Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δημοσίευσε την «Έκθεση Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας» (Travel and Tourism Competitiveness Report), η οποία δημοσιεύεται κάθε δύο χρόνια και αξιολογεί την ποιότητα των υπηρεσιών τουρισμού σε κάθε μία από τις 136 σημαντικότερες χώρες του κόσμου.
Για τον υπολογισμό της λίστας, λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα επιμέρους δεικτών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, των φυσικών πόρων, της αξιοπιστίας των υποδομών, των παροχών υγείας και υγιεινής, και της ανταγωνιστικότητας των τιμών.
Στη συνέχεια οι υπο-δείκτες συγκροτούν μια συνολική βαθμολογία μεταξύ του 1 και του 7. Το 7 είναι το υψηλότερο δυνατό σκορ. Αν και στη λίστα του 2017 καμία χώρα δεν σκόραρε το τέλειο 7, υπάρχει ένας αριθμός χωρών που πέτυχαν βαθμολογία άνω του 6.
Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις, ενώ ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός στην Ασία, η Ιαπωνία, κατάφερε να κατακτήσει την τέταρτη θέση.
Αν και η Ελλάδα δεν μπήκε στην πρώτη 20άδα αφού κατέκτησε την 24η θέση στο σύνολο 136 χωρών, με σκορ 4,51 βαθμούς, η επίδοσή της είναι εξαιρετικά βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη λίστα κατά 7 ολόκληρες θέσεις.
«Η εξαιρετική επίδοση της Ελλάδας»
Το κείμενο της έκθεσης αναφέρει για την Ελλάδα:
«Η Ελλάδα έχει κάνει μια εντυπωσιακή άνοδο σκαρφαλώνοντας 7 θέσεις και κατακτώντας την 24η στην παγκόσμια κατάταξη. Η καλή επίδοση της Ελλάδας σχετίζεται άμεσα με τις εξαιρετικές προσπάθειες της χώρας να αξιοποιήσει τους φυσικούς της πόρους, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, αλλά και με τις πολιτικές τουριστικού marketing της χώρας».
Η έκθεση συνεχίζει αναφέροντας ότι «την ίδια ώρα, η Ελλάδα έχει βελτιώσει τη θέση της και στον τομέα της ανταγωνιστικότητας των τιμών, (βρίσκεται στην 90ή θέση βελτιωμένη κατά 23 θέσεις), χάρις στη μείωση του κόστους διαμονής, το χαμηλότερο κόστος καυσίμων και τους μειωμένους αεροπορικούς φόρους για τους τουρίστες».
Ομως, προσθέτει ότι υπάρχει μία παράμετρος που η Ελλάδα οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη της:
«Προκειμένου να μην βελτιώσει μόνο τις αφίξεις τουριστών αλλά και τα έσοδά της, η Ελλάδα θα πρέπει να επικεντρωθεί στο να δημιουργήσει ένα πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον (103η θέση), με ελαφρύτερη φορολογία και μεγαλύτερη ευελιξία στο νομοθετικό σύστημα».
«Σήμερα, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν λιγότερο από όσο θα έπρεπε τις νέες τεχνολογίες, τόσο στον τομέα των B2B συναλλαγών (98η θέση) όσο και στις B2C συναλλαγές τους (82η θέση)» αναφέρεται στην έκθεση.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι «η βελτίωση της πολιτικής έκδοσης Visa αποτελεί ένα ακόμα μέτρο που θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις στη χώρα, απαιτώντας μικρές οικονομικές επενδύσεις».
Ελεύθερος Τύπος