Ειδήσεις

Γαβρόγλου: Η ιστορία που διδάσκονται τα παιδιά είναι πολύ μακριά από την έρευνα

Το νέο σύστημα πανελλαδικών θα ισχύσει γι’ αυτόν που θα πάει τον Σεπτέμβριο στην Α΄ Λυκείου – Μειώσαμε τους υποψηφίους ώστε «συμβολικά» να ακούσουμε τα πανεπιστήμια

Σε τρία χρόνια θα είναι έτοιμο το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων είπε για άλλη μια φορά ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου εξηγώντας ότι ότι «θα εντάσσεται κυρίως στη μεταρρύθμιση για το Λύκειο».

«Αυτός που θα μπει τον Σεπτέμβριο θα έχει το νέο σύστημα που δεν είναι αυτοσκοπός αλλά προκύπτει από την αναμόρφωση του Λυκείου. Όπως ξέρετε οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου δεν υπάρχουν, δεν μπορεί να είμαστε μια κοινωνία χωρίς Λύκειο. Η λογική μας θα είναι λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες ανά μάθημα και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα και με το βαθμό του Λυκείου θα μπορεί να μπαίνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» είπε ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στον ΣΚΑΙ.

Θέλοντας μάλιστα να τονίσει την πίεση που δέχονται με το σημερινό σύστημα οι υποψήφιοι είπε ότι «το να βγαίνεις το Σάββατο το βράδυ για ένα ποτό και να γυρνάς με ενοχές δεν κάνει καλό στους νέους».

Για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο θέμα της Ιστορίας
είπε ότι «θέλουμε να αρχίσουμε μια συζήτηση για το πώς διδάσκεται η Ιστορία. Τα τελευταία 15-20 χρόνια έχει γίνει επανάσταση στην έρευνα για την ιστορία τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, δεν μπορεί αυτό που έχουμε στα μαθήματα της ιστορίας να είναι τόσο μακριά από το αποτέλεσμα της έρευνας» είπε εμφανιζόμενος κατηγορηματικός ότι δεν θα αφαιρεθούν τα στρατιωτικά γεγονότα του 1821.

«Το δεύτερο είναι ότι θέλουμε να δούμε πώς θα ενσωματωθούν νεότερα κεφάλαια. Το να πεις σε ένα μικρό παιδί να μιλήσεις για την ιστορία της οικογένειας ή της γειτονιάς του, του δημιουργείς την αίσθηση ότι είναι μέρος της ιστορίας γιατί την ιστορία την κάνουν οι άνθρωποι και όχι μόνο μεταφυσικά βασιλείς ή κάτι άλλο» πρόσθεσε για το ζήτημα.

Ερωτηθείς για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στις διοικήσεις των πανεπιστημίων είπε ότι «εμείς λέμε ότι οι πανεπιστημιακοί πρέπει να ψηφίζουν πρόσωπα και όχι σχήματα. Μέχρι σήμερα τα σχήματα δεν έχουν κάνει καλό στα ΑΕΙ».

Έκανε λόγο για «επανεκκίνηση» των Μεταπτυχιακών καθώς, όπως είπε, «υπάρχουν αρκετά που έχουν χάσει τον έλεγχο» υπογραμμίζοντας ότι «κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω επειδή τα οικονομικά του δεν είναι καλά: Τα βασικά κριτήρια είναι ακαδημαϊκά. Τα παιδιά που είναι στα χαμηλά εισοδήματα αυτά δεν θα πληρώνουν δίδακτρα».

«Το δεύτερο που λέμε είναι ότι τα μεταπτυχιακά προγράμματα πρέπει να καθορίζουν τα δίδακτρά τους βάσει του κόστους» πρόσθεσε ο κ. Γαβρόγλου.

Κληθείς να σχολιάσει τα μπρος-πίσω με τον αριθμό των εισακτέων είπε ότι «εκείνο που έγινε είναι ότι για πρώτη φορά είπαμε συμβολικά να ακούσουμε τι λένε τα πανεπιστήμια ώστε να πειστούν ότι συζητάμε μαζί τους» προσθέτοντας ότι «τα πανεπιστήμια είναι στα όρια τους λόγω της κρίσης και των παθογενειών».

«Το ερώτημα μας δεν είναι αν θέλουμε πολλούς γιατρούς αλλά αν θέλουμε καλούς γιατρούς» πρόσθεσε ο υπ. Παιδείας που έκανε λόγο για αντιδράσεις ορισμένων γονέων από ορισμένα σχολεία αλλά και για στοιχείο ωριμότητας το να κάνεις αλλαγές και να αλλάζεις γνώμες.

Όσον αφορά τα Θρησκευτικά είπε, τέλος, ότι «συζητάμε με την Ιερά Σύνοδο και οι συζητήσεις πάνε καλά, προφανώς θα βρεθούν για όλα λύσεις» χαρακτηρίζοντας «εξαιρετικές» τις σχέσεις του με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

protothema.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου