Τριτοκοσμική εικόνα για κτίρια και αίθουσες
Η έκθεση αξιολόγησης ως προς την υποδομή των κτιρίων και των αιθουσών διδασκαλίας περιγράφει τα ακόλουθα:
Υποδομές των κτιρίων
Ως προς την επάρκεια των κτιριακών υποδομών: Εχουν αξιολογηθεί 264 τμήματα (ποσοστό 75,9% του συνόλου των τμημάτων). Από αυτά:
-137 τμήματα (ποσοστό 39,4%) έχουν αξιολογηθεί θετικά ενώ 127 τμήματα (ποσοστό 36,5%) έχουν αξιολογηθεί αρνητικά. Για τα υπόλοιπα 84 τμήματα (ποσοστό 24,1%) δεν κατατέθηκαν αξιολογήσεις.
-20 τμήματα (ποσοστό 5,7%) έχουν πολύ καλές υποδομές. Οι αξιολογητές χαρακτηρίζουν τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις ως εξής: «Διεθνών προδιαγραφών, εξαιρετικές, εντυπωσιακές, ιδανικές, σε άψογη κατάσταση, μοναδικές».
-Στον αντίποδα. Εντελώς αρνητική, κυριολεκτικά άθλια, είναι η εικόνα των κτιριακών υποδομών για 8 τμήματα (ποσοστό 2,3%) της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι αξιολογητές χαρακτηρίζουν τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις ως εξής: «Αξιοθρήνητες, αξιολύπητες, απελπιστικά ελλιπείς, θλιβερά ανεπαρκείς, δυσμενείς με θέματα υγιεινής, απαρχαιωμένες και αντίστοιχες».
Ως προς τη λειτουργικότητα και καταλληλότητα των κτιριακών υποδομών: Εχουν αξιολογηθεί 100 τμήματα (ποσοστό 28,7% του συνόλου των τμημάτων). Από αυτά:
-68 τμήματα (19,5%) έχουν λάβει αρνητική αναφορά στις εκθέσεις των αξιολογητών έναντι 32 τμημάτων (9,2%) για τα οποία υπάρχει θετική αναφορά. Στο υπόλοιπο 71,3% των τμημάτων (248 τμήματα) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά για αυτή την κατηγορία.
Ως προς τη συντήρηση, την καθαριότητα, την ασφάλεια, την προστασία της υγείας των κτιριακών υποδομών: Εχουν αξιολογηθεί 45 τμήματα (ποσοστό 12,9% του συνόλου των τμημάτων). Από αυτά:
-30 τμήματα (8,6% των τμημάτων) έχουν λάβει αρνητική αναφορά στις εκθέσεις έναντι 15 τμημάτων (4,3%) για τα οποία υπάρχει θετική αναφορά. Στο 87,1% των τμημάτων (303 τμήματα) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά.
Ως προς την προσβασιμότητα των κτιριακών υποδομών: Εχουν αξιολογηθεί 63 τμήματα (18,1% του συνόλου των τμημάτων): Από αυτά:
– 56 τμήματα (16,1%) έχουν λάβει αρνητική αναφορά έναντι 7 τμημάτων (2,0%) για τα οποία υπάρχει θετική αναφορά. Στο 81,9% των τμημάτων (285 τμήματα) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά.
Αίθουσες διδασκαλίας
Ως προς την επάρκεια / καταλληλότητα των αιθουσών διδασκαλίας: Εχουν αξιολογηθεί 236 τμήματα (77,4% του συνόλου των τμημάτων). Από αυτά:
-132 τμήματα (43,3%) έχουν αρνητική αναφορά στις εκθέσεις έναντι 104 τμημάτων (34,1%) για τα οποία υπάρχει θετική αναφορά. Στο υπόλοιπο 22,6% των τμημάτων (69 τμήματα) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.
-16 τμήματα, που αντιστοιχούν στο 4,6% του συνόλου των τμημάτων, παρουσιάζουν πολύ θετική εικόνα στις αίθουσές τους, την οποία οι αξιολογητές χαρακτηρίζουν ως εξής:
«Υποδειγματικές, εξαιρετικές, εντυπωσιακές, υψηλής ποιότητας, απολύτως κατάλληλες, κατάλληλες από κάθε άποψη, εφοδιασμένες με όλα τα απαραίτητα που πρέπει να διαθέτει ένα καλό πανεπιστήμιο, οι περισσότερες έχουν μετατραπεί σε “έξυπνες” τάξεις και αντίστοιχες».
-6 τμήματα, που αντιστοιχούν στο 1,7% του συνόλου των τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρουσιάζουν άθλια εικόνα στις αίθουσες διδασκαλίας, την οποία οι αξιολογητές χαρακτηρίζουν ως εξής: «Απαράδεκτοι χώροι αιθουσών, κάτω από τα στάνταρτ, μικρές και κάτω από τα στάνταρτ, ακατάλληλες, με απαρχαιωμένο εξοπλισμό».
Ως προς τον εξοπλισμό: Εχουν αξιολογηθεί 107 τμήματα (το 35,1% του συνόλου των τμημάτων). Από αυτά:
– 66 τμήματα (21,6%) έχουν λάβει αρνητική αναφορά στις εκθέσεις, έναντι 41 τμημάτων (13,4%) για τα οποία υπάρχει θετική αναφορά. Για τα υπόλοιπα 198 τμήματα (64,9%) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά.
Ως προς τη συντήρηση, την καθαριότητα, την ασφάλεια των τμημάτων: Εχουν αξιολογηθεί 32 τμήματα (το 10,5% του συνόλου των τμημάτων). Από αυτά: 31 τμήματα (10,2%) έχουν λάβει αρνητική αναφορά στις εκθέσεις έναντι ενός τμήματος (0,3%) για το οποίο υπάρχει θετική αναφορά. Για το υπόλοιπο 89,5% των τμημάτων (273 τμήματα) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ως προς τον προγραμματισμό χρήσης των αιθουσών διδασκαλίας: Εχουν αξιολογηθεί μόνο 5 τμήματα (1,6% του συνόλου των τμημάτων).
– Και τα 5 τμήματα έχουν λάβει αρνητική αναφορά στις εκθέσεις, ενώ για τα υπόλοιπα 300 τμήματα (98,4%) δεν καταγράφεται αξιολογική αναφορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.