝΕΑ